جاذبه های عجیب در ریودوژانیرو برزیل را بشناسید. (بخش دوم)




 

جاذبه های گردشگری برزیل

 

تور برزیل سام سیر

 

جاذبه های عجیب در ریودوژانیرو برزیل را بشناسید. (بخش دوم)

 

 

- جشنواره ریو (Carnival in Rio de Janeiro)

 

بزرگترین جشنواره ای که در سراسر دنیا برگزار می شود جشنواره ریو است که هر سال 2 میلیون نفر را به خیابان ها می کشاند و گردشگران تور برزیل سعی می کنند زمانی که به این کشور سفر می کنند مصادف با برگزاری این جشنواره باشد تا بتوانند در آن شرکت کنند و از آن بازدید کنند.

 

اولین جشنواره ریو در سال 1723 برگزار شد. اگر قصد خرید بلیط خارجی برزیل را دارید و می خواهید از این جشنواره دیدن کنید باید بدانید تاریخ برگزاری آن از 21 تا 26 فوریه می باشد.

 

بیشتر از 200 مدرسه در این فستیوال برنامه های جذاب و هیجانی اجرا می کنند که در بین آن ها رژه مدرسه سنترو روی یک سازه غول پیکر بسیار معروف است.

 

همه ی مدارسی که در این جشنواره برنامه دارند با هم رقابت می کنند و هر کدام موضوع و رنگ متفاوتی را برای اجرایشان انتخاب می کنند. معمولا رژه های اصلی و مهم این فستیوال در ساحل معروف کوپاکابانا و بعضی اوقات نیز در سواحلی مثل پلتفورما و اسکالا برگزار می شود.

 

 

- شوگرلوف (Sugarloaf Mountain)

 

گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند حتما با معروف ترین قله ی شهر ریو در برزیل آشنایی دارند. شوگرلوف که به معنای کله قند است یک قله ی 396 متری در دهانه خلیج گوانابارای است که از طرفی به اقیانوس اطلس وصل می شود.

 

بیشترین دلیلی که گردشگران تور برزیل و کسانی که با بلیط خارجی به ریو می روند به دیدن این قله علاقه دارند چشم انداز پانوراما و تله کابین بسیار هیجان انگیزش است. تعداد کوه های گرانیتی در ریو زیاد است اما فقط شوگرلوف است که دقیقا در لبه آب قرار دارد.

 

تله کابین شوگرلوف ظرفیت حمل 65 نفر را دارد و هر 20 دقیقه یک بار مسیر 1400 متری بین قله پائودو آسوکار و مورودا اورکا را می پیماید. مسافران و گردشگران تور برزیل برای رسیدن به قله باید  سوار دو تله کابین شوند.

 

اولین تله کابین به قله کوتاهتر و دومی به قله بلندتر صعود می کند. در طول مسیری که سوار تله کابین هستید می توانید سنگ نوردانی که در حال صعود کردن به کوه های بابیلون و اورکا هستند را ببینید. اگر خوش شانس باشید می توانید گونه های جانوری مثل توکان، طوطی، میمون و پروانه ها را ببینید.

 

 

- تالاب رودریگو دو فریتاس (Rodrigo de Freitas Lagoon)

 

این تالاب که با نام لاگوآ نیز شناخته می شود در جنوب ریودوژانیرو قرار گرفته است و آب اقیانوس اطلس توسط کانال جاردیم آلا به این تالاب می ریزد. امروزه تالاب رودریگو دو فریتاس یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است که گردشگران تور برزیل و خریداران بلیط خارجی برزیل از آن دیدن می کنند. طبقه ی مرفه و پولدار ریودوژانیرو در این محله زندگی می کنند.

 

مساحت این تالاب 2.4 میلیون متر مربع است و یکی از بهترین مکان ها برای ورزش، تفریحات آبی مثل قایقرانی، دوچرخه سواری در ساحل و ... می باشد.

 

در اطراف این تالاب تجهیزات تفریحی و کیوسک های خوراکی وجود دارد که هر کسی را جذب خودش می کند به همین علت کسانی که با تور برزیل و بلیط خارجی به این شهر سفر می کنند حتما یک روز خود را در کنار این تالاب می گذرانند.

 

 

- مجسمه معروف ریودوژانیرو (Christ the Redeemer)

 

مجسمه معروفی که به تندیس مسیح نیز معروف است به دست یک مجسمه ساز فرانسوی به نام پل لندوفسکی طراحی شده و امروزه به یکی از جاذبه های معروف ریودوژانیرو تبدیل شده است.

 

این مجسمه توسط یک مهندس برزیلی به نام هیتور داسیلوا کوستا و مهندس فرانسوی به نام آلبرت کاکوت ساخته شده است. ساخت این مجسمه 9 سال طول کشیده و 250000 دلار هزینه برداشته است. گردشگران زیادی با تور برزیل و بلیط خارجی به ریو می آیند و از سمبل ریو بازدید می کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو