10 مکان ناامن جهان برای سفر




 

 

 

 

 

10 مکان ناامن جهان برای سفر

 

 

هر اتفاق خوبی دارای نکات منفی و گاهی خطرناک هم هست. سفر هم از این قاعده مستثنی نیست. مثلا تور آفریقای جنوبی خیلی جذاب است اما یکی از از 10 مکان ناامن جهان برای سفر است. قرار نیست شما از رفتن به این مقصد توریستی بی نظیر منصرف شوید. بلکه باید آگاهانه چمدان ببندیم یا کوله را روی پشت بیاندازیم و رهسپار دیاری برای گشت و گذار شویم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

 

سیوداد خوارس-  مکزیک 

 

Ciudad Juarez, Mexico

 

اگر عزم سفر به این شهر مکزیکی را دارید، بیشتر از قبل مراقب باندهای قاچاق و فروش مواد مخدر باشید. با اینکه توریست ها فراوان به سیوداد خوارس سفر می کنند اما نکته ی بد اینجاست که اغلب پلیس ها هم توسط قاچاقچی های مواد خریده شده اند.

 

 

 

 

 

 

ریودوژانیرو- برزیل

 

Rio de Janeiro, Brazil

 

یکی از مشهورترین شهرهای دنیا هنوز درگیر شورش های سیاسی و خیابانی، درگیری و جرائم بالای مواد مخدر است. البته نرخ جرم نسبت به 10 سال گذشته کاهش یافته اما نمی توان مطمئن درباره ی امنیت در یک پیاده روی ساده ی خیابانی در ریودوژانیرو نظر داد!

 

 

 

 

 

کاراکاس- ونزوئلا

 

Caracas- Venezuela

 

یکی از خطرناک ترین شهرهای دنیا برای سفر کاراکاس پایتخت کشور ونروئلا است. هزینه های ارزان سفر و بدون ویزا بودن این منطقه برای ایرانیان موجب خرید بلیط هواپیما و پرواز به آن جا شده. آمار جرائم، خشونت های خیابانی و قتل با سلاح گرم به دلیلی عدم تعادل در وضعیت اقتصادی و سیاسی مملکت از قبل بیشتر شده. نه تنها کاراکاس بلکه دیگر شهرهای ونزوئلا با وجود جذابیت های بصری شگفت انگیز امن نیستند. پیشنهاد می کنیم به مناطق توریستی تر این کشور مثل جزیره ی مارگاریتا سفر کنید.

 

 

 

 

 

شهر گواتمالا در گواتمالا

 

Guatemala

 

شهر با داشتن مناطق اعجاب انگیز توریستی تحت تاثیر خلاف های خیابانی و جوی با امنیت پایین است. سرقت، گروگان گیری، قاچاق مواد و انسان در گواتمالا رایج است. ریشه ی تمام این بی ثباتی ها ضعف در نظام سیاسی و استعمار است. بهتر است به این شهر سفر نکنید.

 

 

 

 

 

بغداد- عراق

 

Baghdad- Iraq

 

این شهر کهن جهان سالهاست که تحت شعاع حملات نیروهای ارتش امریکا و تروریست بوده است. بمب گذاری و انفجار از فجایعی است که در حین سفر به این منطقه انتظار می رود. پس اگر کار خیلی ضروری در بغداد ندارید، سفر به بغداد را از ذهن خود دور کنید.

 

 

 

 

 

 

خرید بلیط هواپیما از این لینک

 

 

 

 

 

سان پدرو سولا- هندوراس

 

San Pedro Sula-Honduras

 

حیف این ناحیه ی زیبایی گردشگری با ویرانه ی تاریخی و سواحل طلایی نیست؟! قاچاق اسلحه و سرقت از توریست ها همان چیزی است که این شهر کارائیبی رو به لیست 10 مکان ناامن جهان برای سفر اضافه کرده!

 

 

 

 

 

کابل- افغانستان

 

Kabul- Afghanistan

 

این مقصد توریستی جهان در سال 2019 یکی از خطرناک ترین ها گزارش شد. ناپایداری های سیاسی، ترور، حملات و حضور نیروهای نظامی خارجی سد راه بازدید از زیبایی های این ناحیه شده است.

 

 

 

 

 

کیپ تاون- آفریقای جنوبی

 

Cape Town- South Africa

 

بی شک تور آفریقای جنوبی یکی از پرطرفدارترین ها میان توریست ها است. حیات وحش خاص و زیبایی های طبیعی دل انسان را روانه ی این مقصد توریستی می کند، اما شرایط اقتصادی نامطلوب و فقر منجر به حضور باندهای خلاف در کیپ تاون شده. تا جایی که امکان دارد تنها در شب به محله های ناشناخته نروید.

 

 

 

 

 

سفر بدون ویزا در این لینک

 

 

 

آکاپولکو- مکزیک

 

Acapulco- Mexico

 

از سال 2014 به بعد آمار قتل و تردد باندهای مواد مخدر در آکاپولکو مکزیک بالا گرفت. این شهر تا قبل از آن یکی از مراکز توریستی لوکس با امنیت نسبی خوب برای سفر بود. اگر مسافر این مقصد توریستی سام سیر هستید، سعی کنید از محل اقامت خود خیلی دور نشوید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو