در مالدیو چه غذاهایی بخوریم؟




 

 

میزی از غذاهای مالدیو

 

 

 

 

در مالدیو چه غذاهایی بخوریم؟

 

 

سفر به مالدیو از تجربیات بی نظیر زندگی شما خواهد بود. جزایر مالدیو در جنوب هند و کنار اقیانوس هند واقع شده است. آب و هوای استوایی، آبی فیروزه ای شگفت انگیز، غواصی، شنا و آفتاب گرفتن دلایل بسیاری از توریست ها بویژه در مناطق اروپایی و شمالی برای سفر به مالدیو است. فرهنگ مردم در اینجا به هندوها شباهت دارد با این تفاوت که دین اکثریت اسلام است. از امکانات گردشگری نسبتا خوب و استانداردی برخوردار است . یکی از پر رفت و آمد ترین مقاصد بین ماه های آبان تا فروردین است. غذاهای مالدیوی بیشتر برای طرفداران خوراک های دریایی و گیاهخواران جذاب تر خواهد بود. با اینحال قبل سفر این مقاله مجله سام سیر را تا انتها دنبال کنید.

 

 

 

18 غذای بومی مالدیو چه هستند؟

 

 

 

سوپ ماهی یا Garudhiya

 

 

این غذا را در اکثر رستوران ها و روی میز شام یک مالدیوی خواهید دید. یک سوپ خوش عطر با ترکیب ماهی و نمک است که همراه برنج، فلفل و لیمو سرو میشود.

 

 

مخلوط ماهی تن دودی یا Mas Huni

 

 

یکی دیگر از غذاهای رایج مس هونی است که مورد انتخاب اکثر مالدیوی ها برای صبحانه است. ترکیب آن ماهی تن دودی، پیاز و نارگیل رنده شده به همراه آب لیمو است. معمولا با نان چاپاتا (نوعی نان مالدیوی) سرو میشود.

 

 

چاپاتی شکم پر یا Masroshi

 

 

یک غذای ساده اما بی نهایت خوشمزه! چاپاتی نان محلی مالدیوی است که با تن ماهی دودی و برگ ادویه کاری و همچنین نارگیل پر شده و یک وعده سبک در تور مالدیو است.

 

 

اگر در هر شرایطی تن ماهی دوست دارید، حتما غذاهای مالدیوی را میپسندید!

 

 

سمبوسه یا Bis Keemiya

 

 

در شهرهای جنوبی ایران و در جزایر مالدیو پیش غذایی با عنوان سمبوسه محبوب دلها است. با این تفاوت که در مالدیو از تن ماهی و پیاز برای محتویات داخل سمبوسه استفاده میکنند. البته برای غذای اصلی یا شام گزینه مناسبی است.

 

 

 

سالاد گل موز/ Banana flower salad/ Boshi Mashuni

 

 

این سالاد از گل موز رنده شده و نارگیل تشکیل شده. شاید به نظر کمی عجیب بیاید اما با توجه به چاشنی لیمو، دارچین، زیره و کاری باید مخلوطی بی نظیر و خاص باشد. حتما در تور مالدیو سام سیر به جای ما آن را امتحان کنید.

 

 

 

به کدام جزیره مالدیو سفر کنیم؟ 

 

 

 

سیب زمینی سرخ شده مالدیویی

 

 

از گونه های گیاهی است که شبیه به سیب زمینی اما شیرین تر است و در این ناحیه رویش دارد. معمولا با سس های مخصوص سرو میشوند. باید چیز جالبی باشد. مردم این اسنک را خیلی دوست دارند.

 

 

 

پیشنهاد میکنیم در سفر به مالدیو، فرصت تجربیات متفاوت و یکبار در زندگی را از خود نگیرید. مثلا از غذایی که حس خوب نسبت به آن دارید و برای اولین آن را می بینید حتما تست کنید.

 

 

 

تماشای طبخ و چشیدن طعم خرچنگ

 

 

لابستر/ lobster  یا خرچنگ از آن نوع غذاهایی است که باید زنده طبخ شود تا مزه ملموس و مخملی آن کاملا حس شود. در جزایر مالدیو و رستوران ها، لابستر را جلوی روی خود شما بر سر میز آماده به سرو میکنند.

 

 

پودینگ ساگو

 

 

Sago  چیزی شبیه به فرنی است که با شیر نارگیل، هل و گلاب پخته میشود. این پیش غذا یا دسر در مالدیو شهرت بالایی دارد.

 

 

خورش کاری با ماهی/ Fish Curry

 

 

ماهی به دلیل آب های شیرین یک غذای اصلی در این ناحیه محسوب میشود. مواد تشکیل دهنده این غذا، انواع ماهی تن یا اسکاد همراه با نارگیل، کاری و نشاسته است که با برنج یا نان پاپادوم ( نوعی نان هندی با آرد لوبیا) سرو میشود.

 

 

گلها یک عصرانه بامزه/ Gulha

 

 

این غذای نسبتا ساده اما خوشمزه با آرد گندم و توپ های شکم پر با ماهی تن، پیاز، نارگیل، فلفل و برگ کاری است. بیرون Gulha  ترد و داخل آن نرم و اشتها برانگیز است. گلها به عنوان عصرانه با چای یا قهوه سرو میشود.

