خانم ها هنگام سفر به کشورهای عربی چه پوششی باید داشته باشند؟ (بخش دوم)




 

پوشش خانم ها در کشور عربی

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

خانم ها هنگام سفر به کشورهای عربی چه پوششی باید داشته باشند؟ (بخش دوم)

 

 

تونس

 

یکی از نکات مهمی که اگر با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به تونس سفر کردید باید بدانید این است که استفاده از نقابی که تمام چهره را بپوشاند به دلایل امنیتی فعلا ممنوع است. دلیل این ممنوعیت حادثه ای است که در سال گذشته رخ داد. در طی این حادثه استفاده از این نقاب ها باعث شد تا سه عملیات انتحاری بمب گذاری در یک هفته انجام شود به همین دلیل تا زمانی که شرایط امنیتی به حالت قبل باز نگردد این ممنوعیت ادامه خواهد داشت. برای آزادی پوشش بیشتر باید به شهرهای بزرگ تونس مثل تونس، سیدی بوسعید، حمامت بروید چون امنیت در این شهرها زیاد است. اگر به شهرهای کوچک تر سفر کنید باید در پوشش خود محتاط تر باشید.

 

 

ترکیه

 

همانطور که می دانید امروزه در ترکیه قوانین سخت گیرانه ای برای لباس پوشیدن خانم ها وجود ندارد. اما اگر با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به آنکارا سفر کردید کمی در پوشش خود احتیاط کنید.

 

 

لبنان

 

در کشور لبنان نیز قانون یا محدودیتی درباره پوشش وجود ندارد اما خیلی از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به آنجا سفر می کنند برای دور نگه داشتن نگاه های مردم سعی میکنند لباس های پوشیده را انتخاب کنند. البته باید بدانید در بعضی از مناطق لبنان پوشیدن روسری اجباری است.

 

 

اردن

 

اگر قصد سفر با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به اردن را دارید باید بدانید در بعضی از منطقه های این کشور لباس تنگ یک پوشش نامناسب است و همه ی خانم ها باید دامن و شلوار بلند بپوشند.

 

 

امارات متحده عربی

 

زمانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به دبی سفر می کنید یکی از مکان هایی که دوست دارید حتما به آن سر بزنید مراکز خرید هستند. از قوانینی که در دبی وجود دارد می توان به این اشاره کرد که زنان نباید برای ورود به مرکز خرید لباس های زننده به تن داشته باشند.

 

در بقیه منطقه های دبی نیز ممکن است به دلیل پوشیدن لباس نامناسب مردان زیادی به شما توجه نشان بدهند اما در هیچ کجای دبی هیچ پلیس یا انتظاماتی برای تذکر به پوشش خانم ها وجود ندارد. در این کشور خیلی از مردان از لباسی به نام دشداشه استفاده می کنند که اگر مردی اهل امارات نباشد و این لباس را بپوشد با واکنش شدید ساکنان محلی مواجه می شود. خانم ها باید برای دیدن از جاذبه های گردشگری مذهبی پوشش مناسبی داشته باشند.

 

 

عمان

 

نکته ی مهم درباره ی کشور عمان این است که خانم ها باید از دامن های بلندی به نام سارونگ استفاده کنند که البته در زبان محلی به آن وازار نیز گفته می شود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط ارزان هواپیما و سفر به عمان را دارید باید بدانید در زمان صحبت با یک مقام دولتی یا یک مامور حتما باید چنین لباسی به تن داشته باشید.

 

همه ی مردان و زنان در عمان موظ هستند پیراهن های آستین بلند کتان بپوشند تا تمام بالا تنه ی آن ها پوشانده شود. در این کشور نیز پوشیدن دشداشه برای مردان غیر بومی ممنوع است چون هر چقدر هم که با احترام با این لباس برخورد کنید آن ها باز هم عقیده دارند که لباس ملی کشور عمان را مسخره می کنید و بسیار روی این موضوع حساس هستند.

 

 

قطر

 

قوانینی که در قطر برای لباس پوشیدن وجود دارد شبیه به قوانین عمان است. در این کشور زنان زمانی که قصد رفتن به مراکز خرید، بازارهای سنتی یا همان سوق و تفرجگاه های ساحلی را دارند باید لباس کاملا پوشیده به تن داشته باشند. در بقیه مکان ها نیز اگر بالای لباسشان باز و نامناسب است باید با چیزی شبیه شال یا روسری آن را بپوشانند.



نظرتان را بنویسید







منو