مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟




مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی پس از خرید بلیط هاپیما انجام می‌دهند؟

خرید بلیط هواپیما و استباه در فرودگاه - سام سیر

 

 

مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟

 

فرض کنید که تمام وسایل خود را آماده کرده و راهی فرودگاه می‌شوید اما به دلیل عدم اطلاع از محدودیت‌ها دچار معطلی شده و شاید به‌طورکل از پرواز جا بمانید. ممکن است بیش‌ازحد بار به همراه داشته باشید و به دردسر بیفتید. به‌منظور دوری از این مشکلات حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما اطلاعاتی در مورد ایرلاین مربوطه به دست آورید. بهتر است از تجربه‌ی دیگران در این مواقع استفاده کرده و خود در این شرایط قرار نگیرید.

 

با خواندن این مقاله به اشتباهات رایج در فرودگاه‌ها پی خواهید برید. با سام سیر در این مقاله همراه باشید تا با خیال آسوده و به‌دوراز دردسر سفر کنید. هنگام مراجعه برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی می‌توانید در خصوص این اشتباهات رایج نیز بپرسید. آماده بودن تنها به بستن چمدان و رساندن خود در ساعت مقرر به فرودگاه نیست. آمادگی یعنی تمام مراحل را بدون ایجاد مشکل پشت سر بگذارید. موانع بسیاری در فرودگاه وجود دارد که موجب معطلی شما خواهد شد.

 

 

نداشتن زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه

 

رایج‌ترین اشتباهی که در فرودگاه‌ها پیش می‌آید، دقت نکردن به اطلاعات روی بلیط هواپیما مخصوصاً زمان پرواز خارجی یا داخلی است. عدم رسیدن مسافران تا زمان پرواز یکی از شایع‌ترین مشکلات مسافران به‌خصوص در پرواز خارجی است.

 

شما به‌عنوان یک مسافر هوشمند و با برنامه، پس از خرید بلیط هواپیما حتماً باید برنامه‌ریزی برای سفر خود داشته باشید و زمان‌بندی درستی انجام دهید. کارهای خود را برای آخرین لحظه نگه ندارید زیرا بیرون از منزل موارد بسیاری مانند ترافیک وجود دارد که موجب تأخیر شما خواهد شد. پس از رسیدن به فرودگاه نیز تازه‌کارتان شروع می‌شود. مراحل بسیاری را پیش از سوارشدن به هواپیما باید پشت سر بگذارید.

 

دیر رسیدن در فرودگاه برای پرواز خارجی - سام سیر

 

حتی اگر مطمئن هستید که با هیچ مانعی مواجه نخواهید شد بازهم برای اطمینان خاطر خود زودتر حرکت کنید. پس از خرید بلیط هواپیما تمام مراحلی که برای شروع یک سفر لازم است که انجام شود را برای خود لیست کنید. بی‌شک هیچ مسافری نمی‌خواهد که پرواز خارجی یا داخلی خود را از دست بدهد. به‌خصوص مسافرانی که خرید بلیط هواپیما را به‌صورت چارتری انجام داده‌اند باید بیشتر احتیاط کنند زیرا معمولاً نمی‌توانند استرداد بلیط هواپیما خود را به‌راحتی انجام دهند و هیچ‌گونه خسارتی را دریافت کنند.

 

حداقل زمانی که باید زودتر در فرودگاه حضور یابید 2 ساعت می‌باشد. اگر پروازی بین‌المللی در انتظارتان است و خرید بلیط هواپیما خارجی انجام داده‌اید، باید 3 الی 4 ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید. تمام این موانع را ازنظر زمانی در نظر گرفته و تا جایی که ممکن است خودتان را سریع به فرودگاه برسانید مخصوصاً در پرواز خارجی دقت بیشتری داشته باشید و زودتر به فرودگاه بروید چون فرآیند چک این و تحویل بار ممکن است طولانی باشد. در این صورت استرسی نیز نخواهید داشت.

 

 

مقدار بار مجاز ایرلاین خود را فراموش نکنید

 

در خصوص با بار مجاز باید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی اطلاعات خود را کامل کنید. این قوانین در ایرلاین های مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای اینکه در ایست بازرسی معطل نشوید از به همراه داشتن بطری آب معدنی و اقلام تیز مانند قیچی، ناخن‌گیر و ... در کیف دوشی خود خودداری کنید. درباره وسایل ممنوع هم در زمان خرید بلیط هواپیما می‌توانید آگاهی پیدا کنید. شما نمی‌توانید برخی از اقلام را با خود به کابین هواپیما ببرید، اما حمل آن‌ها در چمدان مشکلی به وجود نمی‌آورد.

 

خرید بلیط هواپیما خارجی - سام سیر

 

معمولاً در هنگام خرید بلیط هواپیما لیستی از این اقلام را که نمی‌توانید با خود به کابین ببرید، تهیه کنید. این لیست ممکن است برای پرواز خارجی و داخلی تفاوت داشته باشد. علاوه بر آن به همراه داشتن ناخن‌گیر در کیف‌دستی جز دردسر چه سودی می‌تواند داشته باشد؟ چون ممکن است به علت رعایت نکردن هم‌چین مسئله کوچکی وقت خود را تلف کنید. برای جلوگیری از این اتلاف وقت و رهایی از استرس پیش از پرواز خارجی و داخلی هرگز این اقلام را با خود حمل نکنید.

 

علاوه بر آن لیست دیگری تهیه کنید و در آن اقلامی که می‌توانید در چمدان خود حمل کنید را بنویسید. در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی از ایرلاین مربوطه قوانینی که در رابطه با حمل مایعات، غذا و دیگر اقلام می‌باشند را مطالعه کنید.



نظرتان را بنویسید







منو