کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ ( قسمت دوم)




 

 

 

 

کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ ( قسمت دوم)

 

 

 

 کریسمس جذاب خانوادگی در پاریس

 

 

تور پاریس در ماه ژانویه همراه خانواده و تفریحات مختص آن بسیار جذاب خواهد بود. دیزنی لند( شهربازی زنجیره ای دنیا) معمولا از 13 نوامبر تا 9 ژانویه با دکوراسیون شگفت انگیز نه تنها بچه ها حتی بزرگتر ها را هم به هیجان می آورد. در این باره ترجیح می دهم شما را به دیدن عکسی از Disney Land  دعوت می کنم.

 

 

 

در گوشه و کنار خیابان ها و در فضای سبز سمبل های کریسمس مثل چراغانی لا به لای درختان و نورهای چشمک زن در سازه های گوزن و پرندگان را مشاهده خواهید کرد.

 

 

رسوم پاریسی در کریسمس

 

 

چیدمان صحنه لحظه تولد مسیح که به Creche  معروف است یکی رسوم فرانسوی ها در شب کریسمس است. مجسمه های دوست داشتنی و معنوی حضرت مریم و اطرافیان او در بازارهای شب عید موجود است.

 

 

تقویم سال نو که در 1 دسامبر به همراه شکلات و هدیه تق تق در می زند و پشت در خانه ها می آید یکی دیگر از رسوم فرانسوی و پر جاذبه برای بچه ها است.

 

 

 

مارشه د نوئل/ Marches De Noel

 

 

بازارهای شب عید از محبوب ترین ها بین فرانسوی ها است. به طور معمول از هفته آخر ماه نوامبر شروع و تا اول ژانویه ادامه دارد. در این بازارها می توانید انواع محصولاتی برای دکوراسیون کریسمس، هدیه و اجناس محلی هر ناحیه را خریداری کنید. یکی از بهترین ها در منطقه آلزاس قرار دارد. در شهر استراسبورگ 7 بازار کریسمسی وجود دارد!

 

 

 

شام شب کریسمس یا Reveillon

 

 

این وعده شام با یک غذای خاص مشابه سبزی پلو ماهی شب عید ایرانی ها است. به این ترتیب که در شب کریسمس پیش غذاهای معروف فرانسوی مثل صدف و برای غذای اصلی یک بوقلمون مثل داستان دخترک کبریت فروش سرو می شود. این ضیافت به همراه فامیل و دوستان یا تنهایی تا نیمه های شب ادامه دارد.

 

 

عبادت شب کریسمس در کلیسا

 

 

فرانسوی ها در شب کریسمس برای اجرای مراسم مذهبی و شکرگزاری به کلیسا می روند. این موضوع در امریکا صبح روز کریسمس برگزار می شود. معمولا یک پذیرایی کوچک و اهدای هدیه هم حسن ختام عبادت شب سال نو است.

 

 

 

 

یک رولت شبیه به چوب/ Buche De Noel

 

 

یکی از شیرینی های محبوب شب عید کیک رولتی است که شبیه هیزم است. انگار که یک تکه کوچک از تنه درخت را با طعم شکلات فرانسوی نوش جان می کنید. این رول کیک اصالتا سوئیسی نماد شانس در سال نو است.

 

 

 

کریسمس در پاریس چه می گذرد؟ ( قسمت سوم) در این لینک

 



نظرتان را بنویسید







منو