با شگفت انگیزترین معماری موزه ها آشنا شوید. (بخش اول)




 

معماری موزه ها

 

پرواز خارجی سام سیر

 

با شگفت انگیزترین معماری موزه ها آشنا شوید. (بخش اول)

 

شاید فکر کنید موزه ها مکان هایی هستند که فقط اشیا داخل آن ها با ارزش، خاص و منحصر به فرد است اما سخت در اشتباهید چون در سراسر موزه هایی وجود دارند که به واسطه ی معماری شگفت انگیزشان معروف هستند و ساختمان آن ها با موزه های دیگر کاملا متفاوت است به همین دلیل گردشگران زیادی با پرواز خارجی یا پرواز داخلی از این موزه ها دیدن می کنند.

 

همین موضوع باعث شد تا ما مطلبی را در این باره آماده کنیم و در آن شگفت انگیزترین معماری موزه ها را به شما معرفی کنیم تا اگر زمانی با پرواز خارجی به آن کشور سفر کردید به دیدن موزه بروید و یا اگر ساکن آن کشور بودید و از وجود چنین موزه ای اطلاع نداشتید با پرواز داخلی به یک سفر کوتاه مدت بروید.

 

 

- موزه ملی قطر، دوحه

 

با بادید از این موزه می توانید تاریخ قطر را از گذشته، حال و آینده مشاهده کنید. موزه ملی قطر مساحتی بالغ بر 174 کیلومتر مربع دارد که در آن تاریخ قطر به تصویر کشیده شده است. این موزه از سه بخش تشکیل شده به نام های آغاز تاریخ، زندگی در قطر و تاریخ مدرن قطر.

 

طراحی که ساختمان این موزه را طراحی کرده است ژان ناول نام دارد و این طراحی با دیدن یک رز بیابانی به او الهام شده است. جالب است بدانید رز بیابانی یک پدیده زمین شناختی است که از سنگ های گچی بیابان ها درست می شود و به دلیل ظاهرش به گل رز به رز بیابانی معروف است.

 

طبق گفته های ژان ناول دلیل طراحی او این بوده است که یاد آور جغرافیای منطقه باشد و هم چنین کسانی که با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به دیدن این موزه می آیند را از گرمای بیش از حد آفتاب دور نگه دارد.

 

 

- موزه رصدخانه، کیتو، اکوادور

 

در قدیمی ترین پارک کیتو یعنی پارک آلامدا موزه ای شگفت انگیز وجود دارد که به موزه رصدخانه معروف است. سازنده ی موزه رصدخانه فردی به نام دکتر گابریل گارسیا مورنو (Dr. Gabriel Garcia Moreno) است و در گذشته این رصدخانه بسیار فعال بوده است. برای اطلاع از پروازهای داخلی سام سیر روی لینک https://samseir.com/ کلیک نمایید.

 

امروزه گردشگران زیادی برای دیدن این موزه که قدیمی ترین رصدخانه آمریکای جنوبی است با پرواز داخلی یا پرواز خارجی به کیتو می روند. در این موزه خیلی از وسایل قدیمی و وسایل جدیدی که برای رصد استفاده می شود را کنار هم به نمایش درآورده اند.

 

ساختمان شگفت انگیز این موزه را فادر خوان باتیس د مین این (Father Juan Batista Menten) که یک دانشمند و اخترشناس آلمانی بوده است طراحی و سپس به سبک معماری دوران ویکتوریا ساخته است.

 

 

- موزه علم و هنر، سنگاپور

 

از گذشته تا کنون خیلی ها هستند که فکر می کنند علم و هنر دو مقوله ی جدا از هم می باشند اما خوشبختانه موزه ای به نام علم و هنر وجود دارد که ثابت می کند این تفکر اشتباه است. در موزه علم و هنر که در سنگاپور واقع شده است علم وهنر را با یکدیگر ترکیب کرده اند که هر گردشگری که با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به دیدن این موزه می رود شگفت زده می شود.

 

در موزه علم و هنر آثاری مربوط به چیزهایی مثل تاریخ انیمیشن در فیلم های دیزنی، معنای انسان بودن و حفاظت از محیط زیست در نمایشگاه آن به تصویر کشیده شده است.این موزه که حدود 1524 کیلومتر مربع مساحت دارد به شکل گل نیلوفر آبی که ده گلبرگ شبیه به انگشت انسان دارد ساخته شده است و یک نورپرداز خارق العاده دارد که طبیعی به نظر می رسد. برای سفر با پرواز داخلی به لینک https://samseir.com/1194/Blog/پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر مراجعه کنید.

 

طراحی این ساختمان بی نظیر توسط موشه سفدی (Moshe Safdie) انجام شده است و در سال 2011 به عنوان قسمتی از تفرجگاه ساحلی ماریا بی سندز ساخته شد. برای سفر با پرواز داخلی یا پرواز خارجی می توانید به آژانس هواپیمایی سام سیر مراجعه کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو