با آداب غذا خورد در اروپا آشنا شوید (بخش دوم)




 

آداب غذا خوردن در اروپا

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با با آداب غذا خورد در اروپا 

 

 

در این مطلب قصد داریم شما را با آداب غذا خوردن در کشورهای اروپا آشنا کنیم تا اگر با تور اروپا یا با خرید بلیط خارجی به یکی از کشور های اروپا رفتید، آداب غذا خوردن در آن کشور را رعایت کنید.

 

 

در اسپانیا با سوپ آب ننوشید

 

 

در کشور اسپانیا به طور معمول نوشیدن آب متداول است، اما در این کشور نوشیدن آب با بعضی از غذا ها خوب نیست. مخصوصا در شهر های کوچک تر و قدیمی تر این عادت بیشتر وجود دارد و به رعایت آن بیشتر اهمیت می دهند. مردمان این کشور معتقدند که نوشیدن آب به همراه سوپ موجب ایجاد دل درد می شود. بنابراین در هنگام خوردن سوپ اگر تشنه هستید از نوشیدنی های دیگر استفاده کنید. اگر با تور اروپا یا با خرید بلیط خارجی به اسپانیا سفر کردید سعی کنید این آداب را در هنگام سوپ خوردن رعایت کنید.

 

 

در فرانسه نان را روی میز قرار دهید

 

 

در فرانسه نیز در هنگام غذا خوردن یکسری آدابی وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید. بر خلاف بیشتر کشور ها که نان را بر روی ظرفی قرار می دهند، در فرانسه نان را بایستی روی میز و در قسمت بالایی بشقاب غذا به سمت بالا گذاشته شود. آنها متقدند اگر نان به سمت بالا نباشد نشانه ی بدشانسی است. جالب است بدانید که در گذشته نانوا ها نانی که برای جلاد محله بایستی کنار می گذاشتند را رو به پایین می گذاشتند. نکته ی دیگر که درباره نان در این کشور وجود دارد این است که مهم نیست که چقدر گرسنه هستید، نمی توانید از نان به عنوان پیش غذا میل کنید بایستی آن را با غذای اصلی میل کنید. در فرانسه هیچ گاه نان را گاز نزنید، آن را با دست تکه کنید و بعد در دهان خود قرار دهید.

 

بنابراین اگر قرار است با تور اروپا ارزان قیمت یا با خرید بلیط خارجی به فرانسه سفر کنید و در رستوران های ـن غذا میل کنید، حتما این موارد را در غذا خوردن خود رعایت کنید.

 

 

در ایتالیا پنیر اضافی درخواست نکنید

 

 

در رستوران های بسیاری از کشور ها، پیشخدمتان مدام از شما می پرسند که آیا پنیر اضافی میل دارید یا خیر. اما در ایتالیا اینکونه نیست و شما نباید به هر غذایی پنیر پارمسان اضافه کنید. توجه داشته باشید که در ایتالیا بیشتر غذاها با پنیر پکورینو تهیه می شود و وقتی شما تقاضای پنیر اضافی می کنید به این معنا است که از طعم غذایی که سفارش داده اید، رضایت ندارید. بنابراین اگر با تور اروپا یا با خرید بلیط خارجی به این کشور سفر کردید و به رستوران های آن رفتید، در هنگام میل کردن غذای دریایی تقاضای پنیر نداشته باشید.

 

 

در آلمان و فرانسه کلم را نبرید

 

 

در آلمان و فرانسه به نکته ی دیگری که بایستی در هنگان غذا خورد رعایت کنید این است که، هر چقدرام اجزای سالاد شما بزرگ باشند نباید آنها را ببرید. شما می تواند آنها را تا کنید یا با  چنگال خود آن را ببرید ولی نمی توانید آنها را با چاقو ببرید زیرا این کار به این معنا می باشد که شما به شیوه ای که آشپز آن را تهیه کرده است، انتقاد دارید. بنابراین اگر با تور اروپا یا با خرید بلیط خارجی ارزان به این کشور سفر کردید و به رستوران های آن رفتید، در هنگام میل کردن سالاد سبزیجات آن را نبرید.

 

 

در روسیه نان را هدر ندهید

 

 

توجه داشته باشید در تمام نقاط اروپا هدر دادن نان که یک وعده ی غذایی مهم در اروپا محسوب می شود، بی ادبی است. اما در روسیه مقدار نانی که برمیدارید و قسمتی از آن را هدر می دهید بسیار مهم است زیرا آنها معتقدند بعد از مرگ تمام نان هایی که هدر داده اید در رفتن یا نرفتن شما در بهشت تاثیر دارد. بنابراین اگر با تور اروپا یا با خرید بلیط خارجی به این کشور سفر کردید، نان ها را به هدر ندهید.

 



نظرتان را بنویسید







منو