حقایقی از فرانسه که باید بدانید! (بخش دوم)




 

حقایقی درباره فرانسه

 

تور فرانسه سام سیر

 

حقایقی از فرانسه که باید بدانید! (بخش دوم)

 

در قسمت قبلی این مطلب سعی کردیم درباره حقایق مختلفی از کشور فرانسه صحبت کنیم مثل حقایقی درباره استقلال این کشور، حقایقی درباره ویژگی های خاص این کشور و حقایقی درباره ی جغرافیای کشور فرانسه تا اگر قصد سفر به این کشور با تور فرانسه و خرید بلیط هواپیما را داشتید آشنایی بیشتری با فرانسه داشته باشید. در این بخش نیز می خواهیم شما را با حقایق دیگری آشنا کنیم تا سفر به فرانسه را برای شما لذت بخش تر کند.

 

 

حقایق جالبی درباره ی فرانسه

 

جالب است بدانید فرانسوی ها اختراع های بسیاری از جمله اولین ماشین حساب دیجیتال، بالن های هوای گرم، چتر نجات، خط بریل، مارگارین و خیلی چیزهای دیگر هستند که با شرکت در تور فرانسه و خرید بلیط هواپیما و بازدید از موزه های پاریس می توانید درباره آن ها بدانید.

 

جوزف ایگانس گیلوتین (Joseph-Ignace Guillotin) که مخترع وسیله ای به نام گیوتین که برای کشتن انسان ها بود یک پزشک فرانسوی بوده است. اولین کسی که به وسیله ی گیوتین سرش از تنش جدا شد فردی به نام نیکولاس ژاک پلیتر (Nicolas Jacques Pelletier) یک راهزن فرانسوی بود که در 25 آوریل سال 1792 کشته شد.

 

در کل دورانی که از گیوتین برای اعدام افراد استفاده می کردند 17 هزار نفر با آن اعدام شدند و آخرین کسی که در سال 1977 به وسیله گیوتین اعدام شد هامیدا ژاندوبی (Hamida Djandoubi) بود که در پشت درهای بسته اعدام شد.

 

آخرین باری که فرانسوی ها اعدام در ملا عام را انجام دادند سال 1939 بود و در سال 1981 مجازات اعدام به طور کل در این کشور لغو شد. برای سفری لذت بخش به فرانسه می توانید در تور فرانسه شرکت کرده و بلیط هواپیما بخرید.

 

 

حقایقی درباره ی ناپلئون بناپارت

 

در سال 1799 کسی که با برگزاری رفراندوم باعث از بین رفتن نقش رهبران فرانسوی شد ناپلئون بناپارت بود. در فرانسه روز تولد این شخص تعطیلات ملی اعلام شد و پاپ پیوس هفتم در سال 1804 او را به عنوان امپراتور پاریس اعلام کرد.

 

ناپلئون بناپارت در جزیره سنت هلن واقع در اقیانوس آرام و در سال 1821 فوت شد و در سال 1840 بقایای او را به پاریس منتقل کردند. سالانه گردشگران زیادی با تور فرانسه و خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می کنند که خیلی از این حقایق را نمی دانند.

 

 

حقایقی درباره ی نمادهای کشور فرانسه

 

در جنگ جهانی دوم با این که اسطوره های مقاومت زیادی در فرانسه وجود داشت اما فقط 5 درصد از جمعیت در جنبش های زیرزمینی شرکت می کردند و 95 درصد باقی مانده یا با نازی ها همکاری می کردند و یا کاری انجام نمی دادند.

 

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین و معروف ترین موزه های دنیا در فرانسه است که لوور نام دارد. در این موزه از مهم ترین مجموعه های هنری و آثار تاریخی نگهداری می شود و سالانه گردشگران زیادی با تور فرانسه و بلیط هواپیما برای دیدن این موزه سفر می کنند. این موزه در قرن دوازدهم توسط فیلیپ دوم ساخته شد و به عنوان یک قلعه از آن استفاده می شد.

 

جالب است بدانید برج ایفل برای نمایشگاه جهانی در سال 1889 ساخته شده است و می خواستند آن را در سال 1909 خراب کنند اما چون برای تکنولوژی و علم به رایدو و تلگراف نیاز داشتند آن را تخریب نکردند.

 

محبوب ترین جاذبه گردشگری پاریس برج ایفل است که در سال میلیون ها نفر از آن با تور فرانسه و بلیط هواپیما دیدن می کنند. برج ایفل با آنتن هایی که دارد دارای 324 متر ارتفاع می باشد.

 

در قرن سوم پیش از میلاد قبیله سلتیک گولز برای اولین بار پاریس را به طور رسمی شناخت و آن را پاریسی نام گذاشت اما بعد ها رومی ها نام آن را به لوتسه تغییر دادند.

 



نظرتان را بنویسید







منو