یک خاطره ی سرد اما دلچسب در گیومری




 


 

 

 

یک خاطره ی سرد اما دلچسب در گیومری

 

این شهر در شمال ایروان پایتخت ارمنستان قرار گرفته. آب و هوای گیومری کوهستانی و نیمه خشک است. بهترین فصل سفر به گیومری بهار، تابستان و اوایل پاییز است. یکی از اصیل ترین شهرهای ارمنستان است و زادگاه هنرمندان و تاریخ شناسان است. مکان های متعلق به تاریخ و غذاهای جالب اما خوش طعم می تواند تنها دلیل شما برای سفر به این منطقه باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر به ارمنستان بازدید از گیومری را در برنامه بگذارید. دو ساعت فاصله ی زمینی بین این شهر تا ایروان است. یک خاطره ی سرد اما دلچسب در گیومری را تا انتها بخوانید.

 

 

 

جاذبه های گردشگری گیومری

 

 

قلعه ی سیاه

The Black Fortress

 

قدمت این بنا به زمان نیکلاس اول امپراتور روسیه در قرن 19 بر میگردد.  هدف از ساخت این قلعه محافظت از شهر در برابر ترک ها و پارسیان ( ایرانی ها) هنگام جنگ بوده است.

 

 

بازدید از محله ی قدیمی کومیری

 

یک پیاده روی آمیخته با حس قرن پنجم قبل از میلاد، ساختمان ها با نمای سنگ تف آتشفشانی و بوی قهوه ی ارمنی که دل هر انسانی را به گرم می کند. می ارزد، به تجربه ش می ارزد.

 

 

 

 

 

 

 

 

گشت و گذار در منطقه ی وارتانانتس

 

 

این میدان در مرکز شهر گیومری قرار دارد. اطراف ساختمان ها، فواره ها و کلیسا های متعلق به زمان نظارت شوروی احاطه کرده است. در وسط میدان مجسمه ی مامیکونیان از مبارزان آزادی خواه در حال نبرد با ساسانیان نصب شده است. کلیسای هفت زخم و ساختمان باشکوه شهرداری از دیگر دیدنی های این میدان هستند.

 

 

 

میدان استقلال

 

Independence Square

 

حال و هوای گیومری به شوروی نزدیک است. اطراف این میدان پارک  و دانشگاه با معماری شوروی است. در وسط میدان مجسمه ی دختری صلیب به دست با عنوان یادبود قربانیان زلزله ی سال 1988 به چشم می خورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مجسمه ی مادر

Photograph Gyumri’s Mother Armenia

 

 

 

این شاهکار سنگی از مادر نماد پیروزی در جنگ جهانی دوم است. شهرهای ایروان و گیومری منزلگاه این مجسمه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

بازدید از موزه ی خواهران آسلامازیان

 

Aslamazyan museum

 

 

 

این موزه نمایش تجربیات خواهران مریم و ایرانوهی آسلامازیان از از سفرهای مختلف در غالب نقاشی، مجسمه سازی و طراحی روی سرامیک است. این فعالیت توسط زنان در جامعه ی کمونیستی شوروی با افشای تصاویر برهنه ی بدن انسان حرکتی شجاعانه و پیشرو بود.

 

 

 

 

 

تئاتر عروسکی علیخانیان

 

 Alikhanyan Puppet Theater

 

 

 

نمایش عروسکی در برخی کشورها مثل ارمنستان از آثار رایج هنری است و طرفداران خود را دارد. تئاتر عروسکی علیخانیان هم از جاذبه های گردشگری شهر گیومری است که در کارخانه ی آب جو سازی سابق به صحنه ی اجرا می رود

 

 

موزه ملی معماری و زندگی شهری   

 

Museum of National Architecture and Urban Life

 

 

 

این بنای تاریخی در سال 1872 توسط پطروس جیتوختسیان تاجر ثروتمند ساخته شد. تا زمان اتحاد جماهیر شوروی عمارت جایی برای زندگی خانواده ها بودف تا اینکه در سال 1980 به موزه تبدیل شد. این مکان به نمایش زندگی شهری و اشرافی مردم در گیومری می پردازد.

 

 

 

 

 

 

خرید در بازار شاهومیان

 

 

پس از گردش در میان موزه ها و مکان های تاریخی وقت آن رسیده کاوشی در بازار محلی و تست غذاهای بومی گیموری داشته باشید. همیچنین آثار هنرمندان با چوب، طلا و فلز تفریحی جذاب خواهد بود.

 

 

 

کلیسای زیبای سنت نیکلای

 

Saint Nikolai the Wonderworker Russian Church

 

 

 

این عبادتگاه مسیحیان در قرن نوزدهم توسط روس ها ساخته شده. معماری گوتیک و نقاشی های روی دیوار این کلیسا بی نظیر است.

 

 

 

 

 

اقامت در گیومری لفت

 

Stay in Gyumri Loft Hostel

 

یکی از بهترین پیشنهادات اقامت در هاستل گیومری لفت است. اگر از آشنایی با افراد جدید در سفر، تجربیات مثبت، آشپزی، موسیقی و گپ و کفت لذت می برید، اینجا مکان مناسبی است. هزینه ی این هاستل برای یک سفر ارزان به گیومری هم خوب است.

 

 

بهترین هتل های گیومری

 

هتل هنر برلین و تومو گزینه های خوبی غیر از هاستل هستند. فضای سولو و تنهای شهر بودن در جمع مثل یک هاستل را می طلبد.



نظرتان را بنویسید







منو