نظافت هواپیما ها به چه صورت است؟ (بخش دوم)




 

نظافت هواپیما

 

بلیط هواپیا سام سیر

 

آشنایی با نظافت هواپیماها

 

همانطور که گفته شد نظافت هواپیما بستگی به فاصله زمانی بین دو پرواز هواپیما دارد و هر چه این مدت زمان بیشتر باشد نظافت هواپیما دقیق تر صورت میگیرد. اما به طور کل هر شیش ماه یکبار هواپیما ها به طور کامل و دقیق نظافت می شوند. با این حال افرادی که بلیط هواپیما تهیه کرده اند و قرار است با پرواز خارجی یا داخلی به سفر بروند باید یکسری نکات بهداشتی  را رعایت کنند.

 

 

بهداشت فردی مسافر

 

رونی امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و برای مقابله با آن می گوید: بعضی از شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط کنونی درخواست نظافت و سم پاشی و گند زدایی بیشتر کابین های هواپیما را داشتند. او خود شاهد این بوده است که این شرکت ها سمپاشی کابین های هواپیمایی را مدام انجام می دهند زیرا که آنها قصد دارند تا نگرانی مسافرانی که بلیط هواپیما تهیه کرده اند و قرار است با پرواز خارجی یا داخلی سفر کنند را بر طرف کنند.

 

 

نظافت هواپیما

 

باید بدانید که تمام مکان های عمومی و همه ی تجهیزات مربوط به مسافرانی که بلیط هواپیما تهیه کرده اند و قرار است با پرواز خارجی یا داخلی سفر کنند و همین طور کارکنان در فرودگاه مهرآباد هر دو ساعت یک بار ضد عفونی می شوند. حتما نکاتی درباره بلیط هواپیما را مشاهده کنید.

 

دکتر ویلیام شافنر از قسمت بیماری‌های ضدعفونی دانشگاه واندربیلت؛ در این رابطه اینگونه می گوید: من فکر نمی کنیم در این شرایط برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بتوان کاری کرد زیرا که این

 

ویروس به صورت فرد به فرد انتقال می گردد و محیط هواپیما خیلی عامل شیوع این بیماری نیست. البته که ضد عفونی کردن محیط هواپیما امری تاثیر گذار است اما شستن مداوم دست ها تاثیر گذار تر است و احتمال گرفتن این بیماری را کم می کند و از شیوع آن پیشگیری می کند.

 

 بنابرانی افرادی که بلیط هواپیما خریداری کرده اند و قرار است با پرواز خارجی یا داخلی سفر کنند، حتما با خود ژل ضد عفونی کننده داشته باشند زیرا د رهواپیما نمی توانند مدام دست هایشان را بشورند.

 

دکتر ویلیام شافنر همچنین می گوید: بدانید که اگر ویروس کرونا بر روی یکی از اجسام داخل هواپیما وجود داشته باشد قرار نیست از روی آن بپرد و مچ دست شما یا پای شما را گاز بگیرد و وارد بدنتان شود. این انتقال زمانی رخ می دهد که شما آن را با دست خود لمس کنید و دست خود را به دهان یا بینی خود بزنید.

بنابراین چیزی که مهم است دست های شما هست که نباید با صورت تماس داشته باشد.

 

با توجه به حرف های دکتر باید بگویم که شما بلافاصله بعد تز نشستن با ضد عفونی کردن محل هایی که ممکن است به آنها دست بزنید، مثل میز موجود در پشت صندلی جلو، دسته های صندلی،کمربند ایمنی و ... را با الکل ضد عفونی کنید. البته آن قدر که تمیز بودن دست هایتان مهم است این امر خیلی مهم نیست ولی با انجام آن احتمال انتقال کمتر می شود.

 

مسافرانی بلیط هواپیما خریداری کرده اند و قرار است در این روز ها با پرواز خارجی ارزان یا داخلی سفر کنند، حتما با خود یک اسپری کوچک الکل رقیق شده با آب و دستمل مرطوب و ژل ضد عفونی کننده همراه داشته باشند. زیرا مدام باید دست های خود را با ژل و دستمال مرطوب تمیز کنند. و اصلا نباید به دهان یا بینی خود دست بزنند.

 

دکتر پائولو آلوز نیز که جزو یکی از انجمین آموزشی بهداشت و قدرت تحمل در صنعت حمل‌ونقل هوایی یاتا در سنگاپور است نیز با دکتر شافنر هم نظر است و می گوید:

 

بهترین کاری که باعث می شود فرد مبتلا به ویروس کرونا نشود این است که دست هلا به صورت مکرر با آب و صابون شسته شوند. اگر آب و صابون در دسترس نبود از ژل های ضد عفونی کننده استفاده شود. تمیز کردن صندلی و میز هواپیما کاری منظقی است و انجام شود بهتر است.

 

همین طور دکتراز  مسافرانی که بلیط هواپیما خریداری کرده اند و قرار است در این روز ها با پرواز خارجی یا داخلی سفر کنند می خواهد که به هیچ عنوان دست هایشان را به دهان و بینی اشان نزنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو