نکاتی در خصوص انجام سفر هوایی از زبان مهمانداران هواپیما (بخش دوم)




 

نکات سفر هوایی

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

نکاتی در خصوص انجام سفر هوایی از زبان مهمانداران هواپیما (بخش دوم)

 

 

استفاده از تختهای تمیز

 

در صورتی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به یک سفر رفتهاید سعی کنید برروی تختهایی تمیز مشغول به استراحت کردن شوید. در رابطه با این موضوع مهمانداری که از 19 سال تجربه کاری در زمینه خدمات پروازی بهره میبرد چنین گفته است: هیچوقت نباید از تختهایی که ملحفه آنها دارای خطوط تاشدگی نیست دراز بکشید و یا اقدام به استراحت بنمایید زیرا مطمئنا قبل از شما شخصی از آن تخت و ملحفه روی آن استفاده کرده است.

 

با توجه به این موضوع بهتر است با دیدن چنین وضعیتی از خدمه هتلتان بخواهید تا ملحفه را برایتان تعویض کند تا از نظر بهداشتی دچار مشکلی نشوید و با چالشی روبرو نشوید.

 

 

خوابیدن در محیطی تاریک

 

در صورتیکه در سفر هستید و از هتل استفاده میکنید بهتر است در زمان استراحت کاملا جلوی ورود نور را با استفاده از پردههای موجود در اتاق بگیرید تا در طول شب بتوانید به راحتی در خوابی عمیق فروبروید. این سخن را یک مهماندار گفته است که در این زمینه 15 سال سابقه کار دارد. وی معتقد است که تاریکی در هنگام استراحت سبب میشود شما زودتر به خواب بروید و استراحت بهتری را انجام دهید. این نکات برای کسانی که خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی یا بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما گرفته اند ضروری است.

 

 

پرهیز کردن از آسیب رساندن به قوه شنوایی

 

مهمانداری که دارای 4 سال سابقه کار در این زمینه بوده است چنین گفته است: در صورتیکه از سرما خوردگی رنج میبرید هرگز به استفاده از هواپیما اقدام نکنید در صورتیکه با وجود چنین شرایطی اقدام به گرفتن بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما کردید ممکن است در طول پرواز به قدرت شنوائیتان آسیب جدی وارد شود و در نتیجه آن قدرت شنوایی خود را از دست بدهید. این اتفاق برای یک بار برای این مهماندار هواپیما رخ داده است و وی به مدت یک هفته قادر نبوده به درستی صداها را بشنود و نسبت به آنها عکسالعمل نشان دهد.

 

 

خودداری از نشستن کنار یک کودک

 

یکی از مهماندارانی که به مدت 2.5 سال در این زمینه در حال فعالیت است چنین گفته است: هیچ راه فراری در برابر جیغهای یک کودک در هنگام پرواز وجود نخواهد داشت. تنها کاری که میشود در رابطه با این اتفاق انجام داد ایجاد بیشترین فاصله از آن کودک میباشد که با اینکار میتوانید از جیغهای یک کودک در امان باشید. در برخی از هواپیماها بخشی خاص و منحصر بفرد برای افرادی که دارای کودک خردسال هستند وجود دارد که این افراد میتوانند در آن حضور پیدا کنند و گهواره کودک خود را در آن منطقه قرار دهند و با این کار خود مزاحمت کمتری برای دیگر مسافران حاضر در هواپیما که بلیط هواپیما داخلی یا خرید بلیط خارجی ارزان و یا بلیط ارزان هواپیما داخلی خریده اند بوجود آورند.

 

 

مبارزه با جت لگ

 

یکی از مسایلی که یک مهماندار باید با آن مبارزه کند جت لگ میباشد یکی از مهمانداران در رابطه با این موضوع چنین اظهار نظر کرده است: موضوعی که من را در برابر جت لگ کمک خواهد کرد مراحلی بای خواب میباشد. بهتر است یک ساعت قبل از خواب از استفاده کردن وسایل و لوازم الکتریکی خودداری کنید.

 

 استفاده از یک فنجان چای و کمی مطالعه میتواند شما را در این موضوع کمک کند. در بسیاری از مواقع با استفاده از این نوع ترفندها جت لگ از بین خواهد رفت اما اگر بعد از یک ساعت نتوانستم بخوابم از جای خود بلند شده و مشغول به انجام کاری خواهم شد و دوباره تمامی این مراحل را طی خواهم کرد. نکات پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما که باید بدانید.

 

 

استفاده از چمدانی سبک

 

در رابطه با سنگینی چمدانها در طول سفر یکی از مهماندارانی که دارای 3 سال تجربه است چنین گفته است: هرچه کمتر بهتر! در صورتیکه قصد انجام سفر را دارید بهتر است در هنگام بستن چمدانتاتن لوازمی را بردارید که واقعا در طول سفر به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد و از برداشتن لوازمی غیرضروری جدا پرهیز کنید.

 

 این کار سبب میشود در طول سفر راحتتر جابجا شوید و با چالشهای کمتری روبرو شوید. داشتن چمدانهایی سنگین میتواند در طول سفر شما را اذیت کند و دچار خستگی شوید.

 

 

استفاده درست از ظرفیت چمدانها

 

یکی از مهماندارانی که سالین زیادی را در این صنعت در حال فعالیت میباشد در رابطه با استفاده درست از ظرفیت چمدانها چنین گفته است: بهترین و درستترین راه استفاده از ظرفیت یک چمدان قطعا لوله کردن لباسها و قرار دادن آنها در چمدان خواهد بود.

 

وی در رابطه با این گفته: من به شخصه چندین روز را از خانه دور هستم و برای اینکه بتوانم وسایل مورد نیاز بیشتری را با خود حمل کنم لباسها را به جای تا کردن آنها به شکلی لوله کرده و در داخل چمدان قرار خواهم داد. با این کار لباسها فضای کمتری را اشغال خواهند کردو برای دیگر وسایل فضای مناسب باقی خواهد ماند که میتوان از آن استفاده کرد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو