کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ (قسمت اول)




 

 

 

کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ (قسمت اول)

 

 

تقریبا حوالی ماه دسامبر/ آذر خیابان ها و حال و هوای مردم اروپا و امریکا شکلی دیگر می گیرد. حتی تورهای مسافرتی هم بیشتر از قبل رونق می گیرند. جمعه سیاه/ Black Friday هم یکی دیگر از اتفاقات آخرین ماه سال میلادی است. کریسمس با مراسم و رسوم خاص خود از راه می رسد. چراغ های کوچک و نورانی و درخت کاج سمبل اصلی سال نو هستند. اما با توجه به محبوبیت تور فرانسه می خواهیم ببینیم کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به فرانسه این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

 

 

پاریس در کریسمس

 

 

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه یکی از شهر های قدیمی این کشور است. در تور پاریس گردی بوی قهوه فرانسه و نان کراسان به مشام می رسد. برج ایفل نماد فرانسه و پاریس است و جایی است که قله فتح توریست های عاشق این شهر است. مراکز خرید لوکس و رستوران های سبک French  دل می برد. ببینیم کریسمس پاریسی چگونه است.

 

 

 

 

چراغانی درختان خیابان شانزه لیزه

 

 

تا جایی که چشم کار می کند نور است و چراغ. انگار که سال نو با روشنایی در شب آغاز می شود.  چیزی در خیابان شانزه لیزه جادو می کند. تصور کنید تمام درختان یک خیابان بلند با ریسه های نور تزئین شده باشد. از پیاده روی مجانی و دوست داشتنی در سایه ی نور این چراغ ها بی نهایت لذت ببرید.

 

 

یادتان باشد از Place Vendome  کلاسیک و آرام دیدن کنید. ستون برنزی وسط میدان با چراغ بازی های کریسمسی انگار که خیال شما را از چیزی آسوده می سازد

 

 

 

در حوالی خیابان Montaigne  که فاصله ای هم تا شانزه لیزه ندارد خبرهایی است. چراغانی ها از شمال تا جنوب کشیده شده اند. ضمنا، بوتیک های اینجا هم دیدنی است! نگریستن به نور، آرام بخش روح خواهد بود.

 

 

 

حال و هوای کریسمس در مرکز خرید لافایت

 

Christmas vibes in Lafayette Gallery

 

 

لافایت یکی از مراکز خرید مشهور و زیبا در پاریس است. معماری اینجا گیج کننده است. در نزدیکی کریسمس ویترین های فروشگاهها و در نقطه میدانی لافایت نمایش بابا نوئل و چیدمان لوازم جانبی شب سال نو برپاست.

 

 

 

مشاهده تورهای اروپا سام سیر در این لینک

 

 

 

ویترین کریسمسی در Bon Marche Rive Gauche

 

 

این مغازه در روزهای سال نو در پشت شیشه خود انیمیشن به نمایش میگذارد که برای بچه ها جذابیت بیشتری دارد. اگر در سفر به پاریس همراه کودک دارید، حتما به خیابان 24 rue de Sevres   بروید و از تماشا لذت ببرید. معمولا هر سال با یک تم محبوب برگزار می شود.

 

 

 

رویداد های فرهنگی هنری کریسمس

 

 

هنر، فرهنگ و برپایی گالری های متعدد از اتفاقات معمول در پاریس است. هر ساله از سراسر جهان برای بازدید از موزه بزرگ لوور و رویدادهای فرهنگی هنری به فرانسه در رفت و آمد هستند. در شب کریسمس گالری های با نمایش شاهکارهای هنرمندان مشهور فرانسه و روسیه در عصر گذشته و معاصر هواداران را به سمت خود جذب می کنند. تعدادی از ایونت ها به شرح زیر است:

 

 

  • Foundation Louis Vuitton
  • Signac Collectionneur
  • Vogue Paris
  • Monnaie de Paris
  • Le Paris De Dufy
  • Soutine De Kooning

 

کریسمس در پاریس چه می گذرد ( قسمت دوم)  در این لینک



نظرتان را بنویسید







منو