در زمان خرید بلیط چارتر باید به یکسری نکات توجه کرد(بخش اول)




 

خرید بلیط چارتر

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با یکسری نکات درباره خرید بلیط چارتر

 

 

بلیط هواپیما چارتر همان بلیط ارزان هواپیما است و به دلیل قیمت پایین تر آن نسبت به سایر بلیط ها چه برای پرواز داخلی و چه برای پرواز خارجی، جزو پرفروش ترین بلیط ها محسوب می شود. اما باید توجه داشته که برای خرید بلیط چارتر باید به نکاتی مهم دفت کرد.

 

 

بلیط هواپیما

 

 

بلیط هواپیما در واقع یک برگه الکترونیکی است که توسط ایرلاین ها یا آژانس های هواپیمایی صادر می شود. بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما برای مسافران یک سند برای یکی از صندلی های هواپیما می باشد. بر روی بلط هواپیما مشخصات مسافر، شماره بلیط، نام فرودگاه مبدا و مقصد، نوع کلاس پرواز، قیمت بلیط و تاریخ و ساعت پرواز داخلی یا خارجی درج شده است.

 

از بلیط ها برای مکان های دیگری مثل استخر، سینما، قطار، مترو، شهربازی و ... نیز استفاده می شوند که به منظور اجازه ورود به آن مکان ها می باشد. از همان ابتدا که پرواز داخای یا خارجی مسافربری شکل گرفت (یعنی از سال 1909) بلیط هواپیما نیز وجود داشت.

 

در آن زمان مسافران بلیط هواپیما خود را از طریق تلفن رزرو می کردند و بلیط هواپیما هایشان از طریق پست برایشان ارسال می گشت. در آن زمان خبری از بلیط چارتی و بلیط ارزان هواپیما وجود نداشت. با گسترش علم و فناوری، خرید بلیط هواپیما بسیار آسان شد. امروزه افراد میتوانند برای خرید بلیط ارزان هواپیما از طریق اینترنت وارد وب سایت های مربوطه شوند و بلیط خود را برای پرواز داخلی یا خارجی در هر تاریخ و زمانی که می خواهند رزرو کنند و همین طور هزینه بلیط را نیز اینترنتی پردخت می کنند. نکاتی مهم برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را حتما قبل از خرید بلیط مطالعه کنید.

 

بلیط خریداری شده به این شیوه برای فرد خریدار ایمیل می شود و کافی ست شخص آن را پرینت بگیرد تا در فرودگاه هنگام دریافت کارت پرواز دچار مشکل نشود. برای خرید بلیط ارزان هواپیما وارد آدرس بلیط-ارزان-هواپیما/دانستنی-های-سفر/https://samseir.com/1193/Blog شوید.

 

 

چارتر به چه معناست؟

 

معنای لغوی چارتر یعنی دربست کردن، اجاره کردن. به عنوان مثال یعنی کرایه کردن هتلی یه سالنی به صورت دربست. اما بدانید که کلمه ی چارتر فقط برای بلیط ارزان هواپیما به کار می رود و در اجاره کردن هتل کاربردی ندارد. معنای اصلی چارتر به این منطور است که یک شرکت مسافرتی یا بک آژانس هواپیمایی تعدادی از صندلی های هواپیما را برای مدتی مشخص اجاره می کنند.

 

این داستان فقط برای آژانس های هواپیمایی نیست، گاهی برخی از شرکت های دولتی یا خصوصی تعدادی از صندلی های یک هواپیما یا اتاق های یک هتل را برای کارمندان خود چارتر می کنند. زیرا که چارتر به معنای خرید به شکل عمده می باشد.

 

 

 

بلیط هواپیما چارتر

 

مطمئنا تا به امروز اسم بلیط چارتر یا بلیط ارزان هواپیما را شنیده اید و در زمان خرید بلیط برای پرواز داخلی ارزان قیمت یا خارجی با چارتر مواجه شده اید. همانطور که گفته شده آژانس های مسافرتی تعدادی صندلی از هواپیما را برای مدتی مشخص به صورت عمده اجاره می کنند و در اختیار مسافران قرار می دهند، خرید عمده ی بلیط ارزان تر از خرید تکی بلیط می باشد.

 

به همین خاطر آژانس های مسافرتی بلیط های چارتر خود با ارزانترین قیمت ممکن به مسافران می فروشند. این بلیط ها می توانند برای پرواز داخلی باشند یا پرواز خارجی. قیمت این بلیط ها از بلیط های سیستمی ارزان تر می باشند به همین دلیل می توان آن ها را بلیط ارزان هواپیما نیز نامید. شرکت های هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی و هواپیمایی که بلیط های چارتر ارائه می دهند، چارتر کننده نامیده می شوند.


 

نکته ای که درباره این بلیط ها وجود دارد این است توسط چارتر کننده قیمت گذاری می شوند و هر قیمتی که بخواهند میتوانند بگذارند و در برخی موارد قیمت بلیط برای افراد بالای دو سال نیز به اندازه بزرگسالان است و قیمت یکسانی دارند ولی همانطور که می دانید در بلیط سیستمی اینگونه نیست.                     

 



نظرتان را بنویسید







منو