انتخاب های صندلی زمان خرید بلیط هواپیما




خرید بلیط هواپیما و انتخاب صندلی مناسب

انتخاب صندلی هواپیما زمان خرید بلیط هواپیما

 

 

انتخاب های صندلی شما زمان خرید بلیط هواپیما

 

بهترین صندلی های هواپیما کدامند؟

 

بسیاری از مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما و کارهای رزرو خود، به صندلی موردنظر نیز توجه می‌کنند تا بتوانند سفری آرام و بدون دغدغه را تجربه کنند. در این مقاله سعی داریم شمارا با بهترین صندلی‌های هواپیما بر طبق شرایط مسافران گوناگون معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 

 

صندلی‌های فرست و بیزنس

 

همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد صندلی‌های فرست و بیزینس کلاس بهترین می‌باشند اما در خصوص اکونومی با رعایت موارد زیر می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. نمی‌توان جای مخصوصی را به‌عنوان بهترین تعیین نمود چراکه افراد سلایق و نیازهای متفاوتی دارند. ممکن است صندلی که برای یک مسافر ایدئال بوده برای دیگری نباشد. بهتر است رزرو صندلی را هنگام خرید بلیط هواپیما به‌درستی انجام دهید.

 

 

صندلی‌های هواپیما

 

  1. صندلی روی بال هواپیما:

تکان‌های هواپیما برای بسیاری از افراد آزاردهنده می‌باشد. اگر می‌خواهید این تکان‌ها را کمتر حس کنید بهترین جا در نزدیکی میانه‌ی هواپیما در پرواز خارجی و داخلی و روی بال آن می‌باشد. هرچه فاصله‌ی شما از بال‌ها بیشتر باشد تکان‌های اجتناب‌ناپذیر هواپیما را بیشتر حس خواهید نمود. هواپیماهایی که سنگین‌تر و بزرگ‌تر می‌باشند واکنش کم‌تری نسبت به تکان هانشان می‌دهند. اگر مشکلی برای انتخاب ندارید هنگام خرید بلیط هواپیما این موضوع را درنظر بگیرید.

 

  1. بهترین صندلی برای آن‌ها که می‌خواهند بخوابند:

اگر از آن دسته افرادی هستید که پیش از شروع پرواز خوابتان می‌برد بهتر است در خرید بلیط هواپیما بیشتر دقت کنید. بهترین جا برای خواب و استراحت این دسته افراد صندلی‌های کنار پنجره می‌باشد. بهتر است قسمت جلویی و سمت چپ انتخاب شود. در قسمت جلویی هواپیما کمتر صدا به گوش می‌رسد. سمت چپ به دلیل موقعیت درب‌های جلویی از مرکز خارج بوده و شما به‌راحتی می‌توانید سرخود را به ستون میان پنجره‌ها تکیه داده و بخوابید. در این صورت عبور افراد، پذیرایی مهمانداران و عوامل دیگر شمارا اذیت نخواهد کرد.

 

  1. بهترین صندلی برای آن‌ها که به دنبال فضای بیشتری برای پاهای خود می‌باشند:

افرادی که دارای قدبلندی می‌باشند هنگام خرید بلیط هواپیما معمولاً رزرو صندلی کنار خروج اضطراری و نزدیک به راهرو را انجام دهند. به‌طورکلی دو ردیف برای خروج اضطراری موجود می‌باشد که ردیف دوم بهتر است. با دراز کردن پاهای خود در این صندلی‌ها فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت. صندلی‌های پریمیوم اکونومی نیز مناسب می‌باشند چراکه بیشتر اوقات خالی هستند.

 

  1. بهترین صندلی برای خروج سریع از هواپیما:

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید سریع‌تر خارج شوید باید هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی‌های نزدیک به قسمت جلویی هواپیما را انتخاب کنید. اگر هواپیما دارای دو راهرو می‌باشد آنگاه قسمت جلویی و راهروی چپ را رزرو کنید. به‌طورمعمول مسافرانی که در راهروی چپ قرار دارند سریع‌تر حرکت می‌کنند.

 

  1. بهترین صندلی برای ایمنی هر چه بیشتر:

طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در سوانح هوایی افرادی که در قسمت عقب هواپیما قرار دارند 69% احتمال دارد که زنده بمانند. این درصد در قسمت بال هواپیما 56 و در قسمت جلوی هواپیما 49 می‌باشد. اگر به ایمنی خود بسیار اهمیت می‌دهید هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی‌های عقب را انتخاب کنید.

 

  1. بهترین صندلی برای آن‌ها که با کودک خود سفر می‌کنند:

افرادی که با کودک خود سفر می‌کنند بهتر است ردیف بالک هد را هنگام خرید بلیط هواپیما برای نشستن رزرو کنند. با این کار فضای بیشتری را در پیش روی خود خواهید داشت. علاوه بر آن مسافران دیگر دچار ناراحتی از جانب کودکان شما نخواهند شد. دلیل دیگر این است که این صندلی نزدیک به سرویس بهداشتی می‌باشد و تردد کودکان را راحت‌تر می‌کند. بهتر است کودکان خود را در صندلی کنار پنجره بنشانید.

 

  1. بهترین صندلی برای استفاده از پریز برق:

اگر از آن دسته افرادی هستید که دائماً لپ‌تاپ خود را به همراه دارند بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی را رزرو کنید که در کنار پورت برق باشد. این مسئله در ایرلاین ها متفاوت است و پیش از خرید بلیط هواپیما اطلاعات جامعی را در این زمینه کسب کنید. در برخی از ایرلاین ها می‌توانید پورت و یو اس بی شخصی در هر صندلی بیابید. برخی دیگر نیز در هر ردیف یک پورت وجود دارد. صندلی وسط به ازای هر ردیف پورت مناسب می‌باشد. پورت برق در زیر صندلی‌ها جای گرفته است. بنابراین می‌توانید از هر صندلی در میانه‌ی هواپیما استفاده کنید.

 

  1. بهترین صندلی برای مسافران با وزن بیشتر:

مسافرانی که دارای وزن بالایی می‌باشند بهتر است از صندلی‌های کنار راهرو استفاده کنند. هنگام خرید بلیط هواپیما این موضوع را در نظر بگیرید چراکه تنها این صندلی‌ها مناسب افراد با وزن زیاد می‌باشد. در صورت نیاز آرم رست‌هایی که در کنار راهرو وجود دارند را می‌توانید بلند کنید و راحتی بیشتری را تجربه کنید.



نظرتان را بنویسید







منو