چرا نباید به هنگام نشست و برخاست هواپیما بخوابیم؟




بعد از تحویل بلیط هواپیما نخوابیم

نخوابیدن هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما - خرید بلیط هواپیما

 

 

چرا نباید به هنگام نشست و برخاست هواپیما بخوابیم؟

 

چنانچه بعد از تحویل بلیط هواپیما و نشستن روی صندلی هواپیما خوابتان می‌گیرد، باید بدانید که خوابیدن در هنگام برخاست و نشست هواپیما برای سلامتی بدن شما مضر است بنابراین سعی کنید تا بلند نشدن کامل هواپیما نخوابید.

چنانچه در زمان خرید بلیط هواپیما پرواز در ساعت صبح زود رزرو کرده‌اید و مجبور هستید تا در ساعت صبح زود در فرودگاه حضورداشته باشید، بدون شک برای اینکه زودتر وارد هواپیما بشوید و تا رسیدن به مکان موردنظر بخوابید لحظه‌شماری می‌کنید.

اما این موضوع را بدانید که در زمان بلند شدن هواپیما یا نشستن آن بخوابید، بنابر نتایج تحقیقاتی که انجام‌شده در این هنگام اگر شما خواب باشید به بدن شما آسیب می‌رساند و باعث گوش‌درد نیز می‌شود.

 

 

اگر در زمان نشست و برخاست هواپیما بخوابیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

 

هنگامی‌که قرار است پروازتان مدت زیادی طول بکشد، و یا شما پرواز آخر شب یا صبح زود را انتخاب کردید، به دلیل خستگی و بی‌خوابی دوست دارید به‌محض اینکه وارد هواپیما شدید، بر روی صندلی اتان بخوابید.  اما شما باید تا هنگامی‌که هواپیما بلند نشده و چراغ‌ها خاموش نشده در مقابل خوابیدن مقاومت کنید و بعد از بلند شدن هواپیما و بستن کمربند ایمنی بخوابید. خوابیدن در هنگام آسیب جدی به بدن و گوش شما می‌زند. این مطالب را در هنگام خرید بلیط هواپیما به شما نمی‌گویند ولی ما در این مقاله برای شما این موضوع را روشن کرده‌ایم و شما را آگاه ساختیم.

 

دلیل حائز اهمیت این موضوع تغییر سریع فشار هوای درون گوش‌ها در هنگام نشستن و بلند شدن هواپیما است.

آنجلا چالمرز (Angela Chalmers)، داروساز انگلیسی، در رابطه با این موضوع می‌گوید:

تغییر فوری ارتفاع، فشار هوای درون گوش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب به وجود آمدن خلأ در شیپور استاش گوش می‌شود؛ درنهایت، گوش‌ها موجب گرفتگی (یا در اصطلاح خفه‌گی) می‌شوند.

به خاطر این مسئله، دقت به این موضوع در هنگام پرواز خیلی حائز اهمیت است. ناگفته نماند که در هنگام فرود آمدن یا بلند شدن هواپیما اگر مسافران خوابیده باشند، امکان توانایی تنظیم فشار هوای درون گوش را ندارند، درنهایت در گوش‌ها گرفتگی ایجاد می‌شود و این امکان وجود دارد عوارضی مثل التهاب گوش سرگیجه،آسیب پرده گوش، خون‌ریزی بینی یا حتی کاهش شنوایی به وجود آید.

 

 

برای پیشگیری از گوش گرفتگی در پرواز چه باید کرد؟

 

مرسوم‌ترین راه‌حل‌ها به‌منظور جلوگیری از گرفتگی گوش در پرواز خمیازه و قورت دادن آب دهان به‌وسیله جویدن آدامس، مکیدن آب‌نبات، نوشیدن آب و... است. علاوه بر این، این امکان را دارید که سوراخ بینی خود را ببندید و تلاش کنید تا فشار هوا را از راه بینی بیرون کنید. این عمل به کاهش فشار کمک می‌کند. این راه‌حل‌ها را در هنگام خرید بلیط هواپیما خیلی مختصر توضیح می‌دهند.

 

بعد از اوج‌گیری هواپیما و در طی پرواز این امکان را دارید که با خیال راحت پشتی صندلی را به عقب ببرید و تا پیش از اینکه هواپیما فرود بیاید با آرامش تمام استراحت کنید یا به‌وسیله هدفون به موزیک‌های که به آن‌ها علاقه دارید گوش دهید. البته در هنگام خرید بلیط هواپیما از آوردن هدفون به داخل هواپیما مطمئن شوید.

چنانچه به دنبال خرید بلیط هولپیمای آسان هستید به وب‌سایت سام سیر بروید.



نظرتان را بنویسید







منو