 

 

کتلت ماهی/ Reef Fish Cutlets

 

 

یکی از غذاهای اوریجینال هندی-مالدیوی " کتلت" است. آیا میدانستید این غذا ریشه امریکایی-کانادایی، انگلیسی و ایتالیایی هم دارد؟ در کتلت مالدیوی از ماهی تن، پیاز، فلفل قرمز و سیاه، تخم مرغ و سیب زمینی آب پز استفاده میشود. این مخلوط با پوشش آرد سوخاری سرخ مشود و داغ داغ سر میز عصرانه سرو میشود. باید چیز خوشمزه ای باشد.

 

 

از دیدنی های مالدیو خبر دارید؟ به این لینک بروید

 

 

 

نوشیدنی ویژه بیادهو/ Biyadhoo Special نام خود را از جزیره ای تفریحی در مالدیو " بیادهو" گرفته است. یک لیوان آب میوه و مقداری الکل با تزئین آناناس بین توریست ها محبوب است.

 

 

 

کولی بواکیبا/ KUhli Boakibaa

 

 

کولی بواکیبا در واقع یک جور کیک است که  بیشتر در مراسم ها و جشن ها سرو میشود. ترکیبات این کیک لذیذ، ماهی تن دودی، پیاز خرد شده، نارگیل، برنج آسباب شده، زنجبیل و سیر است که در فر یا روی اجاق عمل می آید. معمولا با چای یا قهوه سرو میشود.

 

 

 

شیرینی الوی بواکیبا/ Aluvi Boakibaa

 

 

این شیرینی های دوست داشتنی برای کسانی که مثل دارای ذائقه شیرینی خور هستند یک گزینه غیر قابل چشم پوشی است. محتویات الوی بواکیا، نارگیل، کاساوا، شکر و عصاره گل یاس است که در فر آماده میشود. در کافه ها کنار نوشیدنی تلخ می چسبد. حتی پای ثابت سفره افطار مالدیوی ها در ماه رمضان هم میباشد.

 

 

 

ریهااکورو/ Rihaakuru

 

 

اکثر مالدیوی ها اندامی با چربی پایین دارند، چون از غذاها با کربوهیدارت پایین و فلفل که چربی سوزی بالایی دارد استفاده میکنند. ریهااکورو نوعی سوپ ماهی به رنگ قهوه ای تیره است که با ادویه جات تند مثل یک عصاره با نان برای شما سرو میشود. غذایی که در خانه هر مالدیوی حداقل هفته ای یکبار مصرف میشود.

 

 

 


گلاب جامون/ Gulab Jamun

 

 

کسی هست که دست رد به این قلقلی های شیرین بزند. گلاب جامون یک دسر محبوب هندی است که با پایه شیر آماده میشود و در شربت شکر خوابانده میشود. اگر وقتی گرم هستند آنها را بخوریم، طعم و حس بهتری را القا میکنند. چای یا قهوه فراموش نشود!

 

 

 

آیا میدانید به کدام جزیره مالدیو سفر میکنید؟ به این لینک بروید.

 

 

 

کاری سبزیجات مالدیوی/ Maldivian Vegetable Curry

 

 

این غذا مناسب گیاهخواران است، چون ماهی در ترکیبات آن نیست. در عوض سبزیجاتی مثل کدو تنبل، لوبیا، سیب زمینی شیرین، هویج و برگ کاری یک سوپ خوش طعم و خوشبو ارائه میدهد. سوپ کاری ریشه در فرهنگ هند و سریالانکا دارد.

 

 

 

چای سیاه یا شیر چای؟

 

 

شما هم اهل چای هستید؟ پس در سفر به مالدیو غم به دل راه ندهید که انواع چای انگلیسی و سریالانکایی موجود است. شیر چای هم گزینه لذت بخشی در اول صبح میتواند باشد.

 

 

 

گارودیه، یک غذای سنتی مالدیوی/ Garudhiya

 

 

یکی از آبگوشت های اصیل مالدیو " گارودیه" است که با ماهی تن در انواع مختلف که مخصوص اقیانوس هند است تهیه میشود. این غذا را میتوانید به عنوان یک سوپ یا همراه با برنج و  نان چاپاتی میل کنید. فسفر و پروتئین شما در این سفر تامین خواهد شد!

 

 

 

تست غذاهای جذاب مالدیوی در تور مالدیو

 

 

تور مالدیو مسافرینی از جنس طبیعت گردی و ساحل و غواصی و آفتاب و غذاهای بر پایه ماهی دارد. قبل از هر اقدامی ببینید در تور 7 روزه مالدیو به شما خوش خواهد گذشت یا نه. به جایی سفر کنید که با روحیات و خصوصیات شخصیتی شما سازگاری داشته باشد. برای هر اطلاعات بیشتری مثل هزینه سفر به مالدیو با سام سیر و بلیط هواپیما به این لینک بروید



نظرتان را بنویسید







منو