با قلعه مونت سنت میشل در فرانسه آشنا شوید.




 

جاذبه های گردشگری فرانسه

 

تور فرانسه سام سیر

 

با قلعه مونت سنت میشل در فرانسه آشنا شوید.

 

یکی از گنجینه های معماری ملی فرانسه قلعه مونت سنت میشل Mont Saint-Michel است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این قلعه یکی از نمادهای کشور فرانسه است و سالانه 3 میلیون گردشگری که با تور فرانسه یا بلیط خارجی به این کشور سفر کرده اند از آن دیدن می کنند.

 

قلعه ی مونت سنت میشل در یک شبه جزیره در کرانه نورماندی که واقع در شمال فرانسه است قرار دارد. این جزیره سنگی کوچک در طول سال 2 تا 3 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند و جزو فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

 

هنگامی که مد رخ می دهد این جزیره کاملا از خشکی جدا می شود. در دهه 1880 یک جاده آب گذر برای ارتباط با این جزیره ساخته شد که هنوز هم تنها راه رفتن به جزیره همین راه است. قلعه مونت سنت میشل معماری خاصی و خیره کننده ای دارد که زیبایی محیط اطراف نیز باعث شده جذابیت آن دو چندان شود.

 

این ساختارها جزو معماری ریز گوتیک می باشند و با رمز و رازهایی که دارند باعث شده اند مونت سنت میشل جزو پربازدیدترین و محبوب ترین مکان هایی شود که گردشگران تور فرانسه ارزان و خریداران بلیط خارجی فرانسه از آن دیدن می کنند.

 

آب هایی که اطراف این جزیره کوچک قرار دارد می تواند 18 کیلومتر دورتر و 20 کیلومتر به سمت ساحل حرکت کند و همین ویژگی ها باعث شده قلعه مونت سنت میشل برای سال ها و قرن ها غیر قابل نفوذ باشد. ساخت این قلعه به قرن 8 میلادی بازمی گردد و از استحکامات نظامی بسیار خوبی برخوردار است.

 

این قلعه 55000 متر مربع وسعت دارد و جزو صومعه های منحصر به فردی اس که دارای برج و بارو می باشند. در گذشته صاحبان کسب و کار مثل کسانی که مغازه داشتند و ماهیگیران و کشاورزان در پایین این صومعه زندگی می کردند.

 

بلندترین جای این قلعه 170 متر از سطح دریا فاصله دارد. امروزه گردشگران زیادی با تور فرانسه و خرید بلیط خارجی به دیدن این قلعه منحصر به فرد می روند.

 

جالب است بدانید افسانه ها و داستان های زیادی در مورد این قلعه وجود دارد. یکی از آن ها تبدیل شدن کوه به یک کلیسای مقدس است. طبق این داستان اوبرت که اسقف شهر Avranches بوده است بیان کرده در ابتدای قرن هجدهم سنت میشل او را مجبور کرده در بالای جزیره یک کلیسا بسازد.

 

در سال های 996 به بعد نیز دوک های نرماندی و پادشاهان فرانسه به توسعه این کلیسا علاقه مند شدند و از آن حمایت کردند. در نهایت در قرون وسطی بود که ساختمان بی نظیر این کلیسا ساخته شد تا مردم زیادی با تور فرانسه و خرید بلیط خارجی از آن دیدن کنند.

 

با گذشت سال ها بندر مونت سنت میشل به مکانی تبدیل شد که نخبگان اروپا را به خود جذب می کرد حتی با اینکه خاندان سلطنتی دچار درگیری های زیادی بودند باز هم افراد زیادی برای اینکه از نزدیک کلیسای مونت سنت میشل را ببینند و در آن زیارت کنند راهی سفر می شدند.

 

برای اینکه کلیسا را از نیروهای انگلیسی محفوظ بدارند قلعه هایی را در اطراف آن ساختند و ساختمان هایی نیز در خیابان های شیب دار جزیره ساخته شد که امروزه به رستوران، موزه، هتل و بوتیک تبدیل شده تا گردشگران تور فرانسه و کسانی که با بلیط خارجی به آنجا رفته اند لذت ببرند.

 

 

چگونه می‌توان به مونت سنت میشل رفت؟

 

برای اینکه به دیدن این قلعه زیبا بروید با یک مسر 4 ساعته از پاریس را با خودرو طی کنید. می توانید در پاریس ماشین کرایه کنید و به این جزیره بروید. در این جزیره پارکینگی وجود دارد که برای یک روز 12 یورو دریافت می کند.

 

روش دیگر برای رفتن به مونت سنت میشل استفاده از تورها یا اتوبوس های مخصوص گردشگران تور فرانسه است که از جاهای مختلف می آیند و به کسانی که با بلیط خارجی برای دیدن این جزیره سفر کرده اند یک تور 14 ساعته از جزیره می دهند.



نظرتان را بنویسید







منو