علت چینش صندلی های هواپیما (بخش دوم)




 

صندلی های هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

علت چینش صندلی های هواپیما (بخش دوم)

 

 

علت بیتوجهی هواپیماسازان در این رابطه

 

مربی سابق پرواز و خلبان ماهری با نام دیوید لیرمونت که امروزه در پست مدیر عملیات و ایمنی یک وبسایت هوایی در حال فعالیت میباشد در این رابطه چنین اظهار نظر کرده است:

 

این موضوع کاملا درست است که استفاده از صندلیهای روبه عقب از ایمنی بیشتری برخوردار هستند اما خطوط هوایی بعید به نظر خواهد رسید که با توجه به میزان هزینه و الویت مسافران به چنین اقداماتی دست بزنند و چنین تغییراتی را در هواپیماهای خود بوجود آورند.

 

شرکتهای هواپیمایی همه میلیونها مسافر که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان با همین سطح از ایمنی منتقل خواهند کرد.

 

وی در ادامه چنین گفت : تحقیقات بسیاری در این رابطه توسط متخصصین انجام شده است که در صورت اجرا شدن آنها توسط خطوط هوایی آنها متحمل هزینههای زیادی خواهند شد.

 

در صورت بروز یک ضربه و در طول آن مرکز جاذبه مسافر بیشتر خواهد بود و در نتیجه صندلی دچار فشار بیشتری خواهد شد و با توجه به این موضوع صندلی و محل اتصال آن به هواپیما باید تقویت شوند تا از استحکام بالاتری برخوردار باشند. در صورتی که این فرآیند عملی شود سبب بالا رفتن وزن هواپیما خواهد شد که در نتیجه آن باید سوخت بیشتری در طول پرواز توسط هواپیما مصرف شود.

 

وی در رابطه با کمربندهای سه سویه که برای مسافرانی که با خرید بلیط خارجی ارزان و بلیط ارزان هواپیما قصد استفاده از این نوع وسیله نقلیه را دارند پیشنهاد شده بود گفت برای این نوع کمربند نیز باید چنین اقداماتی صورت پذیرد زیرا مرکز جاذبه باید از کمر به شانههای مسافران منتقل شود.

 

 

نظر مسافران در این رابطه

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه وجود خواهد داشت آن است که آیا مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند حاضر خواهند شد تا در چنین هواپیماهایی حضور پیدا کنند و از آنها برای منتقل شدن به مقاصدشان استفاده کنند.

 

 آقای لیرمونت در این رابطه چنین ادعا کرده است که استفاده کردن از این نوع صندلیها سبب بروز مخالفتهایی از سوی مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کردهاند خواهد شد. 

 

وی میگوید در یکی از شرکتهای هواپیمایی از هواپیماهایی استفاده خواهد شد که در آنها از هردو نوع صندلی استفاده خواهد شد و مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط ارزان هواپیما در آنها حضور پیدا میکنند برای آنها برروی کدامیک از آنها بنشینند بحث خواهند کرد.

 

 البته این موضوع در وسایل نقلیه دیگری چون قطار نیز وجود خواهد داشت و همیشه صندلیهایی که روبه جلو هستند از محبوبیت بیشتری برخوردار میباشند.

 

در رابطه با این نوع صندلیها تحقیقات بسیاری انجام شده است که یکی از انها به سال 1952 باز خواهد گشت که با توجه به آن و بررسی که در طی آن انجام پذیرفته است در صورت بروز سوانح مسافرانی که برروی صندلیهایی رو به عقب نشتهاند از 10 درصد شانس بیشتری برای زنده ماندن برخوردار خواهند بود.

 

 این موضوع یعنی استفاده از این نوع صندلیها سبب افزایش ایمنی در وسایل نقلیه خواهد شد. در این رابطه تحقیقات دیگری توسط ریچارد اسنیدر که یکی از محققان فعال در دانشگاه میشیگان است انجام شده است که با توجه به نتایج ارائه شده توسط این فرد در زمان سقوط، صندلیهایی که روبه عقب طراحی شدهاند میتوانند فشارهای وارده را تا حد زیادی نسبت به صندلیهای روبه جلو کاهش دهند.

 

یکی دیگر از افرادی که در این زمنیه در حال فعالیت است برن کیس میباشد. این فرد مدیر سابق فرودگاهی در اورگان بوده است که نظرش نسبت به ایجاد این چنین تغییراتی در هواپیماها مثبت میباشد. در دهه 90 میلادی توسط این فرد کمپینی برای استفاده از صندلی روبه عقب در هواپیماها ایجاد شده بود که افراد زیادی در آن حضور داشتند.



نظرتان را بنویسید







منو