آسیاب های بادی پاریس فرانسه را بشناسید. (بخش اول)




 

آسیاب بادی فرانسه

 

تور فرانسه سام سیر

 

آسیاب های بادی پاریس فرانسه را بشناسید. (بخش اول)

 

یکی از نقاط عطف در تاریخ صنعتی قاره اروپا آسیاب های بادی هستند که امروزه جزو دیدنی ترین و خاص ترین چیزهایی شده اند که در سفر به پاریس با تور فرانسه یا خرید بلیط هواپیما پاریس و سفر به انجا می توان آن ها را دید.

 

به طور کلی پاریس شهر بادگیر و مرتفعی نیست  اما در سرتاسر شهر منطقه هایی وجود دارد که وزش باد در آنجا احساس می شود. در طی دورانی که همه ی دنیا پاریس را به عنوان یکی از قطب های صنعت غلات می شناختند آسیاب بادی های زیادی در این شهر ساخته شد که طبق گفته ی بعضی ها تعداد آن ها بیشتر از 300 آسیاب است.

 

اگر قصد دارید با تور فرانسه و بلیط هواپیما به پاریس بروید و از دیدن چیزهای تاریخی لذت می برید باید حتما در سفر خود حداقل از یکی از آسیاب های بادی دیدن کنید.

 

جالب است بدانید در سالیان دور مقدار زیادی غلات از کشورهایی که در قاره آمریکا قرار داشتند وارد فرانسه و سپس در آسیاب های بادی پاریس به آرد تبدیل می شد. در واقع غذای اصلی مردم فرانسه نان بود و مردم تقریبا دو سوم درآمد خود را برای خریدن نان خرج می کردند.

 

این آسیاب های بادی در سرتاسر پاریس وجود داشتند و باعث خاص شدن شهر شده بودند. اکثر آسیاب های بادی آن زمان دیگر وجود ندارند و تنها تعداد کمی هستند که هنوز هم پابرجا مانده اند که دیگر کارایی ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا اگر می خواهید با بهترین قیمت تور فرانسه و بلیط هواپیما به پاریس بروید از آسیاب های بادی آنجا نیز دیدن کنید.

 

 

- آسیاب بادی مولن دو لا گالت (Moulin de la Galette)

 

مولن دو لا گالت یکی از مشهور ترین آسیبا بادی های پاریس است که به نام بلوت فین نیز شناخته می شود. ذدر سال 1622 این آسیاب بادی برای تولید آرد و گرتن عصاره میوه جات ساخته شد. مالک این آسیاب بادی خانواده دبرای بودند که در سال 1814 زمان جنگ های ناپلئون تا پای جانشان از آن دفاع کردند.

 

یکی از مشهورترین این آسیاب‌ها، «مولن دو لا گالت» است که با نام «بلوت‌فین» نیز شناخته می‌شود. این آسیاب که در منطقه روستایی «مون‌مارتر» قرار دارد، تاریخچه‌ای خواندنی را از سر گذرانده است.

 

پس از اینکه پدر در جریان این جنگ ها کشته شد پسر ارشد خانواده در قرن نوزدهم آسیاب را به یک کافه دل انگیز تبدیل کرد. این کافه به محلی تبدیل شد که مردم زیادی برای خوردن غذا و نوشیدنی، خرید نان و لذت بردن از مناظر به آنجا می آمدند.

 

متاسفانه امروزه گردشگران تور فرانسه و کسانی که با خرید بلیط هواپیما فرانسه به پاریس می روند نمی توانند از این آسیاب بادی دیدن کنند چون به یک ملک خصوصی تبدیل شده است اما باید بدانید هنرمندان بسیار معروفی مثل ونگوک، رنوار و پیسارو این آسیاب را در آثار خود جاودانه کرده اند.

 

آسیاب بادی مولن دو لا گالت در طول تاریخ استفاده های مختلفی داشته است. از کافه و رستوران تا سالن های موسیقی و استودیوی تلویزیونی در این مکان برگزار شده اند. صاحب این آسیاب در سال 1924 آن را به خیابان لپیک و گرادون منتقل کرد که اکنون به عنوان یک ملک خصوصی شناخته می شود.

 

 

- آسیاب بادی مولن قده (Moulin Radet)

 

یکی از آسیاب های خیلی معروف که در مون مارتر قرار دارد و گردشگران تور فرانسه و کسانی که با بلیط هواپیما به پاریس می روند علاقه زیادی به دیدن آن دارند آسیاب بادی مولن قده است.

 

جالب است بدانید این آسیاب بادی هم متعلق به خاندان دبرای می باشد که در کنار یک رستوران قرار دارد و نسبت به آسیاب بادی قبلی بین گردشگران محبوب تر است چون به راحتی می توانند از طریق جاده اصلی به آن برسند. برای شکت در تور فرانسه یا خرید بلیط هواپیما می توانید به سایت سام سیر مراجعه نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو