با شگفت انگیزترین معماری موزه ها آشنا شوید. (بخش سوم)




 

معماری موزه ها

 

پرواز داخلی سام سیر

 

با شگفت انگیزترین معماری موزه‌ها آشنا شوید. (بخش سوم)

 

 

- موزه سمیه، مکزیکو سیتی، مکزیک

 

یکی از ثروتمندترین افرادی که در جهان وجود دارد کارلوس اسلیم است و مؤسس موزه‌ی سمیه (Soumaya Museum) در شهر مکزیکو سیتی می‌باشد. این موزه که ظاهری درخشان و منحنی شکل دارد توسط شرکت داماد او فرناندو رومرو طراحی شده است. نام شرکت رومرو استودیوی معماری FR-EE می‌باشد و این موزه‌ی بی نظیر را طراحی و ساخته است.

 

نام این موزه از نام همسر کارلوس اسلیم گرفته شده است. گردشگرانی که با پرواز داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما به مکزیکوسیتی می‌روند می‌توانند به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند. موزه‌ی سمیه مساحتی به وسعت 52 هزار متر دارد و در آن آثار هنری متعلق به اسلیم و 66 هزار اثر از هنرمندان آمریکای لاتین و اروپا به نمایش عموم در آمده است.

 

 

- موزه علم پرنس فیلیپ، والنسیا، اسپانیا

 

موزه علم پرنس فیلیپ به آثار هنری، فناوری، علمی و طبیعی تعلق دارد و در مجموعه‌ای عظیم به نام شهر هنرها و علوم که دارای ساختمان‌های مدرن است قرار دارد. در این موزه یک فضای تعاملی بی نظیر وجود دارد. طراحی این موزه توسط سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کاندلا انجام شده است و دارای 6 ساختمان مختلف است که چندین استخر پر از آب اطراف آن‌ها وجود دارد. گردشگرانی که با پرواز هواپیما داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما به دیدن این موزه می‌روند از معماری جذاب آن شگفت زده می‌شوند.

 

جالب است بدانید نمای کلی این موزه که 85 کیلومتر وسعت دارد شبیه یک اسکلت نهنگ است. شعاری که مسئولان برای این موزه ساخته‌اند "دست نزدن، حس نکردن و فکر نکردن ممنوع!" است به همین دلیل همه‌ی گروه‌های سنی که از این موزه دیدن می‌کنند یک محیط متفاوت با موزه‌های دیگر را تجربه می‌کنند. همیشه فعالیت‌های زیادی درباره علم، فناوری و هنر در این موزه برگزار می‌شود که اگر با پرواز داخلی یا خارجی و بلیط ارزان هواپیما به آنجا بروید می‌توانید از آن‌ها بهره مند شوید. برای خواندن نکاتی درباره پرواز داخلی و خارجی روی لینک https://samseir.com/1194/Blog/پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر کلیک کنید.

 

 

- موزه ملی استرالیا، کانبرا، استرالیا

 

طراحی موزه‌ی ملی استرالیا توسط دو شخص به نام های اشتون راگت مکدوگل و رابرت پک ون هارتل تروتاون انجام شده است که هدف از ساخت این موزه آشنا کردن مردم با فرهنگ و تاریخ کشور استرالیا می‌باشد. در یکی از رقابت های بین المللی طراحی این دو شخص توانستند جایزه را به خاطر طراحی این موزه به خود اختصاص دهند.

 

ساختمان موزه‌ی ملی یک نیم دایره است و در مرکز باغ رویای استرالیایی قرار دارد. گردشگرانی که با پرواز داخلی یا خارجی و خرید ارزان ترین بلیط هواپیما به آنجا می‌روند با سازه ای بتنی مواجه می‌شوند که بخشی از استرالیای مرکزی را در بالای یک استخر به تصویر درآورده است.

 

 در ورودی موزه‌ی ملی یک سازه ای شبیه به حلقه قرار دارد که نام خط اولورو را برای آن برگزیده‌اند. این حلقه که 30 متر ارتفاع دارد توسط یک پیاده رو به سمت اولورو که یک سنگ بزرگ در بخش جنوبی قلمرو شمالی استرالیاست کشیده است. با پرواز داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از این موزه‌ی شگفت انگیز و اولورو که با نام صخره ی آیرز نیز شناخته می‌شود دیدن کنید.

 

 

- موزه هنر تاشیما، تاشیما، ژاپن

 

اگر بخواهید با پرواز داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما به دیدن این موزه بروید باید به جزایر هنر ژاپن سفر کنید. این موزه به دست یوئه نیشیزاوا و ری نایتو طراحی شده است. ساختمان موزه هنر شبیه یک قطره آب است که روی زمین پهن شده باشد. برای کسب اطلاعات در مورد بلیط ارزان هواپیما روی آدرس https://samseir.com/1193/Blog/بلیط-ارزان-هواپیما/دانستنی-های-سفر کلیک کنید.

 

در ساخت این موزه از هیچ ستونی استفاده نشده و فقط دو پنجره دارد. تنها چیزی که در این موزه به نمایش درآمده است سازه ای به نام ماتریکس است که در آن آب مرتباً در یک بستر بتنی جاری می‌شود.



نظرتان را بنویسید







منو