در زمان خرید بلیط چارتر باید به یکسری نکات توجه کرد(بخش پنجم)




 

خرید بلیط چارتر

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشنایی با یکسری نکات درباره خرید بلیط چارتر

 

تقریبا بیشتر افرادی که قصد سفر دارند علاقه مند هستند برای کم کردن هزینه های سفر خود بلیط های چارتری تهیه کنند زیرا همان طور که می دانید قیمت بلیط هواپیما چارتری خیلی کم تر از بلیط های سیستمی است در صورتی که هیچ فرق دیگه ای با آن ندارد و همه ی افرادی که بلیط سیستمی و بلیط چارتری خریداری کرده اند در یک هواپیما سوار می شوند.

 

 

چارترهای هواپیما

 

نکته ای که درباره بلیط هواپیما وجود دارد و بهتر است بدانید این است که چارتر کردن هواپیما به دوصورت انجام می شود. در صورت اول ممکن است چارتر کننده تمام صندلی های یک هواپیما را برای یک پرواز داخلی یا خارجی به طور کامل برای مسیری مشخص و زمانی تعیین شده اجاره کند و به صورت بلیط چارتر در اختیار مسافران قرار دهد. در این روش راحتی و سرعتی بیشتری به انجام پرواز داخلی یا خارجی می دهد.

 

در صورت دوم چارتر کننده تعدادی از صندلی های یک هواپیما را برای یک پرواز داخلی یا خارجی اجاره می کند و به صورت بلیط هواپیما چارتری در اختیار مسافران قرار می دهد. این به این معنا است که چارتر کننده برای مدتی مشخص یک پرواز مشخص شده را چارتر می کند.

 

مسافرانی که قصد خرید بلیط چارتر را دارند کافی ست ازاین چارتر کنندگان بلیط هواپیما تهیه کنند.

 

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

 

 

افرادی که زیاد خرید می کنند و بیشتر اوقات درحال خرید کردن هستند می دانند که خرید کردن یک قلق خاصی دارد این موضوع برای خرید بلیط هواپیما نیز وجود دارد. پ برای خرید بلیط هواپیمای مقصد های مختلف زمان هایی وجود دارد که بلیط هواپیما بسیار ارزان تر است و یا حتی زمان هایی وجود دارد که قیمت آن گران تر است. مثلا در زمان هایی که تعطیلات وجود دارد به دلیل اینکه افراد زیادی به مسافرت می روند بلیط ها معمولا گرانتر می شوند. البته این موضوع را تقریبا همه می دانند.

 

پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه بلیط هواپیما زود اقدام نکنید زیرا که ممکن است در روزهای آخر مانده به پرواز داخلی یا خارجی بلیط هواپیما ارزان تر شود. بیشترین هواپیما هایی که چارتر شده اند مسیر های پر رفت و آمدی مثل تهران مشهد است که اکثر اوفات چارتر می شوند. بنابراین اگر قرار است بلیط هواپیما مشهد را خریداری کنید بهتر است به روز های پایانی موکول کنید. حتما واقعیت های جالب درباره پرواز داخلی یا خارجی را مطالعه کنید.

 

بهتر است بدانید که در روز های اول عرضه بلیط ها، قیمت آنها بیشتر است. البته نا گفته نماند که منظور از قیمت بالا این نیست که از میزان استاندارد آن بیشتر باشد. بعد از گشت زمان با خالی بودن تعدا زیادی از صندلی های هواپیما مجبور می شوند که قیمت بلیط را پایین تر بیاورند.

 

نکته مهمی که باید بگویم این است که همیشه به عقب انداختن خرید بلیط هواپیما کار درستی نیست؛ بدانید که در مسیر های پر رفت و آمد اگر خرید بلیط هواپیما را به تعویق بیاندازید ممکن است بلیز هواپیما به اتمام برسد. پس توجه داته باشید که برای تهیه بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی پرتردد زودتر اقدام کنید بهتر است.

 

اگر قصد دارید بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید بهتر است سفر خود را به روزهای دوشنبه و سه شنبه که اواسط هفته محسوب می شوند، موکول کنید. زیر در این روز ها بلیط ها ارزان تر از روز های پایانی هفته است. بر اساس گزارشات قیمت بلیط هواپیما درروز های چهارشنه و شنبه گرانترین بلیط ها محسوب می شوند. البته ناگفته نماند که بلیط های چارتر برای پرواز داخلی یا خارجی وسط هفته همیشه ارزان نیست در بعضی از مسیر های پرتردد ممکن است گرانتر نیز باشد.

 

با این وجود منظور از بلیط چارتر همیشه به این معنا نیست که بلیط ارزانی است گاهی اوقات ممکنه بلیط گرانی باشد، بنابراین در هنگام خرید بسیار دقت کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو