زیباترین قلعه هایی که برای عشق ساخته شدند. (بخش اول)




 

زیباترین قلعه های عاشقانه

 

پرواز خارجی سام سیر

 

زیباترین قلعه هایی که برای عشق ساخته شدند (بخش اول)

 

حتماً شما هم افسانه‌های زیادی درباره‌ی داستان های عاشقانه ای شنیده اید که در یک قلعه پایان یافته‌اند. کاخ هایی که برج های بلند با باغ های رویایی دارند. تعدادی از این قلعه ها ساخته شدند تا سالیان سال قصه ی عشقی که در آن زمان بوده است را دل بنای سنگی خود حفظ کنند و این داستان های عاشقانه را به آیندگان هدیه دهند. با ما همراه باشید تا با این قلعه ها آشنا شوید و با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به دیدن آن ها بروید.

 

 

۱. قلعه توره کیارا (Castello di Torrechiara)؛ ایتالیا

 

در قرن پانزدهم یکی از اشراف زادگان ایتالیایی به نام پیر ماریا روسی زمانی که متأهل بود عاشق بیانکا پلگرینی شد و یک قلعه ی بزرگ در بالای کوهپایه های شمال ایتالیا برای معشوقه ی خود ساخت. برای دیدن این قلعه باید با پرواز خارجی به ایتالیا و سپس به شهر پارما بروید از این شهر تا قلعه توره کیارا با ماشین 30 دقیقه راه است.

 

این اشراف زاده در سال 1448 شروع به ساخت این قلعه کرد و حدود ده سال زمان برد تا ساخت پل های متحرک، برج های سنگی و باروهای دفاعی کامل شوند. اگر به داخل این قلعه بروید وسایل تزئینی که برای دکوراسیون داخلی آن به کار رفته است توجه شما را جلب خواهد کرد. از جمله این وسایل می‌توان به نقاشی های دیواری که به سبک گروتسک کشیده شدند و اثر بندیتو بمبو می‌باشند اشاره کرد.

 

 یکی از این تابلوها که به اتاق طلایی معروف است داستان عشق پیر ماریا و بیانکا را روایت می‌کند. اگر ساکن ایتالیا هستید و تا به حال این قلعه را ندیده‌اید حتماً با پرواز داخلی به دیدن توره کیارا بروید. بازدید از قلعه توره کیارا هر روز هفته برای عموم آزاد است. اگر می‌خواهید با پرواز خارجی سام سیر به آنجا بروید باید بدانید هزینه ی ورودی این قلعه برای بزرگسالان 6 دلار و برای افراد زیر 18 سال رایگان است.

 

 

۲. تاج محل؛ هند

 

اکثر کسانی که به داستان های عاشقانه قدیمی و قلعه های شگفت انگیز علاقه دارند حتماً یک بار هم که شده اسم تاج محل به گوششان خورده است. این قلعه که در هند قرار دارد در سال 1631 توسط شاه جهان برای یادبود همسر فوت شده اش ساخته شد. تاج محل به نمادی از جذاب ترین داستان عاشقانه هند تبدیل شده است. جریان از این قرار است که یکی از شاهان مغول به نام شاه جهان همسری به نام ممتاز محل داشت که ایرانی بود. ممتاز محل در سال 1631 در سفری جنگی موقع زایمان فوت کرد و شاه جهان برای اینکه یاد و خاطره ی همسرش را زنده نگه دارد این قلعه ی سفید مرمری را ساخت.

 

امروزه گردشگران بسیاری با پرواز خارجی یا پرواز داخلی برای دیدن این بنای عاشقانه به هند سفر می‌کنند تا از نزدیک داستان یک عشق واقعی را ببینند. ساخت این بنا در سال 1631 شروع و در سال 1648 پایان یافت. در این مدت تعداد زیادی از استادکارها، خطاط ها، نقاش ها و غیره از کل آسیا با مدیریت یک معمار ایرانی به نام احمد لاهوری و برادرش حمید لاهوری برای ساخت این قلعه به آگرا هند آمدند.

 

 این بنا به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین ساخته های معماری مغول ها شناخته شده است و 24 هکتار می‌باشد. تاج محل در یونسکو ثبت جهانی شده است پس برای گرفتن یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی و دیدن آن تعلل نکنید. اگر زمانی با پرواز خارجی یا پرواز داخلی ارزان به تاج محل رفتید باید 28 دلار برای گرفتن بلیط بپردازید که هم می‌توانید آن را به صورت آنلاین تهیه کنید و هم از گیت های ورودی دریافت کنید. این بلیط یک حضور زمان بندی شده به مقبره را به شما می‌دهد. شاه جهان در سال 1666 فوت و در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو