مراحل مورد نیاز برای داشتن یک هواپیما (بخش دوم)




 

مراحل داشتن یک هواپیما

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با مراحل مورد نیاز برای داشتن یک هواپیما

 

در تصمیم گیری باید نهایت دقت را داشته باشیم که یکی از نظرها بر دیگری غلبه نکند و موجب شود تا انتخابی اشتباه داشته باشیم. بنا به گفته ریچارد هادکینسون که معاون فروش شرکت هواپیمایی کلی لیسی میباشد مشتریان در بیشتر موارد بیش از حد به یکی از نیازشان دقت میکنند و همین موضوع سبب میشود تا این افراد از نیازهای دیگر خود چشم پوشی کنند. مثل نیاز به خرید بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی یا پرواز خارجی.

 

 به عنوان مثال ممکن است در کل سال تنها یک سفر باشد که به شکلی شلوغ و با تعداد زیادی از افراد صورت میگیرد وبقیه سفرها به شکلی تک نفره صورت میگیرد. با توجه به پیشنهاد این معاون فروش باید وسیله مورد نظر خود را با توجه به 99 درصد از زمانها خریداری کرد نه طبق 1 درصد از آن.

 

 

خرید هواپیما دست دو یا نو

 

 

این موضوع که هواپیماهای نو و جدید از قیمتی بالاتر از انواع قدیمی و دست دوم برخوردار هستند امری مشهود میباشد. هواپیماهای نو و جدید با ضمانتنامه و گارانتیهای معتبر عرضه میشوند که در صورت بروز هرگونه مشکلی میتوان از آنها استفاده کرد. افراد می توانند به جای اینکه هر دفعه برای سفر خود خرید بلیط هواپیما انجام دهند، هواپیما بخرند و پرواز داخلی یا پرواز خارجی راحتی داشته باشند. حتما روش های خرید بلیط هواپیما را نیز مطالعه کنید.

 

 علاوهبر این هواپیماهای نو حس یک محصول جدید را به نمایش درخواهند آورد. در طرف دیگر هواپیماهایی که مقداری از عمر آنها گذشته است و در اصطلاح دست دوم میباشند دارای قیمتی ارزانتر از هواپیماهای نو و جدید میباشند.

 

اما در هنگام مواجهه با این نوع هواپیماها باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ممکن است هزینه تعمیر و نگهداری از این نوع هواپیماها بسیار بالا باشد و هزینه اضافه زیادی را به شما تحمیل کند. هواپیماهایی که از سن ساخت آنها بیش از 25 سال میگذرد در صورت از کارافتادن یک قطعه بدلیل نبود قطعات ممکن است کاملا زمینگیر شوند و قابلیت استفاده کردن را نداشته باشند.

 

 در صورتیکه قصد خرید هواپیما را دارید بهتر است که قیمت یک هواپیما نو و جدید را با یک هواپیمای دست دوم و میزان هزینههایی که باید برای انجام دهید مورد مقایسه قرار دهید تا به بهترین تصمیم دست پیدا کنید. برای خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی ارزان یا پرواز داخلی نیر بایستی از قبل قیمت ها را بدانید.

 

 

بودجه در نظر گرفته شده

 

شاید این گونه به نظر بیاید که یک هواپیمای 4 میلیون دلاری ممکن است گزینه بهتری نسبت به یک هواپیما با قیمت 8 میلیون دلار باشد. در این زمینه هزینههای اضافی بسیاری وجود دارد که به مالک هواپیما تحمیل خواهد شد.

 

هزینه سفرهایی که با این نوع وسیله نقلیه انجام میشود، هزینههایی که باید برای تعمیر و نگهداری هواپیما صرف شود و همچنین هزینهای که باید به خدمه پرواز پرداخت شود بخشی از این هزینهها میباشند که مالک هواپیما مجبور به پرداخت آنها خواهد بود.

 

در صورتیکه قصد دارید یک هواپیما برای خود تهیه کنید بهتر است بدانید که این وسیله نقلیه بسیار پر هزینه خواهد بود و شما باید در نظر داشته باشید که در کنار این همه هزینه این هواپیما چه چیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

 برخی از سیاستهایی که در زمینه بودجه بندی میتوانید انجام دهید این است که آیای میخواهید یک هواپیما را خریداری کنید و یا آن را رهن کنید. در زمینه میتوانید شما از یک تامین کننده مالی بهرهمند شوید که میتواند شما را در این مسیر همراهی کند. راستی قبل از پرواز با هواپیمای شخصی واقعیت های جالب درباره پرواز داخلی یا خارجی را مطالعه کنید.

 

 

مقایسه مدلها

 

با توجه به موارد بالا و مشخص شدن خواستههایتان و همچنین در نظر گرفتن میزان بودجهای که برای این کار در نظر خواهید گرفت میتوانید وقت آن خواهد رسید که به سراغ گونههای مختلف هواپیما بروید و با بررسی و مقایسه آنها بهترین انتخاب را در بین آنها داشته باشید.

 

 

خرید

 

همانطور که گفته شد در این مسیر شما نیاز دارید تا از وجود یک تیم در کنارتان بهرهمند شوید. در این بخش شما با کمک گرفتن از تیم خود تحقیقات مورد نیاز را انجام دادهاید و کم کم خود را برای پیشنهاد دادن آماده خواهید کرد. این مرحله ممکن است کمی پیچیده و مشکل به نظر بیاید که در این مسیر میتوانید از یک مشاور حقوقی کاربلد استفاده کنید.

 

 

بازدید و بررسی هواپیما

 

بعد از اینکه لیستی از هواپیماهای مورد نظر را خود را تهیه کردید بهتر است حتما از آنها بازدید کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که شما بدون دیدن یک خانه آن را نمیخرید باید در مورد هواپیما نیز این چنین برخورد کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو