مسافر هند سام سیر باشید




 

 

باید ها و نباید ها سفر به هند

 

 

در تور هند اتفاقات جالب و متفاوتی رخ می دهد. شبه قاره ی هند در وسعت پهناور خود شهرهای متعددی را مثل میسور و دهلی و بمبئی برای گشت و گذار در خود جای داده است. این کشور همانند سایر کشورهای جهان دارای قوانینی برای مسافرین است. برخی از این ضوابط مرتبط به ورود و ویزا هستند و برخی دیگر به آداب و رسوم اشاره دارند. بد نیست برای یک سفر آگاهانه بی خبر از باید ها و نباید ها سفر به هند نباشیم. این مطلب از سام سیر تنها 3 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.

 

 

 

در تور هند حواستان به این نکات باشد

 

 

جزئیات ویزا و اعتبار آن را حتما چک کنید. قدم گذاشتن به خاک هند مشروط به دریافت مجوز است. در صورت اکی بودن همه چیز تا 60 روز حق اقامت در هند را خواهید داشت. هر ویزا باید 6 ماه به تاریخ انقضا مهلت داشته باشد.

 

 

در هند بیماری های واگیر دار آزادانه در رفت و آمد هستند. جمعیت بالا، فقر و بی توجهی به رعایت بهداشت موجب شده تا مسری بودن ویروس ها محتمل باشد. پس بهتر است قبل از سفر به هند نسبت به واکسینه شدن هپاتیت، دیفتری و کزاز اقدام کنید.

 

 

لباس مناسب در هند بپوشید. به فیام های بالیوود نگاه نکنید. آنها تنها 5 در صد از جامعه هندی را تشکیل می دهند. لباس مناسب مثل شلوار بلند و تاپ نه چندان باز بهترین گزینه است. جغرافیای این کشور بویژه در فصل گرم میزبان حشرات است. لباس های آستین دار به دور ماندن از نیش آنها کمک می کند.

 

 

مکان های دیدنی هند ( قسمت اول) در این لینک

 

 

همیشه کمی از زبان مقصد را بلد باشید. در سفر به هند جملات اولیه و ضروری برقراری ارتباط را بدانید." ناماسته" با کمی رو به جلو خم شدن نشانه ی احترام و اهمیت به مردم جایی است که سفر کرده اید. می توانید از کتاب کوچک جیبی یادگیری زبان هندی در سفر استفاده کنید.

 

 

 

 

از افراد محلی برای پرسش درباره ی رستوران، مکان های دیدنی و غیره سوال کنید. شاید هیچکس به اندازه ی افراد بومی شناخت کافی از شهر را نداشته باشد!

 

 

 

 

  • داخل معابد به هیچ عنوان با کفش وارد نشوید
  • آب نوشیدنی بدون برچسب تجاری به هیچ عنوان نخورید
  • با دست چپ در صورت تقلید از شیوه ی هندی ها غذا نخورید
  • بدون اطلاع دادن یا اجازه گرفتن از افراد عکس نگیرید
  • به افراد تکدی گر در هند بیشتر با دادن غذا کمک کنید تا پول

 

 

 

 

مسافر هند سام سیر باشید

 

 

پیشنهاد می کنیم سفر به هند را در تاریخچه ی زندگی خود قرار دهید. این کشور بیشترین میزان میراث یونسکو را به خود اختصاص داده. جای عجیبی است. همان طور که در بالا خواندید، باید ها و نباید های سفر به هند چندان پیچیده نیست. چمدان خود را بپیچید!

 

 

خرید بلیط هواپیما با این لینک



نظرتان را بنویسید







منو