آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (قسمت سوم)




 

نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 


بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

همان طور که گفتیم علاوه بر تفاوت موجود در غذا ها و خوراکی های کشور ها با یکدیگر، نان های آنها نیز از نظر نوع پخت و مواد به کار رفته متفاوت است. بر خلاف تصور برخی از افراد که گمان می کنند که نان های همه ی کشور ها یکسان است، اینگونه نیست. در ادامه شما را با انواع نان ها آشنا خواهیم کرد تا در صورت خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا  خارجی بدانید نان مقصد به چه صورت است.

 

 

نان سنگک در ایران

 

یک نوع از نان های موجود رد کشور ایران نان سنگک است. این نان توسط دو نانوای ماهر پخت می شود. این نان از خمیر گندم شکیل شده است. نانوایان خمیر صاف شده را در تنوری داغ بر روی سنگ ریزه های داغ میگدارند تا زمانی که طلایی شود. این نان بسیار لذیذ و خوشمزه است، اگر خوش شانس باشید و آن را داغ میل کنید متوجه می شوید که لایه بیرونی ترد و درون نرمی دارد.

 

در ایران از این نان بیشتر برای خوردن غذای آبگوشت استفاده می کنند اما شما می توان خالی یا برای صبحانه با چنیر و سبزی میل کنید و از طعم بی نظز آن لذت ببرید.

 

 

نان شائوبینگ در چین

 

یکی از نان های موجود در گشور چین نان شائوبینگ است که بسیار خوش طعم است. این نان از لایه بیرونی ترد که با دانه های کنجد همراه است برخوردار است و لایه درونی آن که از خمیر گندم تشکیل شده است نرم است. نانوایی این نان خمیر آن را به وسیله چرخاندن و ضربه زدن به حدی نازک می کند که در آخر این نان 18 لایه یا بیشتر دارد. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد، از نان های لذیذ آن میل کنید و لذت ببرید.

 

نان شائوبینگ در شمال کشور چین پخت می شود و درون آن را می توان با با مواد شیرین و خوش طعم مثل خمیر کنجد سیاه یا  آن را با گوشت دودی و حتی فلفل سیچوان پر کرد. اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به قسمت شمالی چین کرده اید و قرار است به آنجا سفر کنید حتما از این نان ها میل کنید زیرا طعم متفاوتی دارد. قبل از خرید بلیط هواپیما نکاتی درابطه با خرید بلیط هواپیما را با دقت مطالعه کنید.

 

 

نان پان کوبانو در کوبا

 

یکی از نان های بسیار لذیذ کوبا نان پان کوبانو است. این نان به دلیل چربی گوشت آب‌شده عطر دل انگیزی دارد. این نان ها دارای رویه ای ترد و میانه ای نرم دارند.

 

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به مقصد کوبا تهیه کرده اید و قرار است به این مقصد سفر کنید، بدانید که اگر به نانوایی های کوبا سر بزنید میبینید که نان های درازی که شکافی در وسظ خود دارند و کاملا برشته شده اند چه قدر نظر شما را به خود جلب می کند. نانوایان اغلب توسط یک برگ نخل که در خمیر این نان ها فرو می کند و بعد آن را می پزند یک شکاف طولی در نان ایجاد می کنند. این نان لذیذ و خوش طعم طرفداران زیادی دارد و از هاوانا تا میامی همه طرفدار او هستند. این نان فقط در ساندویجی های کوبا یافت می شود و ساندویجی ها بیشتر از آن استفاده می کنند. این نان ابتدا در قرن 19 به وسیله ی ساکنان کوبایی اهل فلوریدا پخته شده است.

 

بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی چارتر یا خارجی به این مثصد را تهیه کرده اید و قرار است به کوبا سفر کنید حتما از این نان ها امتحان کنید تا متوجه طعم بی نظیر آن شوید. 

 

 

نان لیبا در مصر

 

یکی از نان های مصر که توسط عشایر و قبایل آن ها که به صحراهای مصر کوچ می کننند،درست می شود نان لیبا است. قبایل همیشه با خود کیسه هایی از آرد گندم با خود همراه دارند تا نان خود را تعمین کننند. نان هایی که توسط این قبایل پخته می شود یا بر روی آتش یا در برخی موارد بر روی صفحات فلزی داغ است. اما جالب است بدانید که نان لیبا بر روی خاکستر ذغال نیم سوز پخته می شود. و رویه ی این نان توسط حرارت زیاد ذغال قهویه و ترد می شود و درون آن نرم و بخار پز است که این امر باعث شده این نان را بسیار لذیذ کند.

 

بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد را تهیه کرده اید و قرار است به مصر سفر کنید حتما از این نان ها امتحان کنید تا متوجه طعم لذیذ آن شوید.

 



نظرتان را بنویسید







منو