باید ها و نباید های تور فرانسه (قسمت اول)




 

 

 

 

باید ها و نباید های تور فرانسه (قسمت اول)

 

 

مسافر تور فرانسه ی سام سیر! این مقاله را تا انتها بخوان! چرا؟ چون هر شهر و دیاری دارای آداب و رسوم خود است و رعایت آن از سمت یک توریست مزیت محسوب می شود. اگر هم دنبال کسب مزیت نیستید، این نکات را می توانید برای اطلاعات عمومی و عدم تعجب در برخورد یک فرانسوی با شما مطالعه کنید. کشور فرانسه یکی از مهم ترین مقاصد توریستی جهان است. پاریس و تماشای برج ایفل از نزدیک، آمال و آرزوی خیلی ها است. سفر به این کشور در هر موقع از سال هیجان انگیز است. وقت شما را خیلی نمیگیریم! باید ها و نباید های تور فرانسه را در این مطلب از سام سیر بخوانید. رزرو تور فرانسه از این لینک

 

 

 

بوسیدن امری عادی در فرانسه

 

 

فرانسوی ها به بوسیدن اهمیت می دهند. مرد و زن وقتی به هم می رسند دو بار گونه ها یا حتی لب های یکدیگر را می بوسند. این امری عادی تلقی مس شود. در برخی شهرها مثل نیس حتی انتظار 4 بار بوسه هم می رود. بر خلاف فرهنگ اروپایی که مردان از بوسیدن همدیگر امتناع می کنند، در فرانسه موسیو ها هنگام ملاقات بوسه بر گونه می زنند. البته در مواجه با افراد غریبه این رفتار رایج نیست. پاریس به شهر عشاق معروف است. ممکن است شب ها در کافه ها و خیابان ها زوج عاشق زیاد ببینید.

 

 

 

 

برای استفاده از حمل و نقل حتما بلیط تهیه کنید

 

 

چندین سیستم مجهز برای چک کردن بلیط اتوبوس یا قطار های شهری و بین شهری وجود دارد. بنابراین هیچ جوره نمی توانید مجانی سوار مترو یا اتوبوس شوید. این کار تاوان و جریمه ی سنگینی را برای جیب و وجهه شخصیتی شما خواهد داشت.

 

 

 

 

پرداخت 30 یورو به پزشک در فرانسه

 

 

 

قبل از رزرو تور فرانسه نسبت به بیمه مسافرتی اطمینان حاصل کنید. قانون ویزیت پزشک به این صورت است که در آخر باید 30 یورو چه به صورت کارت اعتباری چه نقدی به پزشک پرداخت کنید. با وجود اینکه بیمه مبلغ را بازپرداخت خواهد کرد. به هر حال قانونی است که باید رعایت شود.

 

 

 

 

در ملاقات با افراد تازه از اسم کوچک به طور مستقیم استفاده نکنید. از مادام یا موسیو برای خطاب کردن مردم غریبه در فرانسه استفاده کنید.

 

 

 

 

سعی کنید در بازدید و کشت و گذار از شهرهای فرانسه مدارک شناسایی خود مثل پاسپورت را همیشه همراه خود داشته باشید. ممکن است لازم شود.

 

 

 

برای فرانسوی ها گل و شکلات هدیه ببرید

 

 

 

اهدا گل، شکلات و مشروبات الکلی درجه یک در فرانسه مرسوم است و  نوعی احترام و صمیمیت تلقی میشود. سعی کنید از بهترین نوع مشروبات الکلی را کادو ببرید. از عدد 13 در تعداد گل ها و همچنین گل داوودی برای مراسم شادی استفاده نکنید( این عدد برای یک فرانسوی خوش یمن نیست و گل داوودی به مراسم خاکسپاری و عزاداری اشاره دارد)

 

 

 

آشنایی با غذاهای فرانسوی در این لینک

 

 

 

به نان اهمیت بدهید

 

 

فرانسوی ها نان های خوش طعم و خوش بویی دارند. نان باگت و کراسان دو نان بی نظیر فرانسوی است که در ایران هم محبوبیت بالایی دار. در وعده های غذایی خود با یک فرانسوی نان بخورید. در برخی رستوران ها نان رایگان سرو می شود. با عشق نان بخورید. نوش جان

 

 

 

باید ها و نباید های تور فرانسه (قسمت دوم) در این لینک



نظرتان را بنویسید







منو