معرفی زیپ لاین پوکت، تفریحی هیجان انگیز!




 

 

زیپ لاین پوکت که به فلایینگ هانومان نیز معروف است در جزیره پوکت واقع در دل جنگل های آن قرار دارد. این پارک دیدنی و جذاب به خاطر هیجان استفاده از زیپ لاین، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم زیپ لاین فلایینگ هانومان را به شما معرفی کنیم. اگر به تفریحات پر هیجان علاقه دارید، با ما همراه باشید. 

زیپ لاین فلایینگ هانومان

کابل این زیپ لاین از دل درختان عبور می کند و چشم انداز زیبایی از ارتفاعات را به نمایش می گذارد. مربیانی در پارک هستند که به افراد تازه کار آموزش های لازم را می دهند و امنیت شما را در طول مسیر کاملا تضمین می کنند. در طول مسیر این زیپ لاین چندین سکوی چوبی وجود دارد که مثل ایستگاه عمل می کنند. افراد می توانند در حین حرکت روی هر یک از سکوها توقف کنند و از طبیعت بکر نهایت لذت را ببرند. 

فاصله سکوها با هم چیزی حدود 400 متر است. ارتفاع زیپ لاین تا زمین نیز حدودا 40 متر است که در طول مسیر این ارتفاع کم و زیاد خواهد شد. علاوه بر لذت بردن از این تفریح مهیج، می توانید از رستوران ها، فروشگاه ها و اقامتگاه های این پارک نیز بهره مند شوید. 

تور پوکت | قیمت تور لحظه آخری و تور ارزان پوکت - نوآوران راه سپید

معرفی قسمت های مختلف زیپ لاین پوکت

این زیپ لاین در پارکی قرار دارد که دارای قسمت های دیگری نیز است. در ادامه قصد داریم قسمت های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سکوهای چوبی

این زیپ لاین 15 سکو در طول مسیر دارد که بر روی درختان قرار گرفته اند. اندازه هر سکو با توجه به میزان ضخامت درختان، بزرگ و کوچک هستند. هر کدام از این سکوها پلکان مارپیچی دارند که در اطراف درختان پیچیده شده اند. کابل زیپ لاین پوکت روی این سکوها قرار گرفته که برای رسیدن به آن ها حتما باید پله های مارپیچ را طی کرد. برای امنیت هنگام استفاده از پله ها، نرده های چوبی وجود دارد، این موضوع باعث می شود که دو نفر در کنار هم به راحتی از روی این پله ها بالا بروند. 

برنامه پارک 

در مسیر زیپ لاین برنامه پر چالشی وجود دارد که این برنامه ها به شرح زیر هستند:

  • عبور از کلیه سکوهای موجود در مسیر زیپ لاین

  • تماشای 2 پل زیبا در طی مسیر 800 متری موجود در پارک جنگلی

  • گذر از محوطه ترسناک گنجینه پنهان موجود در پارک

  • و در انتها پایین آمدن از درختی به ارتفاع 40 متر

توصیه می شود حتما به وضعیت سلامت جسمانی و نیروی بدنی خود توجه کرده، سپس اقدام به استفاده از این زیپ لاین کنید. 

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات جالب دیگر در این پارک بانجی جامپینگ است. افراد ماجراجویی که از ارتفاع ترسی ندارند، از روی سکوهای موجود زیپ لاین بالا می روند و با پرش به پایین بانجی جامپینگ را تجربه می کنند. ارتفاع جامپینگ در پارک مذکور بین 10 الی 30 متر متغیر است. 

بانجی جامپینگ در پوکت | شهر پوکت | سفربانک

شرایط استفاده از زیپ لاین

مدت زمان استفاده از این زیپ لاین یک ساعت است، از دیگر شرایط استفاده از زیپ لاین می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • افراد زیر 120 کیلو می توانند از زیپ لاین استفاده کنند. 

  • کودکان زیر 4 سال امکان استفاده از این وسیله را نخواهند داشت.

  • بازدید از این پارک هر روز از ساعت 8 الی 17 برای عموم آزاد است. 

امکانات موجود در پارک زیپ لاین پوکت

امکاناتی هنگام استفاده از زیپ لاین وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • همراهی دو راهنما کار بلد و مسلط به زبان انگلیسی

  • ریل هوایی، زیپ لاین و پل هوایی

  • پذیرایی از افراد با میوه

  • ارائه دستکش، کلاه ایمنی و تیشرت برای افرادی که قصد استفاده از زیپ لاین را دارند.

علاوه بر امکانات مذکور در پارک زیپ لاین پوکت، بازی و تفریحات دیگری نیز وجود دارد. افراد می توانند در رستوران های این پارک از غذاهای محبوب تایلندی لذت ببرند و در نهایت طعم دم نوش های طبیعی آن را بچشند. در این میان رستورانی با سبک جنگلی ساخته شده که در میان آلاچیق های چوبی در دل جنگل قرار گرفته است. علاوه بر آن، فروشگاه هایی برای تهیه سوغاتی، اتاق کنفرانس و دیگر امکانات مورد نیاز برای گردشگران مهیا است. 

امکانات پارک زیپ لاین پوکت - تور ارزان - اول تور

تفریحات دیگر پارک

در این پارک علاوه بر استفاده از زیپ لاین و بانجی جامپینگ، تفریحات دیگری وجود دارد که افراد می توانند از آن بهره ببرند: 

پیاده روی

همه افراد می توانند در این پارک از تفریحات دیگری مانند پیاده روی در دل جنگل انبوه را تجربه کنند. پیاده روی در این محیط امید و سرزندگی را در دل هر فردی زنده می کند. 

تخته سواری

افرادی که از ارتفاع می ترسند، می توانند تخته سواری بر بالای درختان را امتحان کنند. برای این موضوع افراد می توانند به صورت گروه های یک الی چهار نفری روی تخته ها بایستند و از حرکت آن لذت ببرند. امنیت این تخته ها کاملا تضمین شده است، اما با این حال افراد ملزم به پوشیدن کلاه های ایمنی هستند. علاوه بر آن باید به میله ای که در وسط تخته قرار دارد نیز تکیه دهند. 

راه های دسترسی به پارک زیپ لاین پوکت

اگر قصد دارید با تاکسی به این پارک بروید، می توانید از تاکسی ها در هر نقطه از شهر استفاده کنید. اما اگر انتخاب شما برای رسیدن به این پارک، اتوبوس است، بهتر است بدانید که ایستگاه اتوبوسی در نزدیکی آن قرار ندارد. برای این منظور بهتر است تا ترمینال شماره 2 پوکت را با اتوبوس طی کنید و 12 کیلومتر باقیمانده را با تاکسی ادامه دهید.  

کلام آخر

زیپ لاین پوکت یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در کشور تایلند است. افراد زیادی برای داشتن تجربه ای پر هیجان، تور پوکت را از شرکت های مسافرتی تهیه می کنند و از سفر خود در دل طبیعت لذت می برند. در این مقاله، زیپ لاین فلایینگ هانومان را مورد بررسی قرار دادیم، اگر از ارتفاع نمی ترسید، توصیه می کنیم که این پرواز هیجانی را حتما تجربه کنید. 



نظرتان را بنویسید







منو