جذابیت های گردشگری ارمنستان




 

 

 

مسجد آبی ایروان

 

 

جذابیت های گردشگری ارمنستان

 

 

کشور ارمنستان همسایه ی شمال شرقی ایران است. آب و هوای این منطقه تمیز و تقریبا بدون آلودگی و دارای کوهستان و  نواحی سرسبز است. ایروان پایتخت و مهم ترین شهر ارمنستان است. سفر به ارمنستان برای افراد علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی، گشت و گذار در طبیعت و تست غذاهای ارمنی و قفقازی به همراه نوشیدنی بکر و مخصوص مناسب است. واحد پول این کشور "درام" معادل 600 تومان است. از مطالعات بر می آید که ارمنستان اولین خاستگاه دین مسیحیت بعد از حضرت عیسی (ع) بوده است. قدیمی ترین کلیسا و صومعه ها را در مقاله ی جذابیت های گردشگری ازمنستان بخوانید.

 

 

 

در ایروان پایتخت ارمنستان چه کنیم؟

 What to do in Armenia

 

 

 

ایروان یکی از کهن ترین شهرهای جهان است. حتی هنوز در دل تاریخ شناسان تردید نسبت به  قدیمی تر بودن از رم (پایتخت ایتالیا)  هم وجود دارد، اما به اثبات نرسیده است. شاید بتوان ایروان را به عنوان مبدا ترویج و استقرار مسیحیان دانست، همین مسئله در ساختن عبادتگاه های کوچک و بزرگ نقش داشته است. ایروان جایی است که دستخوش تغییرات سیاسی و ناپایداری های ناشی از دولت های بیگانه بوده است. با اینکه مدت طولانی از اعلام استقلال ارمنستان از شوروی در سال 1991 نگذشته، اما با سفر به ارمنستان شاهد رشد اقتصادی و گسترش سطح زندگی مردمان این کشور هستیم.

 

 

 

مرکز شهر ایروان یک پیشنهاد تفریحی آرام اما هیجان انگیز

 

 

اولین روز سفر را با قدم زدن و آشنایی با حال و هوای ایروان بگذرانید. سالن اپرا، مسجد آبی قرن هجدهم و راه پله های مشهور از بهترین های ایروان گردی است. رستوران و کافه های ارمنی با سرو غذاها، شیرینی ها و قهوه های خوش عطر و دلچسب خال خوبی را به آدم می دهند.

 

 

موسیقی در سالن اپرا و پارک عشاق

 

 

پارک عشاق یا  Lovers’ s park  و Opera Hall  از مکان های کم نظیر برای موسیقی در ایروان است. در پارک می توانید هوای ارمنی تنفس کنید، غرق در فضای سرسبز شوید و  از گروه های موسیقی زنده لذت ببرید! سالن اپرا جایی برای دیدن و شنیدن است ،اگر به سبک اپرا علاقه دارید.

 

 

سالن اپرا ایروان

 

 

 

 

دریاچه ی سوان

 

 

درست در 70 کیلومتری ایروان شاهد یکی دیگر از بهشت های روی زمین هستیم. دریاچه ی سوان در منطقه ی قفقازی ارمنستان شگفت انگیز است. کلیسای سوان از سال 840 میلادی نمایانگر معماری اصیل ارمنی است. مردم در تعطیلات آخر هفته به اینجا می آیند، هوای کوهستان، آبی آرام و چشم نواز دریاچه و اتمسفر تاریخی صومعه، هستی را به یاد انسان می آورد.

 

 

 

دریاچه سوان

 

 

صدای آواز در کلیسای صخره ای Geghard

 

 

این صومعه با دیوارهای سنگی متعلق به قرن چهارم میلادی است. عبادتگاهی در میان کوه های سنگی که مردم ساعتی از روز را به خلوت با خود و خدا می پردازند. درون این بنا طوری است که انگار در غاری از تنهایی به سر می بری، صدای آواز ساکنین معبد در Geghard   می پیچد.

 

 

 

Geghard Monestary

 

 

 

 

چشم اندازی به شهر از نمای آبشار

 

 

این بنا متعلق به دوره ی حکومت شوروی در سال 1971 میلادی است، البته حدود 12 سال پیش پلکان دوباره بازسازی شد. منظره ی شهر از ارتفاع 8 طبقه ای Cascade  برای یک عصر خیال انگیز عالی است.

 

 

پلکان آبشاری ایروان

 

 

 

خانه های قدیمی منطقه Kond

 

آیا شما هم اهل پرسه زدن در محله های قدیمی هستید؟ منقطه ی "کند" زادگاه خانه های قرن 17 میلادی در ایروان است. اینجا ماجراجویانه و شبیه قصه ی های پریان کمی ترسناک است!

 

 

 

آیا می دانید پاییز بهترین فصل سال برای سفر به ارمنستان است! روزهای آفتابی و بلند، سرسبزی گل ها و گیاهان و رویش میوه های تازه بهترین زمان را برای سفر به ایروان-ارمنستان فراهم می کند!

 

 

موزه و گالری تاریخی ملی ارمنستان

 

 

با یکی دیگر از مکان های بی نظیر توریستی جهان مواجه هستیم. موزه ی تاریخی ارمنستان دارای 4000 گنجینه ی نگارین و تاریخ شناسی از هنرمندان داخلی و بین المللی مثل اروپا و روسیه است.

 

 

 

موزه تاریخی ملی ایروان

 

 

 

بازار هنری ورنیساژ ایروان

 

Yerevan Vernissage

 

 

این نمایش هنرهای دستی ارمنستان از ایستگاه مترو میدان جمهوری تا مجسمه ی واردان مامیکونیان ادامه دارد. ورنیساژ ایروان قطعا برای یک توریست با حوصله و هنر دوست جای جذابی خواهد بود.

 

 

 

 

نمایی از بازار هنر ورنیساژ

 

 

 

ناگفته های سفر به ارمنستان

 

بازی شطرنج بین مردم این خطه از جهان محبوب است. وزنه برداری و کشتی مدال طلای جهانی برای ارمنستان به ارمغان آورده اند. نان تافتون و گاتا در این کشور رایج است و البته شرکت آرارات هم تولید کننده و صادر کننده ی بهترین نوشیدنی های الکلی دنیا است.

 

 

چطور به ارمنستان سفر کنیم؟ با  تور ارمنستان پاییز 1400

 

پرواز مستقیم تهران-ایروان هر هفته از فرودگاه IKA  تهران انجام می شود.  برای سفر به ارمنستان به ویزا نیازی ندارید. فقط تصمیم به سفر بگیرید و بلیط را از طریق این لینک سام سیر تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو