در زمان خرید بلیط چارتر باید به یکسری نکات توجه کرد(بخش چهارم)




 

خرید بلیط چارتر

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با یکسری نکات درباره خرید بلیط چارتر

 

همان‌طور که گفته شد شرکت‌هایی هستند که به‌عنوان چارترکننده تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز داخلی یا خارجی را اجاره می‌کنند و باقیمت پایین‌تر در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برخی دیگر هستند که از چارتر کننده اصلی چارتر می‌کنند و در اختیار مسافران قرار می‌دهند. در این مواقع بیشتر افراد دچار مشکل می‌شوند. پس بهتر است بلیط خارجی یا داخلی خود را از چارتر کنندگان اصلی خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

 

مزایا و معایب بلیط‌های چارتری

 

یکی از ویژگی‌های مهم بلیط خارجی یا داخلی چارتری این است که مسافران می‌توانند قیمت کمتری نسبت به بلیط های سیستمی پرداخت کنند. به دلیل اینکه چارتر کننده‌ها در صورت نفروختن بلیط های خود باید ضرر بدهند، قیمت بلیط های خود را به پایین‌ترین حد ممکن می‌گذارند تا فقط به فروش برود و ضرر نکنند. شما برای پیدا کردن بلیط چارتر لازم نیست به آژانس ها بروید یا تمام شبکه های اجتماعی را بگردید، کافی است به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر مراجعه کنید.

 

یکی از معایب مهم بلیط خارجی چارتری یا بلیط داخلی چارتری این است که نمی توان آن را کنسل یا به تاریخ و روز دیگری موکول کرد و در صورت کنسل شدن مسافرت امکان کنسل کردن و باز پس گرفتن پولتان وجود ندارد و در این شرایط بلیط خارجی یا داخلی اتان سوخت می شود و هزینه ای به شما پرداخت نمی شود.

 

یکی دیگر از معایب بلیط های چارتر این است که هیچ تخفیفی برای بلیط کودکان وجود ندارد و قیمت بلیط برای کودکان و بزرگ‌سالان یکی است. این بلیط ها برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند مقرون به صرفه نیست و بهتر است برای پرواز داخلی یا خارجی خود بلیط سیستمی تهیه کنند

 

جالب است بدانید با وجود این معایب اما باز بین مسافران بسیار طرفدار دارد و بیشتر مسافران علاقه مند هستند که برای سفرشان از این بلیط ها تهیه کنند زیرا بلیط های چارتر نسبت به بلیط های سیستمی قیمت خیلی پایین‌تری دارند. برای مشاهده قیمت های پرواز داخلی می توانید وارد آدرس پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر/https://samseir.com/1194/Blog شوید.

 

یک نکته ی جالبی که درباره بلیط خارجی یا داخلی چارتر وجود دارد این است که باید بدانید بلیط چارتر با پرواز داخلی یا خارجی چارتر فرق دارد. برای پرواز های چارتر از هواپیما های کوچک تر استفاده می شود که ظرفیت کمترین نسبت به هواپیما های معمولی دارد و ظرفیتش تنها 10 نفر است و حال خصوصی دارد و برای سفرهای تجاری یا سیاسی استفاده می شود.

 

 

علت تخفیف‌های بلیط چارتری چیست؟

 

بعضی از اوقات افراد با پیامک هایی که درباره قیمت های بلیط های هواپیما است روبه روبه می شود. این قیمت ها به شدن وسوسه کننده هستند، مثلاً بلیط هواپیما تهران شیراز 80 هزار تومن! برای اکثر افراد این سوال پیش می آید که چرا قیمت این بلیط ها انقد پایین است؟ در پاسخ به این افراد باید بگویم که چارتر کننده از قبل تعداد صندلی برای پرواز داخلی یا خارجی را اجاره کرده است و پول آن را پرداخته است و بایستی در زمانی مشخص  برای سفر با پرواز داخلی آنها را بفروش برساند زیرا اگر نتواند این بلیط ها را برای آن پرواز بفروشد، ضرر می کند به همین دلیل هر چه به پرواز داخلی یا خارجی نزدیک تر می‌شوند قیمت این بلیط را پایین‌تر می‌کنند تا به فروش برسد. زیرا سود کم بهتر از ضرر و زیان است.

 

البته باید بگویم که قیمت بلیط چارتر بستگی به زمان پرواز دارد زیرا در فصل هایی از سال که افراد بیشتر به مسافرت می روند مثل بهار و تابستان، قیمت بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی چارتری باقیمت بلیط سیستمی یکی است و چه بسا گران تر هم ممکن است باشد. اما در این فصل ها هم هر چه به پرواز ها نزدیک تر می شویم می توانید بلیط های ارزان تری پیدا کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو