آشنایی با هواپیماهایی که می‎توانند بر روی آب فرود بیایند. (بخش اول)




 

فرود روی آب هواپیماها

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با هواپیماهایی که میتوانند بر روی آب فرود بیایند. (بخش اول)

 

امروزه هواپیماهای زیادی در جهان در حال فعالیت میباشند و فراد زیادی با استفاده از خدماتی که توسط این وسیله نقلیه ارائه میشود با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی بهرهمند خواهند شد. با توجه به زمینهای که هواپیما در آن در حال فعالیت هستند و شرایط آب و هوایی و منطقهای برخی از ویژگیها در این نوع وسیله نقلیه در نظر گرفته خواهد شد. یکی از ویژگیهایی که در برخی از این هواپیما وجود دارد توانایی فرود و تیک آف برروی آب میباشد که در اصطلاح به این نوع هواپیماها آب نشین گفته خواهد شد.

 

همه ساله افراد زیادی با استفاده از این نوع هواپیما و با تهیه بلیط هواپیما (نکاتی درباره بلیط هواپیما) و بلیط ارزان هواپیما به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این نوع وسایل نقلیه خواهیم پرداخت که در بسیاری از مناطق جهان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از کاربردهای بالایی برخوردار هستند.

 

این نوع هواپیماها یکی از انواع هواگردهای ثابت بال میباشند که همه ساله افراد زیادی که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفرهای هوایی را دارند از آنها استفاده میکنند. در طراحی و ساخت این نوع هواپیما از تجهیزات ویژهای استفاده شده است که آن ار قادر میسازد تا برروی آب بتواند فرود بیاید و یا از روی آب بلند شود و در آسمان به پرواز بپردازد.

 

داشتن این قابلیت به این نوع هواپیماها اجازه میدهد که در مناطق مختلفی بتواند فعالیت کند و افراد زیادی که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد سفر به این نوع مناطق را دارند به مقصد مورد نظرشان منتقل کنند. در برخی از این نوع هواپیماها قابلیت فرود برروی خشکی نیز در نظر گرفته شده است که از آنها در بسیاری از موارد استفاده شده است. هواپیماهایی که در این دسته قرار میگیرند به دو گونه متفاوت تقسیم خواهند شد. هواپیماهای آب نشین دارای ارابه فرود و قایق پرنده.

 

افراد زیادی پس از جنگ جهانی دوم با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی ارزان اقدام به استفاده از این نوع هواپیما کردندو از آن پس بود و به همین دلیل سرمایهگذاری برروی فرودگاهها به شکلی چشمگیر کاهش پیدا کرد. پس از گذشت سالها و در قرن بیست و یکم میزان استفاده از این نوع هواپیماها کاهش پیدا کرد و تنها از آنها در مواقع خاص و ضروری مورد استفاده قرار میگیرد.

 

مواردی که امروزه ازاین نوع هواپیما استفاده میشود فرود برروی رودخانه در هنگام آتش گرفتن جنگل، حمل و نقل هوایی در مجمعالجزایرها و رفتن به مناطقی که دسترسی به آنها سخت و دشوار است و دارای دریاچه میباشند. در گذشته افراد زیادی با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما از این نوع وسیله نقلیه استفاده میکردند و به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشدند.

 

 

هواپیماهای آب نشین دارای ارابه فرود

 

در طراحی این نوع هواپیماها که قادر هستند برروی آب فرود بیایند ازر دو پایه استفاده شده است که به شکلی محفظههایی برای هوا میباشند وجود دارد. وجود این نوع از پایه در طراحی این هواپیمای آب نشین سبب میشود که هواپیما بتواند برروی آب شناور بماند و غرق نشود. همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از این نوع هواپیماها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده میکنند. پایههایی که در این نوع هواپیما بکار گرفته شده است به شکلی میباشد که از برخورد بدنه هواپیما با آب جلوگیری میکنند.

 

همین موضوع سبب شده تا این هواپیماها بتوانند تقریبا در هر شرایطی برروی آب فرود بیایند و مسافرانی را که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما داخلی قصد انجام سفر هوایی دارند را به مقاصد مورد نظرشان منتقل کند. همانطور که گفته شد در برخی از این نوع هواپیماها چرخهایی نیز در نظر گرفته شده است که به آنها این امکان را میدهد که بتوانند برروی مناطق خاکی و یا سطح زمین نیز فرود بیایند. در اصطلاح به این نوع هواپیماها، هواپیمای آبی خاکی گفته میشود که افراد زیادی با تهیه بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما از آنها استفاده میکنند و به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشوند.



نظرتان را بنویسید







منو