جاذبه های عجیب در ریودوژانیرو برزیل را بشناسید. (بخش اول)




 

جاذبه های گردشگری برزیل

 

تور برزیل سام سیر

 

جاذبه های عجیب در ریودوژانیرو برزیل را بشناسید. (بخش اول)

 

برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. این کشور جزو محبوب ترین کشورها بین گردشگران است به همین دلیل هر ساله از سراسر جهان تور برزیل برگزار می شود و خیلی از گردشگران نیز با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می کنند. با ما همراه باشید تا با جاذبه های عجیب و معروف ریودوژانیرو در برزیل آشنا شوید.

 

 

ریودوژانیرو Rio de Janeiro

 

یکی از شهرهای بسیار بزرگ کشور برزیل که بعد از شهر سائوپائولو رتبه دوم را از نظر بزرگی دارد ریودوژانیرو می باشد. در این شهر فستیوال ها، رستوران ها و چشم اندازهای بسیار زیبایی وجود دارد. ریودوژانیرو در ساحل اقیانوس اطلس جنوبی قرار گرفته است و خیلی ها به اشتباه این شهر را پایتخت برزیل می دانند.

 

چشم اندازهای فوق العاده ای در این شهر وجود دارد که باعث جذب گردشگران تور برزیل از سراسر دنیا شده است. بندر آن به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی تبدیل شده به همین دلیل مردم زیادی با خرید بلیط هواپیما به دیدن این شهر می آیند.

 

 

- استادیوم ماراکانا (Maracanã)

 

در سال 1950 استادیوم ماراکانا برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ساخته شد و مالکیت آن در دست دولت ایالتی ریو می باشد. باشگاه های فوتبالی ریو مهم ترین بازی هایشان را در این استدیوم انجام می دهند که این باشگاه ها عبارت اند از فلامینگو، فلومینس، بوتافوگو و واسکوداگاما.

 

سال های زیادی ماراکانا بزرگ ترین استادیوم در دنیا بود و امروزه جزو مهم ترین جاذبه های ریودوژانیرو است که گردشگران زیادی با تور برزیل ارزان و خرید بلیط هواپیما از آن دیدن می کنند. این استادیوم در طول سال میزبان رویدادها، مراسم های مختلف و کنسرت ها می باشد. در سال 2013 این استادیوم را بازسازی کردند و در حال حاضر ظرفیت 78838 تماشاگر را دارد.

 

 

- جنگل تیجوکا (Tijuca)

 

اگر زمانی با تور برزیل به ریودوژانیرو سفر کردید حتما بازدید از جنگل کوهستانی تیجوکا که 32 کیلومترمربع مساحت دارد را فراموش نکنید. جنگل تیجوکا بزرگ ترین جنگل شهری در کل دنیاست که توسط انسان ساخته شده است. از این جنگل قبلا برای کشت نیشکر و قهوه استفاده می کردند.

 

گونه های جانوری و گیاهی با ارزشی در این جنگل وجود دارد و اکنون به پارک ملی تبدیل شده است. جنگل تیجوکا 30 آبشار درون خود دارد و از مهم ترین جاذبه هایی که توریست ها برای دیدن آن ها خرید بلیط هواپیما برزیل انجام می دهند می توان به مجسمه مسیح رهایی بخش، کوه کورکوادا، آبشار کاسکاتینها، کلیسای میرینک و قله گاوآ اشاره کرد.

 

 

- باغ گیاه شناسی جاردیم (Jardim Botânico)

 

در دنیای امروزی باغ های گیاه شناسی نیز جزو جاذبه های هر کشوری محسوب می شوند. باغ گیاه شناسی جاردیم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جزو جاذبه های مهم شهر ریو می باشد.

 

در این باغ هم پارک و هم آزمایشگاه علمی وجود دارد. در سال 1808 امپراطور جان ششم برای پروش گیاهان، چای و فلفل هایی که از آسیا وارد می شد باغ بوتانیک را ساخت.

 

باغ گیاه شناسی جاردیم دارای بیشتر از 8000 گونه گیاهی است به همین دلیل جزو مهم ترین باغ های گیاه شناسی دنیا محسوب می شود. معروف ترین گیاهانی که در این باغ وجود دارند عبارت اند از ارکیده، آناناسیان، سرخس، جنگل بامبوهای عظیم، مجموعه گیاهان دارویی، درختانی زیبا با گل های قرمز و کاکتوس های غول پیکر.

 

سالانه گردشگران زیادی با تور برزیل و خرید بلیط هواپیما از این باغ دیدن می کنند. در این باغ علاوه بر گیاه، جانوران جذابی مثل طوطی های رنگی، مرغ مگس خوار، پروانه ها و میمون ها نیز زندگی می کنند.

 

یکی از پر طرفدارترین جاذبه های این باغ مسیری به نام Avenida das Palmas Imperiais است که در دو طرف آن 200 نخل امپراطوری با 300 سال قدمت وجود دارد. یک باغ ژاپنی و دو رستوران تراس دار نیز در این باغ ساخته شده است.

 



نظرتان را بنویسید







منو