چگونه چمدان خود را ببندیم؟




روش‌های بستن چمدان را بیاموزیم

چگونه چمدان خود را ببندیم - بستن چمدان

 

 

چگونه چمدان خود را ببندیم؟

 

آنچه همه جای سفر را جذاب و لذت‌بخش می‌کند، بستن چمدان به‌درستی است. قبل از هر چیز باید بدانید که در سفر چندروزه خود با توجه به موقعیتی که دارید، چه چیزهایی را برای بستن چمدان در چه حجم و اندازه‌ای نیاز دارید.

فهرستی از چیزهای موردنیاز خود تهیه کنید، خیلی خوشگل و خوانا هر آنچه در سفر لازم دارید را ب ن و ی س ی د. لوازم ضروری کلی در سفر عبارت‌اند از:

 

ویزا و پاسپورت (در صورت سفر خارج از کشور)

مدارک بیمه مسافرتی (در صورت سفر خارج از کشور)

کارت پرواز (در صورت خرید بلیط هواپیما)

ارز خارجی کشور مقصد، پول نقد و کارت اعتباری

یادداشتی از شماره تماس دوستان و خانواده در شرایط ضروری و خاص

دوربین، موبایل و یا تبلت برای ایجاد تماس و عکاسی

شارژر موبایل و تبلت

دارو و کمک‌های اولیه (پماد سوختگی، گاز استریل و چسب زخم)

کلید خانه (وقتی از سفر برگشته‌اید و جلوی درب خانه مستأصل ایستاده‌اید)

 

 

چگونه لباس‌ها را بسته‌بندی کنیم؟

 

لکه‌ها در کمین لباس‌های روشن

 

حتماً شما هم از آن دسته افرادی هستید که از لکه روی لباس سفید یا آبی آسمانی خود حالتان گرفته می‌شود! اگر قصد دارید از لباس‌های روشن در سفر استفاده کنید، حواستان به لکه‌هایی که ممکن است بر روی پارچه رنگ روشن به دلایل مختلف نمایان شود، باشد؛ بنابراین حتماً لباس‌های رنگ روشن خود را داخل کیسه تمیزی قرار دهید تا از بقیه لوازم جدا باشند.

در زمان بستن چمدان برای مواردی مانند لباس‌های روشن می‌توانید از زیپ کیپ و کیسه‌های وکیوم استفاده کنید تا هم لباس‌ها از لکه‌ها در امان باشند و هم جای کمتری در چمدان شما اشغال کنند.

 

 

لباس‌های ضروری خود را به‌صورت رول/لوله‌ای بسته‌بندی کنیم

 

تقریباً برای اکثر ما خوشایند نیست که به‌محض رسیدن به مقصد، با کلی لباس چروک مواجه شویم، بهترین کار جا دادن لباس در چمدان به‌صورت رولی است. این‌طوری لباس‌ها جای کمتری هم در چمدان می‌گیرند.

از بسته‌بندی‌های مکعبی شکل برای تمام وسایل خود استفاده کنید، در هر بسته وسایل خاصی را که از یک دسته هستند را قرار دهید، مثلاً زمان بستن چمدان لباس، شال و جوراب در یک قسمت و یا وسایل حمام و بهداشتی باهم در یکجا قرار بگیرند. این روش باعث گیجی شما در پیدا کردن وسایلتان نمی‌شود.

 

 

چگونه بار و بنه سفر خود را به‌خوبی ببندیم؟

 

نگذارید یک فضای خالی هم در چمدان بماند

 

می‌توانید جوراب‌ها و لباس‌های کوچک خود را داخل کفش یا دمپایی (در صورت تمیز بودن) بگذارید. از همه فضای خالی ممکن برای بستن چمدان خود استفاده کنید.

 

 

برای اینکه پودر آرایشی خود را شکسته نبینید

 

قطعاً اکثر خانم‌ها از شکستگی پودر آرایشی و پخش شدن آن در کیف مخصوص خود بسیار ناراحت می‌شوند. راه‌حل اینجاست! در زمان بستن چمدان بین درب پودر آرایشی و سایه خود از یک‌تکه پنبه مسطح استفاده کنید تا بیهوده خود را نگران نسازید.

 

 

تکنیک‌های تا کردن لباس را برای بستن چمدان یاد بگیرید

 

تا کردن لباس‌ها بخش بسیار مهم و کلیدی بستن چمدان شما خواهد بود. همانطور که می‌دانید از لوله کردن لباس‌ها گرفته تا سایر شکل‌های مختلف، روش‌های گوناگونی برای تا کردن لباس وجود دارد. کافی است کمی در اینترنت جستجو کنید تا با ویدئوها و مطالب آموزشی مربوط به انواع روش‌های تا کردن لباس هنگام خرید بلیط هواپیما و بستن بار سفر آشنا شوید. در امر تا کردن لباس هر چقدر حرفه‌ای‌تر باشید، فضای بیشتری در چمدان شما باقی خواهد ماند.

ویدئوی زیر هم کمک می‌کند تاکردن انواع لباس‌ها و جای دادن آن‌ها در چمدان را بیاموزید:

 

 

 

 

چطور کتاب‌های خود را در سفر بسته‌بندی کنیم؟

 

شاید سفر خیلی جای کتاب بازی نباشد!

