نکاتی درباره مسافرت‌های هوایی و خرید بلیط هواپیما




نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما

 

 

نکاتی درباره مسافرت‌های هوایی و خرید بلیط هواپیما

 

اکثر افرادی که به‌منظور رفتن به مسافرت، هواپیما را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل خود انتخاب می‌کنند از مقررات پروازها مطلع هستند. برای استفاده از هواپیما ابتدا باید اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید سپس بعد از صدور بلیط هواپیما و دریافت آن می‌توانید در روز مشخص‌شده با هواپیما سفر کنید. حفظ سلامت در هواپیما امر مهمی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

 

 

۱- نکات مربوط به خرید بلیط هواپیما و صدور آن

           

برای خرید بلیط هواپیما و همین‌طور برای سوارشدن به هواپیما شما بایستی کارت شناسایی معتبر با خود داشته باشید. فراموش نکنید که شماره خود را به باجه‌ای که در آن اقدام به خرید بلیط هواپیما کردید، بدهید زیرا در صورت تغییرات به شما اطلاع داده شود. از بلیط هواپیما خود به‌خوبی نگه‌داری کنید تا گم و دزدیده نشود. چنانچه بلیط هواپیما شما مفقود شد به‌سرعت به اولین دفتر هواپیمایی مراجعه کنید و گم‌شدن آن را اعلام کنید و در صورت نیاز بنا بر قوانین دوباره بلیط هواپیما تهیه کنید.

 

 

۲- نکات مربوط به اطلاعات و ساعت پرواز مندرج در بلیط هواپیما و سوارشدن به آن

 

بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً اطلاعات روی آن را بخوانید و از درستی آن مطمئن شوید. اطلاعاتی مثل نام و تاریخ و مبدأ و مقصد و از همه مهم‌تر ساعت پرواز. اگر شما یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر نشوید از پرواز جا می‌مانید یا ممکن است بلیط شما فروخته شود پس سعی کنید به‌موقع برسید.

 

 

۳- اشیائی که می‌توان با خود حمل نمود

 

لیست وسایلی که شما می‌توانید با خود به داخل کابین هواپیما بیاورید را در هنگام خرید بلیط هواپیما متصدی برای شما شرح می‌دهد. اما ما اینجا نمونه‌هایی از آن را برای شما نام می‌بریم: صندلی چرخ‌دار بیمار، کیف‌دستی زنانه، یک پالتو و شال، غذای کودک، گهواره‌ی کودک، عصا یا چتر، دوربین عکاسی، کتاب یا مجله.

اگر قرار است بار اضافی با خود داشته باشید حتماً در هنگام خرید بلیت هواپیما آن را ذکر کنید تا متصدی آن را روی بلیت هواپیما شما لحاظ کند.

 

 

۴- انصراف از پرواز

 

اگر مسافری قصد لغو سفر را داشته باشد باید طبق مقررات در تاریخ مشخص به همان دفتری که در آن اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده مراجعه کند و درخواست خود را اعلام کند.

 

 

۵- نکات ایمنی در طول پرواز

 

حتماً در ابتدا پرواز به حرف‌های مهماندار خوب گوش دهید تا سفر ایمنی را داشته باشید. نکاتی که مهماندار هواپیما برای مسافران بیان می‌کند، متصدی برای شما زمانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده‌اید توضیح نمی‌دهد.

 

 

۶- نکاتی برای حفظ سلامتی و رفع خستگی در طول پرواز

 

روش‌هایی وجود دارد که به‌راحتی موجب رفع خستگی افراد در هواپیما می‌شود این روش‌ها عبارت‌اند از: صاف نشستن بر روی صندلی و قرار دادن پاشنه پا روی زمین تا خون گردش پیدا کند، همان‌طور که نشسته‌اید زانوی خود را بالا و پایین بیاورید، چندین بار شانه‌های خود را بالا و پایین و همین‌طور چرخش دهید، برای بهتر نفس کشیدن، کف یکی از دست‌هایتان روی شکم و دیگری را روی سینه خود قرار دهید و با بینی نفس بکشید تا سینه اتان احساس سبکی کند، برای اینکه سرگیجه و سردرد نگیرید آب زیاد بنوشید، برای اینکه هنگام نشستن هواپیما یا بلند شدن آن گوش‌درد نگیرید سعی کنید از آدامس یا جویدن شکلات استفاده کنید، ممکن است بی‌خوابی در پرواز وضعیت بیولوژیک بدن را بهم بزند بنابراین وقتی به مقصد رسید سعی کنید بیشتر در محوطه بیرون خانه باشید، در سفرهای طولانی از غذای کم‌حجم و سبک استفاده کنید.

 

هیچ‌کدام از این موارد را موقع خرید بلیط هواپیما به شما نمی‌گویند بنابراین با خواندن این مقاله اطلاعات مهمی بدست آوردید که پرواز را برایتان شیرین‌تر می‌کند.



نظرتان را بنویسید







منو