هواپیماهای مفقود شده که تا کنون اثری از آنها یافت نشده است (بخش دوم)




 

هواپیماهای مفقود شده

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با هواپیماهای مفقود شده که تا کنون اثری از آنها یافت نشده است

 

 

 در پی ارتباطاتی که بعد از گذشت یک ساعت از ناپدید شدن این هواپیما برقرار شده بود یک کشتی حمل مواد سوختی چنین اظهار داشته بود که شاهد انفجاری در آسمان بوده است که بعدها آن را به این هواپیما نسبت داده شد.

 

این اظهارات در زمانی ارائه شد که هیچ گونه خبری از مرکز کنترل ترافیک در مورد این سانحه هوایی منتشر نشده بود. هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با زمان روی داد این سانحه و مکان آن و نحوه بروز آن در دسترس نبوده است. برای پیدا کردن لاشه این هواپیما مفقود شده بیش از 1300 نفر، 48 هواپیما و 8 کشتی مشغول به جستجو شدند اما با تمامی این اقدامات هیچ گونه شواهدی در رابطه با سقوط این هواپیما و مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند یافت نشد.

 

بعد از این که جستجوها به اتمام رسید پاسخهای زیادی در رابطه با علت سقوط این هواپیما و یا علت مفقود شدن آن ارائه شد اما هیچ پاسخی در رابطه با اینکه این هواپیما در طول پرواز چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته و بقایای آن کجا هستند ارائه نشده است.

 

 

 

استندک

 

این پرواز آخرین پروازی بود که از بوئنوس آیرس به مقصد سانتیاگو انجام میشده است و افراد زیادی با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند. این پرواز در تاریخ 2 اوت 1947 انجام شد که سرانجامی نامعلوم دارد. در این تاریخ این هواپیما بعد از مدتی که باند فرودگاه بوئنوس آیرس بلند میشود ناپدید خواهد شد.

 

 محققان و افرادی که در حال فعالیت در برج مراقبت بودند همگی شوکه شده زیرا در آخرین ارتباطی که با یک اپراتور نیوری هوایی شیلی برقرار کرده بودند پیام رمزی شکل با مضمون stendec دریافت شده بود. افراد بسیاری بر این باور بودند که این کلمه ارسال شده دارای اشتباه تایپی میباشد.

 

 

 

 مسافران زیادی در این هواپیما با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما حضور پیدا کرده بودند. با گذشت 50 سال از وقوع این سانحه هوایی در دهه 90 میلادی لاشه این هواپیما در کوه آندس پیدا شد و با کمی جستجو اجساد مسافرانی که با خرید بلیط ارزان هواپیما وبلیط خارجیدر این پرواز حضور داشتند بدلیل سرمای هوا و یخچالهای موجود در آن کوه به شکلی سالم پیدا شد.

 

در رابطه با سقوط و مفقود شدن این هواپیما در اوایل روی داد این سانحه شایعات بسیاری در رابطه با بوجود موجودات بیگانه بوجود آمده بود که با پیدا شدن بقایای این هواپیما و مسافران آن این موضوع به کلی رد شد. با توجه به تحقیقاتی که در رابطه با سقوط این وسیله نقلیه غول پیکر انجام شد علت سقوط آن وجود شرایط بد آب و هوایی گزارش شد.

 

در رابطه با مفقود شدن این هواپیمای مسافربری که  به شرکت هواپیمایی بریتش سویت امریکن تعلق داشته داشته است و از بوئنوس آیرس به سمت سانتیاگو در حال پرواز بوده شایعات دیگری نیز وجود داشت که برخی از آنها حکایت از هواپیماربایی داشتند.

 

 این موضوع تا مدتها پس از مفقود شدن این هواپیما در ذهن افراد وجود داشت و داستانهای مختلفی را در رابطه با آن نقل میکردند. همانطور که گفته شد پس از گذشت 5 دهه از مفقود شدن این هواپیما با پیدا کردن بقایای آن پرده از رازی که به مدت 50 سال یربه مهر بود پرداشته شد و افرادی که این حادثه را به خاطر داشتند از علت اصلی ناپدید شدن آن اطلاع پیدا کردند.

 

 تنها موضوعی که در رابطه با این هواپیما همچنان نامعلوم و مبهم بوده است حتی در ویکی پدیا ذکر شده، پیامی است که توسط  یک اپراتور نیروی هوایی شیلی به مرکز برج مراقبت ارسال شده است میباشد.

 

همانطور که در ابتدا گفته شد هواپیماها یکی از امنترین وسایل نقلیه در جهان میباشند که افراد زیادی از آنها استفاده میکنند و در کمترین زمان ممکن به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد.

 

 اما گاها این وسایل غول پیکر دچار سوانحی میشوند که شبهات زیادی را برخواهد انگیخت و ذهن افراد زیادی را به خود مشغول خواهد کرد. با تمامی این تفاسیر هواپیماها امروزه یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه در جهان میباشند که به بشر خدمات قابل توجهی را ارائه میکنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو