26 جاذبه ی گردشگری مجانی دبی ( قسمت دوم)




 

 

 

26 جاذبه ی گردشگری مجانی دبی ( قسمت دوم)

 

تماشای اتوموبیل های لوکس

 

 

اگر سرمایه کافی برای خرید رولز رویس فانتوم یا لامبورگینی نیست، لااقل چشم برای تماشای آنها که هست. خیابان ساحل جمیرا شنبه شب ها نمایشگاه خودروهای لوکس غالبا متعلق به بومی های منطقه است. خاطر نشان می کنم که امکان کرایه ی این ماشین برای چند ساعت را هم دارید.

 

 

 

 

 

ورودی رایگان کلاپ The Peppy Numbers

 

 

مبلمان چرمی، دکوراسیون آنتیک ،آباژورهای بزرگ که یادآور دهه 80، 90 میلادی است. این کلاب در هتل مارینا بیبلس دبی قرار دارد. برای رفتن به داخل اکثر نایت کلاب ها باید پول پرداخت کنید. ولی پپی نامبرز اینطور نیست. یادتان باشد که فقط ورودی رایگان است نه نوشیدنی یا هر چیزی که در کلاب سفارش می دهید.

 

 

کشتی سنتی مهاجرین

 

این جاذبه ی گردشگری توسط مهاجرین پاکستانی، هندی و بنگلادشی ساپورت می شود.  نمایش کشتی سنتی هر جمعه حوالی ساعت 5 بعد از ظهر در محله ی دیره پشت بازار ماهی فروشان برگزار می شود.

 

 

رزرو بهترین هتل دبی در اینجا

 

 

کلیسای سنت ماری کاتولیک ها

 

بازدید از عبادتگاه ها در هر دین و آئینی جذاب است. کلیسا سنت ماری یکی از قدیمی ترین ها در دبی است. این مکان در سال 1967 میلادی ساخته شده است. هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 5 بعد از ظهر درب های سنت ماری به روی همه باز است.

 

 

 

 

 

 

لحظاتی در EBCI

 

این مکان با نام کامل  Emirates Baptist Church International  جایی برای همه ی گروه های سنی و نژادی است. چطور برایتان بازگو کنم؟ در این کلیسای بین المللی افراد برای دلگرمی و تمرین زندگی دور از خانواده گرد هم می آیند. اگر دوست دارید بد نیست سری هم به اینجا بزنید.

 

 

 

 سکوت در مسجد جامع دبی

 

Grand Mosque in Dubai

 

معماری اسلامی در این بنا کاملا مشهود است. کتیبه های بزرگ اسلیمی در ورودی مسجد جامع دبی با شکوه است بطوریکه شما را برای چند لحظه به فکر فرو می برد.

 

 

 

 

 

برج النهار دبی

 

حدود 140 سال پیش این برج های دیده بانی برای نظارت و مراقبت از منطقه ساخته شد. بنا ساخته شده از گل و سنگ های مرجانی است و توسط باغ های اطراف احاطه شده. جای زیبایی برای یک بازدید رایگان اما مهم گردشگری است.

 

 

بازدید از برج العرب (هتل 7 ستاره)

 

اصلی ترین نماد دبی تا چند سال پیش هتل برج عرب بود. سومین هتل بلند و گران ترین اقامتگاه در جهان است. معماری بیرونی آن شبیه به بادبان است. این هتل با فاصله از ساحل روی یک جزیره ی مصنوعی ساخته شده. 7 طبقه ی هتل زیر آب بنا شده. کوچک ترین اتاق های آن به ترتیب از 160 متر تا بزرگترین متراژ 700 متر است. بد نیست سری به این هتل بزنیم!

 

 

 

 

 

 

مناسب ترین تور امارات در اینجا

 

 

 

برج کاین Cayan Tower

 

معماری 90 درجه مارپیچ این برج 70 طبقه به راستی بی نظیر است. تماشا ی این بنا به خودی خود در مارینا دبی شگفت انگیز است!

 

 

  • برای رفت و آمد مقرون به صرفه به مناطق مختلف دبی از مترو استفاده کنید.
  • مسجد جمیرا و شیخ زائد هم از بناهای مثال زدنی اسلامی دبی محسوب می شوند

 

 

 

 

 

 

خوش گذرانی در ساحل بادبادک

 

ماسه های سفید ،نمای برج عرب و آبی چشم نواز خلیج فارس برای زندگی کافی است. ساحل بادبادک/ کایت از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و پنجشنبه تا شنبه تا 12 شب باز است. حتما به اینجا بروید! یک پیشنهاد عالی است.

 

 

بازدید از موزه قهوه!

 

شما هم از شنیدن بوی قهوه و نوشیدن آن به زندگی باز می گردید؟! از این موزه دیدن کنید، قهوه بنوشید البته این قسمت قضیه رایگان نیست. باز هم به تجربه اش می ارزد! از تاریخچه ی قهوه با خبر شوید و نگاهی به کتاب های مجموعه Coffee Museum  بیاندازید.

 

 

 

 

 

 

آیا شما هم از پیاده روی و عمیق شدن در آثار هنری لذت می برید؟ به خیابان آل سرکال دبی بروید. از گالری های دیدن کنید بویژه Al Quoz  که مرکز نمایش آثار منحصر به فرد نقاشی است. در یکی از کافه های این خیابان قهوه ای هم به جای ما بنوشید.

 

 

 

فلامینگو بینی

 

چند بار تا به حال در زندگی نظاره گر فلامینگو ها از نزدیک بوده اید؟ در ناحیه راس الخور دبی آشیانه های مخفی برای مشاهده ی لایف استایل فلامینگویی است. این فرصت را از دست ندهید.

 

 

با آبرا قایق رانی کنید

 

در نهر دبی حوالی بازار طلا فروش های دیره، با پرداخت هزینه ای کم می توانید تجربه ی قایق سواری در این سفر را داشته باشید.

 

 

 

خب به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است. همانطور که گفتیم با شنیدن دبی یاد پول خرج کردن و سبک زندگی فول لاکچری میافتیم. اما واقعیت چیز دیگری است. می توان به دبی سفر کرد اما با دیدگاهی متفاوت. قبل از هر چیز ببینید در سفر به دنبال چه هستید. پس از تصمیم گیری برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به دبی روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 قسمت اول 26 جاذبه ی گردشگری رایگان دبی را در این لینک بخوانید

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو