یک سفرنامه کوتاه به آفریقا




 

یک سفرنامه کوتاه به آفریقا

 

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چقدر از تور  آفریقا لذت خواهید برد. یک برنامه ی کامل به مدت 10 روز در آفریقا بین قبایل ماسایی و خانه هایی که سالهاست از قصه های حیات وحش صحرای آفریقا می گویند. این سفر قطعا یکی از تجربه های خاص زندگی شما می شود. در برنامه سفر آفریقا به صورت مختصر و مفید به مکان هایی هدایت می شوید که از منابع اصلی و گردشگری در این قاره است. زیبایی های طبیعی، بکر و شگفت انگیز آفریقا، ثروت اصلی این قاره است.

 

 

روز اول سفر به آفریقا

 

پرواز به نایروبی که حدود یک شب طول می کشد ( صبح روز بعد در نایروبی هستید)

 

 

روز دوم تا چهارم تور افریقا

 

 

یک سافاری بی نهایت متفاوت و شاید به معنای واقعی در پارک ملی ماسایی مارا و اقامت در کمپ های صحرایی خلاصه می شود. این تجربه از سفر شما به آفریقا با مشاهده ی حیات وحش ماسایی مارا

 ( شیر، یوزپلنگ، زرافه و غیره) در فضایی امن برنامه ریزی شده. بازدید و آشنایی با فرهنگ صحرایی نشینی در میان قبایل ماسایی آفریقایی حال و هوای خاصی از سفر را طنین انداز می کند.

 

 

 

 

روز پنجم تا دهم سفر به آفریقا

 

 

پیشنهاد می شود که 5 روز از سفر استثنایی خود به آفریقا را در ساحل بی نظیر مومباسا (Mombasa) بگذرانید. برای رسیدن به این منطقه باید بلیط هواپیما را به سمت مومباسا تهیه کنید. این ساحل جزو مناطق جنوبی کنیا در نقشه نشان داده شده. سواحل ماسه سفید و رنگ آبی و زلال دریا بی شک هیج توصیفی را جایگزین خود برای تعریف از این منطقه نمیکند. اگر از شلوغی شهر فرار کرده اید این لوکیشن بهترین ساحل امن و آرامش شما خواهد شد. بهتر است که 5 روز آخر از سفر خود را به کشف و کنکاش زیبایی های ساحل مومباسا سپری کنید.

 

 

روز دهم سفر به آفریقا

 

پرواز برگشت به سمت نایروبی و فرودگاه بین المللی، رسیدن به خانه و مرور عکس ها و ثبت خاطرات سفر اسرار آمیز به آفریقا

 

 

سفر به آفریقا و ماجراجویی

 

 

از آن دسته از جا به جایی های خاص در زندگی شخصی هر توریست خواهد بود. اگر آفریقا به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اید، باید نسبت به این سفر و چگونگی زبان و فرهنگ و حتی سبک غذاهای آفریقایی اطلاعاتی را در دست داشته باشید. لازم به دانستن می باشد که فرهنگ مردم آفریقایی از ترکیب قبیله هایی است که به طور گسترده و مختلف در آفریقا پراکندگی دارند. البته که در سال های استعمار فرهنگ آفریقایی تحت تاثیر اروپا بود اما پس از ادعای استقلال و در حال حاضر فرهنگ خالص آفریقایی یکی از دلایل جذب توریست به این مرز و بوم شده است.

 

 

 

غذاهای آفریقایی به طور کلی مخلوطی از سبزیجات، حبوبات و گوشت هستند. در آفریقا اکثرا از سبزیجات و گیاهانی که تاثیر دارویی دارند استفاده می شود. شیر گاو به دلیل وجود برخی بیماری ها  خیلی مورد توجه برای استفاده نیست.

 

 

مطلب کامل تر غذاهای آفریقایی در این لینک

 

 

صنایع دستی بی بدیل از آفریقای جنوبی، همان سوغاتی که در قبایل آفریقایی مثل ماسایی توسط زنان و مردان برای شما ساخته میشوند.

 

 

 

سفر به آفریقا مناسب چه کسانی است ؟

 

این مقصد،  متفاوت از سفرهای اروپایی و آسیای شرقی می باشد. برای سفر به آفریقا باید نیت یک جستجوی عرفانی را از خود داشته باشید، یعنی اینکه در صحرای ماسایی مارا به دنبال اقامت در شیک ترین هتل ها و یا غذا خوردن در رستوران های لوکس را نداشته باشید. البته در فضای شهری با همین سبک کلاسیک از سفرهای اروپایی مواجه خواهی شد.زبان مردم آفریقایی Afro-Asiatic  میباشد که در حدود 300 منطقه به این زبان در آفریقا صحبت می کنند. پیشنهاد می کنیم که برای سفر به آفریقا کمی زبان آفریقایی یاد بگیرید، مثلا جملات کاربردی را برای ارتباط گرفتن با مردم بومی بدانید عالی می شود. این سفر از جنس تجربه و کشف واقعیت های قاره گنج یعنی آفریقا است. بلیط هواپیما آماده است! 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو