بازدید از زیباترین باغ های دنیا با تور مجازی (بخش دوم)




 

زیباترین باغ های دنیا

 

بلیط داخلی سام سیر

 

بازدید از زیباترین باغ های دنیا با تور مجازی (بخش دوم)

 

 

- کاخ وادزدن، وادزدن، انگلستان

 

این کاخ که متعلق به دوران رنسانس است یک شاتوی فرانسوی است  یعنی سال ها پیش محل اقامت اشراف زادگان فرانسوی بوده است.  فضای کاخ وادزدن بسیار رویایی و شگفت انگیز است و پر است از گنجینه های سلطنتی و مجموعه آثار هنری بسیار بزرگ که هر گردشرگی را علاقه مند می کند تا با بلیط خارجی یا بلیط داخلی برای دیدن این کاخ سفر کند. کاخ وادزدن در قرن نوزدهم ساخته شده است.

 

اولین صاحب این باغ بارن فردیناند دا روتشیلد (Baron Ferdinand de Rothschild) بوده است که در آن زندگی می کرده و تا موقعی که آخرین صاحل این باغ یعنی جیمز میر دا روتشیلد (James de Rothschild) در این باغ زندگی می کرده و آخرین صاحب باغ وادزدن بوده است این کاخ محل سکونت خانواده ی روتشیلد بوده است. چیزی که باعث شد همه ی مردم بتوانند از این کاخ دیدن کنند و بخش های مختلف آن را ببینند این بود که جیمز میر دا روتشیلد کاخ، زمین های اطراف آن و بخش بزرگی از مجموعه آثار هنری که در آنجا وجود داشت را به موسسه ای به نام نشنال تراست واگذار کرد.

 

امروزه مدیریت این کاخ بر عهده ی بنیاد روتشیلد است و تبدیل به پر بازدید ترین جاذبه ای شده است که به موسسه نشنال تراست در انگلستان تعلق دارد. گردشگران زیادی هر ساله برای دیدن این باغ بلیط خارجی هواپیما ارزان یا بلیط داخلی می خرند. باغ های شگفت انگیز این کاخ متعلق به دوران ویکتوریا هستند و پی ریزی اولیه آن ها توسط فردیناند دا روتشیلد انجام شده است و آلیس شارلت وان روتشیلد آن ها را توسعه داده است. با ایجاد قرنظینه در اکثر کشورها و لغو پروازها شرایطی فراهم شده که همه بتوانند به صورت مجازی از این کاخ و باغ بی نهایت زیبا دیدن کنند.

 

 

- باغ گیاه شناسی، شیکاگو، آمریکا

 

در سال 1890 باغ گیاه شناسی شیکاگو با وسعتی 155.8 هکتار ساخته شد. در این باغ گیاه شناسی که سالانه گردشگران زایدی با بلیط خارجی و بلیط داخلی به دیدن آن می روند 27 باغ وجود دارد که از میات آن ها می توان به باغ انگلیسی حصار دار، مرکز علمی گیاه شناسی و باغ ژاپنی اشاره کرد.

 

باغ گیاه شناسی شیکاگو به موسسه فارست پریزِرو دیستریکت اف کانتی (Forest Preserve District of Cook County) تعلق دارد و مدیریت آن نیز به انجمن گیاه شناسی شیکاگو (Chicago Horticultural Society) سپرده شده است. اگر این باغ را با سایر باغ هایی که در آمریکا وجود دارند مقایسه کنیم متوجه می شویم که نسبت به آن ها اعضای بیشتری دارد. حال این شرایط به وجود آمده است که بدون خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی بتوانید از این باغ دیدن کنید.

 

 

- باغ RHS ویزلی، ساری، انگلستان

 

یکی از زیبا ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی در جهان باغ RHS ویزلی است که گیاه شناسان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. در این باغ عناصر تاریخی فرهنگی زیادی وجود دارد که الهام بخش خیلی از گیاه شناسان بوده است. بخشی که از سایر بخش ها نمادی تر و معروف تر است بخش زیبای میکس بردرز می باشد.

 

 هر سال گردشگران و گیاه شناسان زیادی برای ددین این باغ با بلیط خارجی یا بلیط داخلی چارتر برای بازدید از باغ RHS سفر می کنند اما امسال با وجود بیماری کرونا این امکان از آن ها گرفته شده است. بخش میکس بردرز توسط گراهام استوارت توماس که یک متخصص گیاه شناسی است ایجاد شده و با پرچینی به طول 128 متر و عرض 6 متر که پر از گیاهان است احاطه شده است. دیگر برای دیدن این باغ لازم نیست بلیط خارجی یا بلیط داخلی بخرید فقط کافی است به تور مجازی آن بپیوندید.

 



نظرتان را بنویسید







منو