همه چیز درباره ی سفر به قونیه (قسمت اول)




 

 

 

 

همه چیز درباره ی سفر به قونیه (قسمت اول)

 

 

قونیه یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است. در بخش مرکزی آناتولی و حوالی شهر آنکارا قرار دارد. Konya  یا قونیه مقصد صوفیان، طرفداران مولانا شاعر و عارف قرن هفتم هجری و محصلین است. بهترین دانشگاه های ترکیه در این شهر واقع شده است. سفر به قونیه از جنس بحث های عارفانه و عقیدتی در فضای سبز باغ و نوشیدن چای در استکان کمر باریک است. برای سفر به قونیه ویزا مورد نیاز نیست. فقط یک بلیط هواپیما به ترکیه یا رزرو تور قونیه و دلی پرشور مورد نیاز است. با جاذبه های گردشگری قونیه در این مقاله ی 3 دقیقه ای آشنا شوید.

 

 

 

 

چرا به قونیه سفر کنیم؟

 

 

حضور در مراسم بزرگداشت مولوی و رقص سما

 

یکی از دلایل عمده ی سیل جمعیت توریست ها به قونیه، شرکت در مراسم رقص سما و گرامیداشت مولانا در سالروز فوت او است. هر ساله 10 تا 17 دسامبر میعادگاه صوفیان است. برگزاری رقص سماع و مستغرق این حال از خود بی خود شدن تماشایی است. قونیه یکی از شلوغ ترین تجربه های خود را در این فستیوال دارد. شما هم علاقه مندید؟ رزرو تور قونیه! کلیک کنید!

 

 

 

 

بشنو از نی چون حکایت می کند      از جدایی ها شکایت می کند

 

کز نیستان تا مرا ببریده اند             از نفیرم مرد و زن نالیده اند

 

 

 

 

 

تحصیل در دانشگاه Selcuk University

 

 

یکی از مراکز دانشگاهی و دولتی بین المللی دانشگاه سلجوق قونیه است. این دانشگاه یکی از بهترین ها است و دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد. افراد در رشته های مختلف  علوم تجربی و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند. زبان این دانشگاه ترکیه ای است و مدرک آن معتبر برای اشتغال به کار در ایران و سایر کشورها است.

 

 

 

 

بازدید از مکان های دیدنی قونیه

 

 

یکی دیگر از دلایل رایج برای سفر به ترکیه و شهرهای آن، هزینه ی نسبتا پایین سفر است. ارزان ترین هتل در قونیه تا گران ترین آن برای انتخاب موجود است. این شهر به دلیل فضای عارفانه و دانشجویی حاکم به غیر از روزهای مراسم بزرگداشت مولانا، مقصد مناسبی برای سفر است. همین الان برای سفر به یکی از شهرهای قدمت دار جهان، قونیه اقدام کنید. خرید آنلاین بلیط هواپیما به قونیه از این لینک!

 

 

 

 

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق        تا بگویم شرح درد اشتیاق

 

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش              بازجوید روزگار وصل خویش

 

 

 

خرید آنلاین بلیط هواپیما قونیه از این لینک

 

 

 

 

جاذبه های گردشگری شهر قونیه

 

 

 

موزه ی مولانا

 

Mevlana Museum

 

 

موزه که نه در واقع مسجدی بزرگ که مقبره ی مولانا در آن قرار گرفته است. مولانا لقبی است که حدود 2 قرن پس از فوت ایشان به محمد جلال الدین بلخی رومی داده شد. بازدید از این مسجد برای مسلمانان و غیر مسلمانان جذاب است. برای ورود روکش کفش و حجاب سر و بدن برای خانم ها لازم است. بالای در مقبره بیرون نوشته: کسانی که ناقص وارد می شوند، کامل بیرون می آیند" که اشاره به تکامل آدمی دارد. داخل مقبره در سمت چپ کاسه ی بزرگی از جنس برنز قرار دارد که حاوی آب مقدس برای زندگی کشاورزان است. زیر گنبد بنا و شعاع زیبای نور آفتاب مجسمه ی مولانا در کنار پسرش سلطان ولد و دیگر دراویش برجسته قرار داده شده اند. قدمت آرامگاه مولانا به دوران سلجوقیان بر می گردد و محل برگزاری مراسم سماع بوده است. این مکان دیدنی قونیه اکثر اوقات و ایام پیک سفرهای توریستی به ترکیه بسیار شلوغ است و بازدید از موزه بیشتر به دیدن آدم ها تبدیل می شود.  پیشنهاد می کنیم در روزهای وسط هفته و صبح زود به آرامگاه مولانا بروید.

 



نظرتان را بنویسید







منو