قوانین بار دستی همراه مسافر در داخل هواپیما




قوانین بار دستی همراه مسافر در پرواز خارجی و داخلی

خرید بلیط هواپیما - سام سیر

 

 

قوانین بار دستی همراه مسافر در داخل هواپیما

 

مسافران می‌توانند علاوه بر باری که در هنگام گرفتن کارت پرواز تحویل می‌دهند، بار جداگانه‌ای را به داخل کابین حمل کنند. قوانینی که در خصوص بار هواپیما است در ایرلاین ها کمی متفاوت است. هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین مربوطه می‌توانید از قوانین مربوط به بار آن نیز مطلع شوید.

به‌طورکلی بار مجاز برای ایرلاین های ایرانی در پرواز خارجی و داخلی به ترتیب30-20 و40-30 کیلوگرم می‌باشد. مسافران می‌توانند از این مقدار مشخص‌شده بار بیشتری به همراه داشته باشند اما باید بدانند که هزینه جداگانه‌ای برای بار اضافی باید پرداخت کنند. علاوه بر این بار مسافران می‌توانند بار دیگری را به داخل کابین ببرند. در این مقاله با مقدار مجاز این بار آشنا خواهیم شد و به همه‌ی سؤالات دیگری که ممکن است از ذهن خواننده عبور کند، پاسخ‌خواهیم داد. همچنین برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

 

ابعاد کیف‌دستی همراه مسافر چند است؟

 

مسافران اکونومی می‌توانند تا سقف 5 کیلوگرم بار را با خود به داخل هواپیما ببرند درصورتی‌که مسافران کلاس‌های بالاتر مجاز به حمل بار تا 7 کیلوگرم می‌باشند. ابعاد کیف دارای مقدار مشخصی است که به شرح ذیل می‌باشد:

طول: 56 سانتی‌متر

عرض: 45 سانتی‌متر

ارتفاع: 25 سانتی‌متر

به بیانی دیگر ابعاد کیف مسافران نباید درمجموع بیش از 115 سانتی‌متر باشد.

زمان خرید بلیط هواپیما خارجی به شرکت هواپیمایی رزرو کننده توجه کنید چون میزان بار مجاز در قسمت بار و کابین در هواپیماهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 

پرواز خارجی - کیف دستی داخل کابین هواپیما

 

بار همراه مسافر در کدام قسمت کابین هواپیما قرار می‌گیرد؟

 

این بار را می‌توان عموماً در محفظه‌ای بالای سر مسافر قرارداد. هم‌چنین گاهی اوقات در زیر صندلی نیز قرار می‌گیرد.

 

 

هر مسافر مجاز به همراه داشتن چند کیف‌دستی در داخل هواپیما است؟

 

هر مسافر قادر خواهد بود تنها یک کیف‌دستی به همراه داشته باشد. همچنین مسافران می‌توانند کلیه لوازم شخصی مانند غذای بچه، کتاب، لپ‌تاپ، دوربین و ...را به همراه داشته باشند. هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توانید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

آیا مسافر می‌تواند مایعات در کیف همراه خود حمل کند؟

 

محدودیت‌هایی برای حمل مایعات مانند عطر، شامپو و ...در نظر گرفته‌شده است. این مایعات باید در بسته‌بندی مخصوص بوده و بیش از 100 میلی‌لیتر نباشند. این محدودیت‌ها در خصوص با مواد غذایی نیز صدق می‌کنند.

 

 

آیا انتقال مواد غذایی به داخل کابین هواپیما مجاز است؟

 

مواد زیر را نمی‌توان با خود به همراه داشت:

گوشت و سبزیجات یخ‌زده

مواد اسیدی مانند آبلیمو

مواد چسبنده مانند خرما، عسل، مربا

اشیای ممنوعه برای ورود به هواپیما کدام‌اند؟

حمل هرگونه کالای خطرناک مانند اشیای تیز، مواد منفجره، مایعات قابل اشتعال، مواد اکسیدکننده، مواد سمی، مواد رادیواکتیو و ... مجاز نمی‌باشد.

 

خرید بلیط هواپیما خارجی - سام سیر

 

آیا مسافران می‌توانند حیوانات خانگی را با خود به داخل هواپیما ببرند؟

 

هنگام خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی در خصوص حمل حیوانات نیز سؤال کنید. این بخشنامه‌ها دائماً در حال تغییراند لذا بهتر است پیش از اقدام از درستی آن اطمینان حاصل کنید. به‌طور کل به علت مسائل ایمنی حیوانات اهلی را می‌توان در بخش بار هواپیما پس از صدور بارنامه حمل کرد.

 

قوانین این‌چنینی با توجه بر اساس ایرلاین مربوطه، مقصد افراد و فرودگاه متفاوت خواهد بود. سخت‌گیری‌های بیشتری در رابطه با قوانین پروازهای بین‌الملل وجود دارد. حتی قوانین کلاس انتخابی پرواز نیز متفاوت خواهد بود. به‌هرحال تمام قوانین در جهت امنیت مسافران درنظر گرفته‌شده‌اند.

اگر می‌خواهید خرید بلیط هواپیما خارجی خود را با قیمتی ارزان داشته باشید، می‌توانید به بخش موتور جست‌وجوگر سام سیر مراجعه کرده و در قسمت پرواز خارجی و داخلی اقدام به جستجوی بلیط هواپیما نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو