عجیب ترین موزه های جهان را بشناسید. (بخش ششم)




 

عجیب ترین موزه های جهان

 

بلیط داخلی سام سیر

 

عجیب ترین موزه های جهان را بشناسید. (بخش ششم)

 

 

- موزه روابط شکست خورده، زاگرب، کرواسی

 

خیلی از انسان ها در جهان هستند که چیزهایی را برای یادگاری از عشق قبلی خود نگه می دارند تا خاطراتشان زنده بماند چیزهایی مثل دفترچه خاطرات یا نوشته های عاشقانه ای که بینشان رد و بدل شده است. در این بین یکی از زوج هایی که بعد از چهار سال رابطه عاشقانه شان شکست خورد و به بن بست رسید راه دیگری برای زنده نگه داشتن خاطراتشان پیدا کردند. این زوج که اهل کرواسی بودند باعث به وجود آمدن مکانی به نام موزه روابط شکست خورده شدند.

 

 این مکان ابتدا به این شکل نبود و در طی گذر سال ها و توسط زوج های دیگری که شکست خورده بودند به شکل امروزی درآمد. گردشگرانی که با بلیط داخلی یا بلیط خارجی به دیدن این موزه می روند با اشیا مختلف و بعضا عجیبی رو به رو می شوند چون در آنجا اشیا مختلفی از جمله خرس های عروسکی که متعلق به روز ولنتاین هستند، عکس های خاطره انگیز، لباس عروس و حتی یک تبر وجود دارد.

 

داستان تبر این است کخ مردی که همسرش را عاشقانه دوست داشت اما جدا شده بودند یک روز با این تبر تمام اثاث خانه ای که با هم در آن زندگی می کردند را نابود کرد تا همه خاطرات را فراموش کند. شما هم اگر روزی با بلیط داخلی یا بلیط خارجی برای بازدید از این موزه سفر کردید می توانید یک شی یا یک پیام را در این موزه باقی بگذارید.

 

 

- موزه موی لیلا، ایندیپندس، ایالت میسوری

 

مدت زیادی از زمانی که استفاده از مو و درست کردن آن به یک هنر تبدیل شده است می گذرد اما شاید هیچوقت کسی فکرش را نمی کرد که با خورده موهایی که روی زمین می ریزد بتوان آثار هنری خلق کرد و کسی برای دیدن این آثار بلیط داخلی یا بلیط خارجی ارزان قیمت بخرد. لیلا کوهون کسی که باعث ایجاد چنین موزه ای شده است اعتقادی به دور ریختن خورده های مو ندارد و با آن ها آثار هنری شگفت انگیزی خلق می کند.

 

در دوره ویکتوریا ساخت آثار هنری با سبک های خاص رواج زیادی پیدا کرد و کم کم برای نشان دادن علاقه به شخص خاصی تبدیل به یک روش شد. خلق چنین آثاری به یک سرگرمی در زندگی لیلا کوهون تبدیل شده است و سال ها از عمر خود را صرف این کرده که با مو چیزهای شگفت انگیزی بسازد.

 

اگر زمانی با بلیط داخلی هواپیما یا بلیط خارجی به دیدن این موزه بروید با صدها تاج گل و هزاران اشیا که همه آن ها توسط موی طبیعی انسان ساخته شده است رو به رو می شوید. جالب است بدانید در ساخت بعضی از این اشیا از موی اشخاص معروفی مثل مایکل جکسون، ماریلین مونرو و ملکه ویکتوریا استفاده شده است.

 

 

- موزه چوب کبریت، گلادبروک، ایالت آیوا

 

زمانی که با بلیط داخلی یا بلیط خارجی به گلادبروک می روید و تصمیم به دیدن این موزه می گیرید با آثار بسیار شگفت انگیز و خارق العاده ای مواجه می شوید این آثار همگی ساختمان های مشهوری هستند که تماما با استفاده از چوب کبریت ساخته شده اند. نام کسی که خالق این آثار است پاتریک اکتون می باشد و آثار خود را در این موزه به نمایش درآورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک https://samseir.com/خرید-بلیط-هواپیما-داخلی کلیک کنید.

 

از جمله ساختمان های موجود در این موزه می توان به ساختمان عمارت کنگره واشنگتن، عمارت فرمانداری آیوا و شاتل فضایی چلنجر اشاره کرد که برای ساخت بعضی از آن ها بیشتر از 478 هزار قطعه چوب کبریت استفاده شده است.

 

جالب است بدانید خیلی از موزه های سراسر دنیا چندین مورد از این آثار را خریداری کرده اند تا به صورت دائمی در موزه خود نمایش دهند. در موزه چوب کبریت 50 مدل ساختمان شبیه سازی شده وجود دارد که با گرفتن بلیط داخلی یا بلیط خارجی و سفر به گلادبروک می توانید از آن ها دیدن کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو