نظافت هواپیما ها به چه صورت است؟ (بخش اول)




 

نظافت هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با نظافت هواپیما ها

 

در این مطلب قصد داریم شما را با اقداماتی که شرکت های هواپیمایی بعد از شیوع ویروس کرونا انجام داده اند آشنا کنیم.

 

همان طور که می دانید هر روز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می شود . صنعت سفر نیز در از این امر تاثیر گرفته است. بیشتر افراد و تاجرانی که زندگی و کسب وکارشان به این صنعت وابسته بود و بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط داخلی سیستمی تهیه کرده بودند، سفر خود را کنسل و به زمان دیگری موکول کرده اند. بسیاری از کشور ها برای سفر را به داخل کشور و خارج از کشور یکسری محدودیت هایی را اعمال کرده اند. با این وجود بیشتر شرکت هایی هوایی همچنان پرواز دارند و مسافران نیز با هواپیما سفر می کنند و با خود مایع ضد عفونی و دستمال مرطوب حمل می کنند.

 

هنگامی که مسافران به داخل هواپیما میروند و بر روی صندلی خود می نشینند اول کاری که باید کنند این است که کابین خود را ضد عفونی کنند. این موضوع هیچ ارتباطی به ویروس کرونا ندارد و بایستی میز خوردن غذا، اگر در کنار پنجره هستید اطراف پنجره و صندلی خود را ضد عفونی کنید. افرادی که خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی یا داخلی یا بلیط داخلی یا خارجی سیستمی انجام داده اند در زمان نشستن بر روی صندلی به این فکر می کنند که آیا هواپیما را ضد عفونی می کنند و اینکه اینکار چگونه انجام می شود.

 

در ادامه اقدامات شرکت های هواپیمایی را برای ضد عفونی کردن هواپیما ها برای شما شرح می دهیم.

 

در صورتی قصد دارید قیمت های بلیط داخلی یا خارجی را در این ایام بدانید می توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی سام سیر شوید.

 

 

 

نظافت هواپیما در شرایط عادی

 

مدیر شرکت بریتانیایی که کریستین رونی نام دارد و حیطه ی شغلی اش نظارت بر نظافت هواپیما ها در چندین فرودگاه است. وظیفه ی این شرکت این است که هواپیما ها را بعد از پروازی که انجام داده اند و قبل از پرواز جدید نظافت کنند. او در این رابطه می گوید: تمیز کردن هواپیما بستگی به ساعت پرواز بعدی دارد. اگر این فاصله زمانی کم باشد تنها کاری که خدمه های کابین می توانند انجام دهند این است که روزنامه ها و زباله هایی که مسافران ریخته اند را جمع کنند.

 

رونی در ادامه می گوید: باید بدانید که نظافت های دقیق و تمیز اغلب در شب ها انجام می شود یا زمان هایی که هواپیما ها قرار است مدت زمان طولانی تری را در فرودگاه ها سپری کنند. این اقدامات شامل شست وشوی سرویس های بهداشتی، تمیز کردن میز ها، تمیز کردن قسمت بار که در بالای صندلی ها قرار دارد، تمیز کردن صندلی ها و ... است. این کار ممکن است 1 ساعت و یا بیشتر به طول بینجامد.

 

شرکت های هواپیمایی معمولا هر یک ماه و یا هر 6 هفته اقدامبه تمیز کردن دقیق هواپیما ها می کنند و این نوع نظافت حدودا چند ساعت طول می کشد. تا مسافرانی که بلیط ارزان هواپیما خارجی یا داخلی یا خرید بلیط داخلی یا خارجی سیستمی تهیه کرده اند و قرار است با هواپیما سفر کنند با خیال راحت بر روی صندلی ها بنشینند. البته خود مسافران نیز باید یکسری از نکات را رعایت کنند.

 

 

 

نظافت هواپیما

 

رونی همچنین در ادامه می گوید: محصولات پاک کننده و ضد عفونی کننده هایی برای تمیز کردن هواپیما استفاده می شود مورد تایید تولید کننده است. علاوه بر این موارد بعضی از ضد عفونی کننده هایی که ما استفاده می کنیم در مقابل طیف بزرگی از پاتوژن‌ها کارایی دارند و همین طور ویروس های پیچیده ای مثل سارس، آنفولانزای مرغی، شریشیا کلی، مرس و ... را نابود می کند و اثر باقی نمی گذارد و مسافری که بلیط ارزان هواپیما خارجی یا داخلی یا بلیط داخلی یا خارجی سیستمی تهیه کرده است می تواند با خیال راحت بر روی صندلی بنشیند.

 

همچنین رونی می گوید این مواد محیط را تا 10 روز در برابر میکروب ها محافظت می کند. با این حال بهتر است مسافری که بلیط ارزان هواپیما خارجی یا داخلی یا بلیط داخلی یا خارجی سیستمی تهیه کرده اند در همان ابتدای پرواز صندلی و میز خود را با ضدعفونی کنند تمیز کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو