زیباترین قلعه هایی که برای عشق ساخته شدند (بخش دوم)




 

زیباترین قلعه های عاشقانه

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

زیباترین قلعه هایی که برای عشق ساخته شدند (بخش دوم)

 

 

۳. قلعه لیدز (Leeds Castle)؛ انگلستان

 

داستانی که در دل قلعه ی لیدز که متعلق به 900 سال پیش است وجود دارد مربوط به یک ازدواج سلطنتی از پیش تعیین شده می باشد. پادشاه ادوارد یکم و ملکه النور در سال 1254 در حالی که هر دو سن کمی داشتند با یکدیگر ازدواج کردند و برخلاف نظر دیگران که پادشاه را فردی خشن و جنگجو می دانستند این زوج به شدت عاشق یکدیگر شدند.

 

اگر میخواهید از دوست داشتنی ترین قلعه ای که در جهان وجود دارد دیدن کنید باید بلیط هواپیما خریده و با پرواز خارجی به جنوب شرقی انگلستان بروید. ناگفته نماند که قلعه ی لیدز در ابتدا یک قلعه ی نظامی بود که در سال 1278 توسط ملکه النور خریداری شد. این قلعه که متعلق به قرن یازدهم بود با عمارت های کلاه فرنگی اسپانیایی و باغ هایی که در آن ساخته شد به شکل زیبایی متحول گشت.

 

امروزه گردشگران زیادی با گرفتن بلیط هواپیما و داشتن یک پرواز خارجی از سراسر دنیا به دیدن این قلعه ی زیبا می آیند. ملکه النور در سال 1290 فوت شد و به همسرش یعنی پادشاه ادوارد یک زمین 500 هکتاری به ارث رسید و پادشاه تصمیم گرفت برای زنده نگه داشتن یاد همسر عزیزش در این زمین یک کلیسا بسازد.

 

 اگر قصد خریدن بلیط هواپیما را دارید و می خواهید با پرواز خارجی به دیدن این قلعه برود باید بدانید بهتر است برای خرید آنلاین بلیط بازدید از قلعه یک روز زودتر آن را رزرو کنید. شما باید برای گرفتن بلیط برای بزرگسالان 34 دلار، برای سالمندان 31 دلار، برای کودکان 4 تا 15 سال 23 دلار بپردازید. ناگفته نماند بلیط ورودی برای کودکان زیر 4 سال رایگان است. هم چنین شما میتوانید از راهنمای صوتی برای گشتن در این قلعه استفاده کنید که باید مبلغ 4.20 دلار برای هر فرد بپردازید. اساسی ترین نکات در رابطه با بلیط هواپیما که باید بدانید.

 

 

۴. قلعه کلی (Kellie’s Castle)؛ مالزی

 

گردشگران زیادی هر ساله با گرفتن بلیط هواپیما و با پرواز خارجی به مالزی سفر می کنند و شاید خیلی از آن ها ندانند یک قلعه ی شگفت انگیز در این منطقه وجود دارد. هر چند که قلعه ی کلی ناتمام است اما چیزی از زیبایی های آن کم نمی کند. این قلعه در شمال غربی مالزی و در نزدیکی باتو گجا در پراک مخفی شده است.

 

این قلعه به دستور ویلیام کلی اسمیت که یک مهندس شهری اسکاتلند بود و خودش مصالحی مثل آجر و مرمر را از هند و ایتالیا آورده بود در سال 1915 ساختنش شروع شد. این قلعه قرار بود بر اساس معماری به سبک ای موریش و ایندو ساخته شود و یک طراحی بسیار خلاق داشت. در صورتی که قصد گرفتن بلیط هواپیما را دارید و میخواهید با پرواز خارجی به مالزی سفر کنید دیدن این قلعه را در برنامه هایتان قرار دهید.

 

 ویلیام کلی اسمیت می خواست این قلعه را برای همسرش بسازد اما متاسفانه قبل از تمام شدن کار ساخت قلعه دچار بیماری ذات الریه شد و درگذشت به همین دلیل این قلعه ی زیبا هیچوقت تکمیل نشد. این بنای شگفت انگیز قرار بود دارای شش طبقه، تونل های مخفی، محیط های جذاب برای سرگرمی روی پشت بام و انبار باشد اما ویلیام قبل از اینکه آرزویش برای ساخت این قلعه به واقعیت بپیوندد بر اثر بیماری ذات الریه در سال 1926 جان خود را از دست داد.

 

بعد از مرگ ویلیام همسرش که عزادار بود این قلعه ی نیمه کاره را فروخت و برای همیشه به اسکاتلند بازگشت به همین دلیل قلعه ی کلی سالیان سال به صورت ناتمام و ویران باقی ماند. زمانی که فیلم «آنا و پادشاه» در این قلعه با یک چشم انداز شگفت انگیز ساخته شد باعث شد تا خیلی ها به دیدن این قلعه علاقه مند شود و با بلیط هواپیما به آنجا سفر کنند. امروزه همه ی گردشگرانی که با پرواز خارجی یا داخلی به مالزی می روند می توانند با پرداخت 2.50 دلار به گشت و گذار و قدم زدن در این قلعه ی زیبا بپردازند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو