خرید بلیط هواپیما کامباز یا پرواز Open Jaw چیست؟




خرید بلیط هواپیما روی پروازهای کامباز

پرواز کامباز یا open jaw

 

خرید بلیط هواپیما کامباز یا پرواز Open Jaw چیست؟

 

برخی از مسافران در طول سفر خود مجبور می‌شوند به طورهمزمان به دو مقصد سفر کنند. این مسافران در تهیه‌ی بلیط هواپیما دوطرفه دچار مشکل می‌شوند. پروازهایی که نام آن‌ها کامباز یا Open Jaw می‌باشد برای این دسته از افراد پیشنهاد داده می‌شود. در این مقاله سعی داریم شمارا با پرواز کامباز بیشتر آشنا کنیم تا هنگام خرید بلیط هواپیما در پرواز داخلی و پرواز خارجی به مشکل برنخورید.

 

اگر بخواهیم پرواز کامباز را بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم این پرواز مناسب افرادی می‌باشد که می‌خواهند از شهر خود به مقصد اولیه سفر کنند و پس‌ازآن دوباره به شهر خود بازگردند. یعنی ممکن است مقصد دوم همان مبدأ باشد که فرد در آنجا زندگی می‌کند. افرادی که دائماً در حال خرید بلیط هواپیما و پرواز داخلی و پرواز خارجی می‌باشند از این روش بهره‌ی بسیاری می‌برند. این کار برنامه‌ریزی سفر را برای مسافران پرتردد آسان‌تر می‌کند. نام‌گذاری پرواز بدین شکل به دلیل آن است که نقشه‌ی مسیر در پروازها شباهت بسیاری با آرواره‌ی  باز تمساحی دارد.

 

ممکن است برای برخی از افراد این سؤال پیش آید که چرا خرید بلیط هواپیما بدین‌صورت به تهیه‌ی چند بلیط یک‌طرفه ارجحیت دارد؟ پاسخ سؤال بسیار ساده است و به آسودگی سفر از جهات مختلف بازمی‌گردد. این روش باعث صرفه‌جویی در پرواز داخلی و پرواز خارجی می‌شود و سفر به مقاصد مختلف به‌راحتی انجام‌پذیر می‌شود. از طرفی دیگر هزینه‌هایی که مربوط به تأخیر یا لغو در پرواز هست مشمول مسافران نیست.

 

 

خرید بلیط هواپیما به‌صورت کامباز به سه گروه تقسیم می‌شود:

 

۱. بلیط Open Jaw معمولی

 

در خرید بلیط هواپیما به‌صورت کامباز معمولی فرد از یک شهر به شهری دیگر سفر می‌کند و هنگامی‌که قصد بازگشت داشته باشد به فرودگاهی دیگر در مقصد می‌رود. با این کار فرد تنها هزینه‌ی یک بلیط را پرداخت می‌کند و می‌تواند شهرهای دیگر را بازدید کند.

 

۲. بلیط Open Jaw با مقصد متغیر

 

خرید بلیط هواپیما در پرواز داخلی و پرواز خارجی کامباز در این روش بدین‌صورت است که مسافر از شهر الف به ب پرواز کرده و بازگشت آن از شهر ج به الف می‌باشد. این نوع بلیط هواپیما گزینه‌ی خوبی برای تور اروپا و همین‌طور سفرهای اروپایی می‌باشد. زیرا مسافر هم هزینه‌ی کم‌تری را پرداخت می‌کند و هم امکان بازدید از مکان‌های دیدنی مختلف را پیدا می‌کند.

 

۳. بلیط Open Jaw دوگانه

 

خرید بلیط هواپیما به‌صورت کامباز دوگانه بدین‌صورت است که دو مبدأ و دو مقصد متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌شود. شما برای خرید این نوع بلیط هواپیما می‌توانید با شرکت‌های هواپیمایی تماس بگیرید. به‌عنوان‌مثال پرواز مسافر ابتدا از شیکاگو به دالاس بوده و پس‌ازآن از هیوستون به میامی ادامه خواهد داشت.

 

اگر بخواهیم جمع‌بندی کلی در خصوص خرید بلیط هواپیما از نوع کامباز داشته باشیم می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که پرواز داخلی و پرواز خارجی کامباز بدین‌صورت است که مسافر از شهر الف به ب می‌رود و بازگشت آن از شهر ب به ج هست. اگر مسافر بخواهد به شهر الف بازگردد هزینه به عهده‌ی خودش خواهد بود. مسافرانی که تجربه‌ی بالاتری در سفر دارند بیشتر از این بلیط هواپیما استفاده می‌کنند. به‌این‌علت که هم هزینه‌ها کم‌تر می‌شود و هم امکان تفریح بیشتری وجود دارد. پیش از خرید بلیط هواپیما بهتر است تحقیقی کامل دراین‌باره کنید و اطلاعات جامع‌تری کسب کنید. اگر در اطراف شما کسی قبلاً از پرواز کامباز استفاده کرده است حتماً با آن‌ها مشورت کنید.



نظرتان را بنویسید







منو