بهترین شهر هند برای سفر




 

بهترین شهر هند برای سفر

 

 

 

حقیقتا انتخاب سختی است! مگر نه اینکه به یکی از بهترین مقاصد توریستی جهان، هندوستان سفر می کنید! به جایی با حدود 20 زبان مختلف، با جمعیتی بیش از یک میلیارد و مذاهب و آیین های جالب و کمیاب! هر یک از شهرهای هند برای یک هدف مسافرتی مناسب هستند. مثلا برای گشت و گذار تاریخی آگرا و شهر پادشاهان و یا برای آفتاب گرفتن و لذت از آب و هوای استوایی گوا بهترین گزینه های روی میز است. فقط در انتخاب فصل سفر دقت کنید. زمان سفر به هندوستان معمولا بین ماه های مهر تا اسفند است. همین الان وقت یک مسافرت بی نظیر است! لینک رزرو تور هند

 

 

 

 

قبل از سفر نسبت به قوانین کوید 19 در کشور مقصد مطلع باشید

 

 

 

ساحل نشینی با سفر به گوا

 

 

 

شاید در جستجوی اینترنتی خود برای سفر تور گوا را بارها مشاهده کرده باشید. گوا جزیره ای در جنوب هند است که هم جوار با آب های عرب است. جو استوایی و دوست داشتنی اینجا در ارزش توریستی هند موثر بوده است. این جزیره روزگاری مستعمره ی پرتغالی ها بوده و به همین دلیل آثار حضور آن ها در ساختمان گوتیگ دیده می شود. بهترین زمان سفر به گوا بین ماه های آذر تا بهمن است.  همچنین یوگا و مدیتیشن در گوا طرفداران خود را دارد و تجربه ی آرام بخشی می تواند باشد.

 

 

 

 

موج سواری، غواصی و قایق رانی در منطقه ی آرام و دلنشین کارالا  Karala داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره ی شهر کارالا به این لینک بروید.

 

 

 

 

بود بازرگان و او را طوطیی              در قفس محبوس زیبا طوطیی

چون که بازرگان سفر را ساز کرد              سوی هندوستان شدن، آغاز کرد

 

 

دیدن شهر آگرا قبل از استعمار

 

 

 

با حضور بریتانیایی ها در هند، آثار باستانی تا حدودی نادیده گرفته شد. اما پس از استقلال هندوستان، به تدریج مکان هایی مثل تاج محل ( ساخته یکی از امپراطورهای مغول) بازسازی و ترمیم شد. مقبره ها، مساجد و باغ های بزرگ دیگر جذابیت های توریستی این شهر درجه یک در تور هندوستان هستند!

 

 

 

 

 

یک تفریح پایتختی در دهلی

 

 

 

در قرن 17 میلادی و با ورود استعمار به دهلی این شهر به فراموشی سپرده شد. حتی ت 40 سال بعد از استقلال هند حالت متروک خود را حفظ کرده بود. تا اینکه با تلاش معمار ادوین لوتینز، دهلی مرمت شد و شهری با عنوان دهلی نو به جهان معرفی شد. یک گشت و گذار از نوع پایتختی، نظاره ی کاخ ریاست جمهوری، پرسه زدن در خیابان های پهن زیر سایه ی درختان هندی، خرید و خوردن در رستوران شیک و اقامت در هتل های لوکس جنس سفر به دهلی می تواند باشد.

 

 

 

 

گفت طوطی را چه خـواهی ارمغان       کآرمت از خِطّه‌ي هندوستان
گفتش آن طوطی که آن جا طوطیان      چون ببینی کن ز حال من بیان

 

 

 

 

شهر صورتی جیبور برای بوم گردها

 

 

 

در راجستان هندوستان شهری به نام جیپور جای گرفته است. دیوارهای این شهر بیشتر به رنگ صورتی است. کاروان شتر هنوز در راجستان برپاست! بازار سنتی، بوی ادویه جات، اجناس چرمی، قالی های دستباف و سنگ های اصیل و قیمتی برای ماجراجویی های بومی یک یک سرزمین فوق العادجذاب خواهد بود.

 

 

 

بمبئی و شب گردی های رنگی رنگی

 

 

 

اینجا شهری است که اکثر پاتوق های لوکس و گشت و گذار های روزانه و شبانه در آن رونق دارد. اکثر فعالیت های تجاری، هنری و مقر بالیوودی ها در بمبئی است. دیگر چه بگوییم از رستوران ها و کافه ها و هتل های این شهر! در Mumbai  ملاقات های رسمی، غیر رسمی و عاشقانه یکی از اتفاقات رایج است. نمایشگاه های بین المللی متعددی هم در این شهر برگزار می شود!

 

 

 

 

شهری دیگر در راجستان با عنوان اودایپور به مکانی رمانتیک معروف است. کاخ های سلطنتی، معابد روی تپه ها، کوچه های پر پیچ و خم و اسرار آمیز و بازارهای پر هیاهو از جاذبه های گردشگری اینجاست!

 

 

 

 

 

کآن فلان طوطی که مشتاق شماست    ز قضای آسمان در حبس ماست
بر شما کرد او سلام و داد خواست         وز شما چاره و ره ارشاد خواست

گفت می شاید که من در اشتیاق          جان دهم اینجا بمیرم در فراق
این روا باشد که من در بند سخت        گه شما بر سبزه گاهی بر درخت

 

 

 

 

 

برای تور هند چه کنیم؟

 

 

قبل از هر چیز در نظر بگیرید که چه کاره هستید؟ یعنی اینکه اهل چه جور سفری هستید؟ روح شما چه چیزی را در طلب دارد؟ پس از پاسخی مطمئن به این سوالات و یافتن سفر به هند روی این لینک بروید. آژانس مسافرتی و هواپیمایی سام سیر می تواند تور هند مناسبی را در پکیج های مسافرتی خود دارد. اگر فقط قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما دارید از همین لینک وارد شوید. برای رزرو تور هند و یا رزرو هتل در هند به این لینک بیایید! انتخاب با شماست. گوا یا جیپور، دهلی نو یا بمبئی! مهم ذات سفر است که حال خوب کن است. سام سیر با شماست!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو