با خوشمزه ترین غذاهای موجود در جهان آشنا شوید. (بخش پنجم)




 

خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

با خوشمزه ترین غذاهای موجود در جهان آشنا شوید. (بخش پنجم)

 

همه ی کشورها در سراسر جهان با توجه به فرهنگ و اقلیمی که دارند دارای غذاهای متنوع و طعم های منحصر به فردی هستند. بعضی از این غذاها انقدر محبوبیت پیدا کرده اند که به جز کشور مبدا در سایر نقاط جهان هم پخته می شوند. معمولا گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و داشتن یک پرواز خارجی به نقاط مختلف سفر می کنند به چیدن طعم های جدید در کشورهای مختلف نیز علاقه مند هستند.

 

 

- Pastel de nata، پرتغال

 

Pastel de nata در واقع یک نوع تارت محلی است که در همه قنادی های پرتغال پیدا می شود. این تارت با نوعی کاستارد درست می شود و طعم بی نظیری دارد. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و یک پرواز خارجی به پرتغال می روند تمایل زیادی به چشیدن طعم این شیرینی پرتغالی دارند. خرید بلیط هواپیما چگونه انجام می شود؟

 

 

- Pierogi، لهستان

 

به طور معمول دامپلینگ ها قطعه های خمیری هستند که در کشورهای مختلف با مواد مختلفی پر می شوند که با هم تفاوت دارند. Pierogi یک دامپلینگ لهستانی است که همیشه موقع کریسمس در لهستان پخته می شود. این دامپلینگ از گوشت، قارچ، کلم ترش، میوه هایی مثل بلوبری، توت فرنگی و گیلاس، گندم سیاه، سیب زمینی پخته، پنیر و پیاز سرخ شده تهیه می شود. ممکن است کسانی که با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به این کشور سفر می کنند طعم این غذا را دوست نداشته باشند اما در لهستان طرفداران زیادی دارد.

 

 

- مرغ پری پری (Piri-piri chicken)، موزامبیک

 

یکی از غذاهای معروف و لذیذ لیست ما مرغ پری پری که متعلق به کشور موزامبیک است می باشد. برای تهیه این غذا مرغ را می پزند و با استفاده از سس مخصوصی که دارند آن را سرخ می کنند. در کنار این غذا سیب زمینی سرخ شده هم قرار می دهند. مرغ پری پری طعم تندی دارد و برای گردشگرانی که با پرواز خارجی به این کشور سفر می کنند بسیار محبوب است به همین دلیل اکثر گردشگران آن را امتحان می کنند. بهترین پرواز خارجی را با سام سیر تجربه کنید.

 

 

- رندانگ (Rendang)، اندونزی

 

یکی از غذاهایی که مورد توجه گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به اندونزی سفر می کنند قرار گرفته است رندانگ می باشد. از نظر ادویه جات این غذا بسیار غنی است و برای پختن آن از شعله ملایم استفاده می کنند. به طور معمول رندانگ را با گوشت گوساله درست می کنند اما با گوشت مرغ و گشوت گوسفند نیز می توان آن را پخت. علاوه بر اندونزی این غذا در مالزی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

 

- Chicken muamba، گابن

 

در کشورهای آفریقایی و کشور گابن نوعی خورشت مرغ طبخ می شود که Chicken muamba نام دارد. برای تهیه این غذا مرغ را با سیر، چیلی و سبزیجات معطر و روغن خرما می پزند. Chicken muamba طعم خوبی دارد و بسیار مقوی است.

 

 

- تام یام گونگ (Tom Yum Goong)، تایلند

 

تام یام گونگ غذای ملی کشور تایلند است که از علف لیمو، چیلی، برگ لیموترش، گالانگال، موسیر و سس ماهی تهیه می شود. برای خوش طعم کردن این سوپ از طعم ها و ادویه های مختلفی استفاده می کنند. مواد اصلی این غذا میگوهای محلی تازه و قارچ است که در میان گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به تایند می روند و خود تایلندی ها بسیار محبوب است.

 

 

- آسام لاکسا (Assam Laksa)، مالزی

 

از معروف ترین غذاهای مالزی می توان به آسام لاکسا اشاره کرد. این غذا که طعم لذیذ و تندی دارد از رشته، آب گوشت، آب تمبر هندی، برگ نعنا، علف لیمو، پیاز و آناناس تهیه می شود. در واقع Assam Laksa که سوپ نودل تند است که طعم آن با سایر نودل ها متفاوت است. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی سفر می کنند و به تجربه ی طعم های متفاوت علاقه مند هستند آسام لاکسا برایشان گزینه ی خوبی است.



نظرتان را بنویسید







منو