راهکار هایی برای فراموش کردن ترس از پرواز




 

ترس از پرواز

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با راهکار هایی برای فراموش کردن ترس از پرواز

 

 

افراد زیادی هستند که وقتی بلیط هواپیما تهیه می کنند و قرار است با هواپبما سفر کنند، در هنگام بلند شدن هواپیما دچار استرس شدید می شوند؛ این افراد جزو افرادی هستند که به نوعی ترس از پرواز خارجی یا داخلی دارند.

 

افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند برای سفر خود بلیط هواپیما تهیه کنند و با هواپیما به مقصد مورد نظر خود برسند. این افراد به دلیل اینکه این وسیله نقلیه امکاناتی مثل سرعت و امنیت دارد، آن را بیشتر از سایر وسایل نقلیه دوست دارند و به آن علاقه دارند. اما بیشتر این افرادی که این وسیله نقلیه را به سایر وسایل نقلیه ترجیح می دهند، در زمان بلند شدن هواپیما دچار استرس می شوند. این افراد به نوعی ترس از پرواز خارجی یا داخلی دارند.

 

در واقع بایستی میان ترس و هراس تفاوت قائل شد. در حقیقت هراس ها همان ترس های بی موردی هستند که در نهایت موجب تداعی عصبی و ذهنی می شوند. به طور مثال شخصی که از پرواز پرواز خارجی یا داخلی می ترسد حتما قبلا در پرواز برای ائ یک حادثه ترسناک اتفاق افتاده است و یا اخبار ناخوشایندی درباره پرواز با هواپیما شنیده است که همین امر موجب به وجد آمدن یک نوع تداعی ذهنی و عصبی در آن فرد می شود.  به همین خاظر این شخص هر زمان که بلیط هواپیما چارتری تهیه کند در هنگام پرواز خارجی یا داخلی دچار این ترس بی مورد می شوند.

 

باید توجه داشته باشید که افرادی که این مسئله را در درون خود به وجود بیاورند، هیچ گونه لذتی از سفر با هواپیما نخواهند برد و همش دچار استرس و دلهره می شوند. ما در این مطلب قصد داریم راهکار هایی ارائه دهیم تا از استرس این افراد در هنگام پرواز کم شود . اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که وقتی بلیط هواپیما تهیه می کنید در هواپیما هنگام پرواز خارجی یا داخلی دچار ترس و استرس می شوید، این مطلب را بخواهید تا به شما در این مورد کمک کند تا استرس کمتری داشته باشید.

 

 

مطالعه را فراموش نکنید

 

 

توجه داشته باشید که راهکار های زیادی برای جلوگیری از این ترس از پرواز وجود دارد، یکی از این راهکار ها مطالعه کردن در هنگام بلند شدن هواپیما است. شما می توانید با مطالعه کتاب، مجله یا روزنامه در زمان پرواز حواس خود را از مقوله پرواز پرت کنید. بهتر اسن بدانید که خواندن کتاب یا هر پیز دیگری مثل مجله باعث می شود تمرکز افراد بالا برود و به راحتی و آسانی تفکر را جایگزین ترس کنند. پس زمانی که بلیط هواپیما تهیه کردید و خواستید با پرواز خارجی یا داخلی به مقصد مورد نظر سفر کنید، کتاب یا مجله ای را برای مطالعه در هواپیما انتخاب کنید.

 

 

صندلی های جلوی کابین را انتخاب کنید

 

 

با در نظر گرفتن اینکه صندلی های قسمت جلویی هواپیما سر و صدای کمتری دارند، می توانید در زمان رزرو بلیط هواپیما صندلی های قسمت جلویی هواپیما را انتخاب کنید. با این کار می توانید از ترس و استرس خود در زمان پرواز خارجی ارزان قیمت یا داخلی کم کنید و آرامش بیشتری را در این قسمت از هواپیما احساس کنید و سفری دلپذیر تری را تجربه کنید.

 

 

کافئین نخورید

 

 

تئجه داشته باشید که قبل از پرواز خارجی یا داخلی به هیچ عنوان کافئین نخوریدد. این اشتباهی است که بیشتر افراد قبل از پرواز انجام می دهند. بنابراین توجه داشته باشید که هر گجونه کافئین مثل نسکافه و چایی را از برنامه غذایی قبل از پرواز خود حذف کنید. زیرا به طور کلی کافئین موجب می شود استرس را در شما بیشتر کند و لذت پرواز را کم کند. بنابراین با رعایت این نکات می توانید با خرید بلیط هواپیما پروازی راحت را تجربه کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو