مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟ (بخش دوم)




مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟ (بخش دوم)

خرید بلیط هواپیما خارجی - سام سیر

 

 

مسافران در فرودگاه‌ها چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟ (بخش دوم)

 

در بخش اول این مطلب در مورد زودتر در فرودگاه بودن و میزان بار مجاز صحبت کردیم. حال به نکاتی توجه کنید که نباید همراه خود داشته باشید. علاوه بر دوری کردن از وسایلی مانند ناخن‌گیر و اشیای تیز باید نکات دیگری را در نظر بگیرید. حمل هرگونه مایعی در چمدان مانند ژل، شامپو و ... ممنوع می‌باشد. هنگام خرید بلیط هواپیما این نکات را برای ایرلاین مربوطه جستجو نمایید. در برخی از ایرلاین ها مسافران حتی نمی‌توانند مواد پودری را با خود حمل کنند. ایرلاین هایی هم که این اجازه را به مسافران می‌دهند قوانین و محدودیت‌هایی برای آن تعیین کرده‌اند.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است در زمان خرید بلیط هواپیما کمی اطلاعات راجع به ایرلاین مربوطه به دست آورید. در برخی از ایرلاین ها شما تنها می‌توانید بطری‌های کمتر از 100 میلی‌لیتر را با خود حمل کنید. اگر از مقدار مشخص‌شده تجاوز کنید بطری شما دور انداخته خواهد شد.

بسته‌بندی مایعی که آن را حمل می‌کنید از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این نکته هم هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و به‌خصوص مسیر کانادا توجه کنید و بسته‌بندی مایعاتی که قرار است آن‌ها را حمل کنید، تمیز و مرتب و در پلاستیک‌های زیپ‌دار قرار دهید.

هر مسافر تنها اجازه حمل یک کیسه نایلونی را دارد و اندازه آن باید با استانداردهای ایرلاین ها مطابقت داشته باشد. برای مثال اندازه کیف‌های لوازم‌آرایشی یا بهداشتی مناسب می‌باشد. همچنین محتویات کیسه‌ها باید کاملاً مشخص باشد.

 

پرواز خارجی - سام سیر

 

امکان بهتر اجاره ترانسفر فرودگاهی

 

اگر مانند بسیاری از افراد نمی‌توانید خود را به‌موقع به فرودگاه برسانید و کارهای خود را برای آخرین لحظه نگه می‌دارید، در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی از ترانسفر فرودگاهی استفاده کنید. با این کار هزینه‌ای بیشتر صرف خواهید کرد اما در عوض با خیال آسوده و به‌موقع در فرودگاه حاضر خواهید شد. گاهی راحتی در پرواز خارجی به ارزان تمام شدن سفر، ارجحیت دارد. به همین علت در خرید بلیط هواپیما علاوه بر قیمت راحتی و آسایش خود را نیز در نظر بگیرید.

 

 

ترانسفر فرودگاهی ارزان تر از تاکسی

 

این مسئله در تمام دنیا صدق می‌کند که تاکسی‌ها کرایه بیشتری را از شما می‌گیرند. اگر سبک سفر می‌کنید و وسایل بسیاری همراهتان نیست به‌جای تاکسی از اتوبوس و یا مترو استفاده کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما بررسی‌های لازم را انجام دهید و اگر هزینه تاکسی از هزینه ترانسفر فرودگاهی کم‌تر بود، آنگاه برای تاکسی گرفتن اقدام کنید.

 

 

فرودگاه مناسب خود را انتخاب کنید

 

اگر مقصد شما طوری است که امکان انتخاب پروازهای متعدد در فرودگاه‌های مختلف را به شما می‌دهد، پرواز خارجی خود را برای فرودگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر دسترسی آسان خلوت‌تر باشد. در این کار صرفاً هزینه مهم نمی‌باشد لذا در خرید بلیط هواپیما تمام شرایط را آگاهانه بسنجید.

 

 

چندین فرودگاه و انتخاب فرودگاه اشتباه

 

در برخی شهرها فرودگاه‌های متعددی وجود دارد لذا مسافران ممکن است به‌اشتباه به یکی از آن‌ها بروند. در هنگام رزرو یا خرید بلیط هواپیما خارجی و یا پرواز خارجی طولانی‌مدت این مورد را باید به‌کرات موردبررسی قرار دهید. به راننده تاکسی اطلاعات دقیقی از فرودگاه خود بدهید تا به‌اشتباه جای دیگری نروید. موارد بسیاری در این خصوص مشاهده‌شده که مسافران به فرودگاه دیگری در موعد مقرر می‌روند اما پس از متوجه شدن اشتباه تا خود را به فرودگاه مدنظر برسانند بسیار دیر شده است.

 

خرید بلیط هواپیما در فرودگاه - سام سیر

 

مراقب صحبت‌های خود باشید

 

مراقب حرف‌هایی که در فرودگاه می‌زنید باشید. این موضوع شاید از نظر شما دارای اهمیت نباشد. اما گاهی شوخی دوستانه راجع به حرف‌های خطرناکی مانند مواد مخدر، بیماری‌های واگیردار و ... می‌تواند برایتان دردسر درست کند. فرودگاه جای هر سخنی نیست و تدابیر امنیتی در آنجا بسیار جدی است. حتی ممکن است گاهی برای اثبات گفته خود پروازتان را از دست بدهید.

 

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز خارجی می‌توانید از سایت سام سیر اقدام نمایید. مقایسه قیمت انجام دهید و بهترین نرخ بلیط هواپیما را انتخاب کنید.



نظرتان را بنویسید







منو