البته نظرها متفاوت است اما پیشنهاد این بار سام سیر به شما این است که فرقی نمی‌کند که یک رمان عاشقانه باشد یا علمی تخیلی و یا یک کتاب موش خورده، برای چند روزی هم که شده علاقه‌مندی خود به لمس کتاب کاغذی را ترک کنید و به‌جای آن از فایل الکترونیکی کتاب موردنظر استفاده کنید، قبل از سفر کتاب را دانلود کنید. شاید در مقصد اینترنت کافی برای دانلود کتاب در دسترس نباشد، حجم چمدان و کیف‌دستی خود را کاهش دهید. حواستان باشد که گوشی یا تبلت ضد آب داشته باشید تا از مطالعه بر روی قایق تفریحی خود کاملاً لذت ببرید.

 

 

چگونه پول خود را بسته بندی ببندیم؟

 

در سفر از وسایل قیمتی و پول خود به‌خوبی مراقبت کنیم

نکته خیلی مهم مراقبت از اشیا قیمتی و مهم مثل طلا، پول نقد، کارت اعتباری، گوشی همراه و کلید برای دزدی‌های ناخواسته است. پول خود را درجایی بگذارید که به ذهن هرکسی نمی‌رسد مثلاً داخل قوطی صابون و شیشه لوسیون بخصوص هنگامی‌که در اتاق محل اقامت خود نیستید. البته پیشنهاد می‌شود که همیشه وسایل قیمتی خود را در حالتی امن با خود به همراه داشته باشید. لطفاً سربه‌هوا نباشید!

 

 

گرفتار اضافه‌بار نشویم

 

قبل از سفر و پس از بستن چمدان آن را وزن کنید، اگر نزدیک به بالاتر از حد مجاز است، لباس‌های سنگین را شبیه به یک چوب‌لباسی بپوشید و تا جایی که امکان دارد وسایل غیرضروری که چمدان را سنگین کرده‌اند را از بار خود کم کنید.

زمان خرید بلیط هواپیما به مقدار بار قابل حمل خود دقت نمایید. معمولاً در پرواز خارجی شما قادر خواهید بود دو چمدان 23 کیلوگرمی برای قسمت بار هواپیما و یک ساک دستی 7 کیلوگرمی برای داخل کابین هواپیما با خود ببرید.

 

 

چمدان سبک بخریم

 

فریب قیمت‌های گزاف چمدان‌های سنگین‌وزن را نخورید! بعدها در اول سفر چنان مایه گرفتاری شما خواهد شد که از کرده خود پشیمان می‌شوید. چمدان سبک و باکیفیت بخرید و در عوض برای خرید بلیط هواپیما درجه‌یک هزینه کنید.

 

 

حد مجاز بار فرودگاه مبدأ و مقصد را بدانیم

 

میزان بار در ایرلاین های مختلف، متفاوت است. قبل از بستن چمدان از محدودیت بار پرواز مطلع بشوید. بعضی از ایرلاین ها مجوز حمل دو عدد کیف را به هواپیما به شما می‌دهند و برخی یک عدد. مثلاً اگر برای مسیر تهران تورنتو قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، برای ایرلاینی مانند هواپیمایی عمان ایر، شما می‌توانید دو عدد چمدان 23 کیلوگرمی برای قسمت بار هواپیما و یک عدد کیف دستی 7 کیلوگرمی برای داخل کابین هواپیما با خود ببرید.

چرا هزینه اضافی بپردازید؟! سفر بروید، کم‌هزینه، مطمئن، آگاهانه و دلپذیر سفر کنید.

 

 

چه‌کار کنیم چمدان گم نشود!

 

یکی از راه‌ها این است: چمدان خود را دیزاین کنیم

تصور کنید منتظر تحویل بار ایستاده‌اید، فرد کنار دست شما چمدان شمارا برمی‌دارد! حالا بیایید و ثابت کنید که این چمدان شماست یا آن شخص؟ خیلی این اتفاق میافتد

که چمدان‌ها شبیه هم باشند، پس با یک‌تکه روبان و یا برچسبی خاص چمدان خود را دیزاین و از دیگر چمدان‌ها متفاوت کنید.

 

 

چطور با چمدان دزدیده‌شده خود کنار بیاییم

 

خب ممکن است پیش بیاید که بعد از Check in چمدان خود را گم کنید و یا تأخیر در تحویل آن داشته باشید، هرچند که چمدان خود را با روبان و گل سر تزئین کرده باشید.

راهکار این است که مثل یک توریست هوشیار، تمام وسایل ضروری، قیمتی و مهم مثل گوشی، پول نقد، کارت اعتباری، دوربین و مدارک مخصوصاً بلیط هواپیما و پاسپورت خود را در کیف‌دستی خود بگذارید و با خود به داخل هواپیما ببرید.

نگران نباشید! چمدان شما پیدا خواهد شد، اگر هم نشد، سفر خود را به خاطر یک چمدان خراب نکنید!

منبع: skyscanner



نظرتان را بنویسید







منو