با خوشمزه ترین غذاهای موجود در جهان آشنا شوید. (بخش دوم)




 

خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

با خوشمزه ترین غذاهای موجود در جهان آشنا شوید. (بخش دوم)

 

در سراسر جهان هر کشور غذای مخصوص به خود را دارد که بعضی از این غذاها شهرت جهانی پیدا کرده اند و در کشورهای دیگر نیز طبخ می شوند. زمانی که حرف از غذا به میان می آید ناخودآگاه به طعم ها و غذاهایی که چشیدنشان برای ما لذت بخش است فکر می کنیم. بعضی از غذاها هستند که معروفیت زیادی دارند و در این مقاله می خواهیم به آن ها بپردازیم تا اگر زمانی با بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به این کشورها سفر کردید غذای معروف آن کشور را بشناسید.

 

 

- مارزیپان (Marzipan)، آلمان

 

از این ماده ی غذایی در داخل شکلات یا کیک استفاده می کنند. این ماده که به خمیر بادام معروف است از قاطی کردن پودر بادام و شکر یا عسل تهیه می شود. مارزیپان یک نوع شیرین نیز دارد که به آن مارزیپان فرانسوی می گویند. یکی از سوغاتی های معروف کشور آلمان که اگر با بلیط خارجی به آن سفر کردید می توانید با خود بیاورید مارزیپان آلمانی است.

 

 

- نان تست فرانسوی، هنگ کنگ

 

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف هنگ کنگ که جزو غذاهای خیابانی این کشور است تست فرانسوی می باشد. خیلی از غذاهای هنگ کنگ از سایر کشورها تاثیر گرفته اند که نان تست فرانسوی نیز جزو همین دسته است. اگر زمانی با بلیط ارزان هواپیما به هنگ کنگ رفتید تقریبا در همه ی کافه های محلی و خیابانی می توانید آن را پیدا کنید.

 

 

- مرغ با پنیر پارمیزان، استرالیا

 

اگر شما هم از عاشقان پنیر باشید قطعا از خوردن این غذای بی نظیر لذت می برید. این غذای خوشمزه از فیله مرغ سرخ شده درست می شود که در پایان کار به آن پنیر پارمیزان اضافه می کنند. در صورتی که با گرفتن بلیط خارجی سفری به استرالیا داشتید حتما این غذای بی نظیر را امتحان کنید.

 

 

- حمص (Hummus)، خاورمیانه

 

یکی از خوردنی های خوشمزه ی خاورمیانه ای که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد حمص یا هوموس می باشد که از ارده نخود تهیه می شود. در کشورهای مختلف حمص را به عنوان پیش غذا و یا به همراه غذاهایی مثل کباب، فلافل و کوفته سرو می کنند. زمانی که با بلیط ارزان هواپیما به یکی از کشورهای عربی سفر کردید خوردن حمص را فراموش نکنید.

 

 

- خرچنگ تند، سنگاپور

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق غذاهای دریایی هستید حتما با بلیط خارجی به سنگاپور سفر کنید و مزه ی بی نظیر خرچنگ تند که در تهیه آن از ادویه ها و سس های مختلف استفاده می شود بچشید.

 

 

- شیره درخت افرا (Maple syrup)، کانادا

 

کاناداهایی ها سنت های مختلفی در فرهنگ خود دارند که یکی از آن ها گرفتن شیره درخت افرا در پایان فصل زمستان است. مزه ی شیره ی این درخت که طی یک سری فرایندهای سنتی و مدرن جمع آوری می شود شباهت زیادی به عسل دارد اما قیمت آن بسیار بیشتر از عسل است. در پایان فصل سرما درختان از شیره تولیدی خود استفاده ای نمی کنند به همین دلیل این شیره را در کانادا جمع آوری می کنند. گردشگرانی که با خرید بلیط ارزان هواپیما یا بلیط خارجی به کانادا سفر می کنند همیشه این شیره را امتحان می کنند.

 

 

- فیش اند چیپس (Fish and chips)، انگلستان

 

یکی از غذاهای محبوبی که در فست فودهای سراسر دنیا سرو می شود چیپس و ماهی یا همان فیش اند چیپس است که اصالت آن به بریتانیا برمی گردد. این غذا از فیله ی ماهی سرخ شده و به همراه سیب زمینی سرخ شده درست می شود. اگر با بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به انگلستان سفر کنید در همه ی فروشگاه ها و رستوران ها به راحتی فیش اند چیپس پیدا می کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو