با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش سوم)




 

زیباترین کلیساهای جهان

 

پرواز داخلی سام سیر

 

با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش سوم)

 

 

- کلیسای سن آندرس زکول (San Andrés Xecul Church)، گواتمالا

 

گردشگرانی که با پرواز داخلی یا خارجی و بلیط ارزان هواپیما به دیدن این کلیسا می روند با دیدن نمای روشن، رنگ های زنده و شکوه و زیبایی کلیسای سن آندرس زکول بسیار شگفت زده می شوند. در این کلیسا بیشتر از دویست نقاشی و مجسمه وجود دارد که همگی روی دیوارهای بیرونی آن نصب شده اند. نمایی که از این کلیسا به چشمتان خواهد آمد وجود مجسمه فرشتگان و جگوارها در کنار نقاشی میوه، ذرت و پرندگان است.

 

هدف از کشیدن و نصب این نقاشی ها نشان دادن اهمیت طبیعت و ارتباط عمیق و گسترده ی مایا با زمین می باشد. این کلیسا که یک ترکیب فوق العاده از تاثرات محلی و مستعمرگی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد در سال 1900 ساخته شده است و از نظر خیلی از کسانی که با پرواز داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما به آنجا می روند خاص و منحصر به فرد است.

 

 

- کلیسای لاساگرادا فامیلیا (La Sagrada Família)، اسپانیا

 

شاید برایتان جالب باشد که یکی از محبوب ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا یک کلیسا به نام لاساگرادا فامیلیا است که از سراسر جهان برای دیدن آن با پرواز داخلی یا خارجی و بلیط ارزان هواپیما به اسپانیا سفر می کنند. طراحی این کلیسا به دست یکی از معماران مشهور به نام آنتونی گائودی انجام شده است و پروژه ساخت آن مربوط به سال 1882 می باشد.

 

این کلیسا شبیه به یک قلعه ی شنی غول پیکر است که دارای مناره های بلند و نمای پر نقش و نگار می باشد. داخل این کلیسا نیز مانند بیرونش شگفت انگیز و پر از نور و رنگ هایی است که از شیشه های رنگی به داخل می تابند و محیط را زیبا می کنند و هر کسی که داخل کلیسا باشد از زیبایی آن حیرت زده می شود.

 

کلیسای لاساگرادا پر از طراحی های هندسی فوق العاده است مثلا ستون های خیلی بزرگ این کلیسا شبیه به درختانی ساخته شده است که کلیسا را نگه داشته اند. اگر زمانی با پرواز داخلی یا خارجی و بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر کردید حتما به ددین این کلیسا که یکی از خلاقانه ترین بناهای جهان است بروید.

 

 

- کلیسای سنت جورج (Church of St. George)، اتیوپی

 

یکی از مقدس ترین مکان ها در ارتفاعات کشور اتیوپی شهر لالی بلا است که توسط پادشاه آن به عنوان اورشلیم جدید ساخته شده است. با اینکه کمتر کسی حاضر می شود با پرواز داخلی یا خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر کند اما باز هم کسانی هستند که از آن دیدن کنند. لالی بلا که یک شهر تاریخی است دارای یازده کلیسای سنگی یک پارچه می باشد که بسیار شگفت انگیز هستند. همه ی این کلیساها در قرن هفتم تا سیزدهم با استفاده از تراشیدن سنگ ساخته شده اند و همه ی آن ها توسط تونل ها و معابر به یکدیگر وصل هستند.

 

کلیسای سنت جورج قطها تاثیرگذارترین و مهم ترین کلیسا در این شهر است که به طرز شگفت آوری از سنگ های کوه پایه تراشیده شده است. این کلیسا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است به شکل یک صلیب یونانی ساخته شده و 12 متر ارتفاع دارد. هم چنین داخل این کلیسا آثار هنری فوق العاده ای به نمایش در آمده است.

 

امروزه یکی از مکان های زیارتی مهم و مقدس در دنیا کلیسای سنت جورج و شهر تاریخی لالی بلا می باشد که مورخان زیادی تمایل به دیدن این منطقه دارند و با پرواز داخلی یا خارجی و بلیط ارزان هواپیما برای دیدنش سفر می کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو