راهکارهایی برای بهبود الگوی خواب در پرواز داخلی و خارجی طولانی‌مدت




بهبود الگوی خواب در پرواز داخلی و خارجی طولانی‌مدت

خرید بلیط هواپیما داخلی - سام سیر

 

 

راهکارهایی برای بهبود الگوی خواب در پرواز داخلی و خارجی طولانی‌مدت

 

خوابیدن در پروازهای طولانی‌مدت همواره یکی از دغدغه‌های مسافران بوده است. در این مقاله توصیه‌هایی در خصوص خوابیدن در پرواز داخلی و خارجی طولانی‌مدت شده است. همچنین با رعایت موارد ذیل می‌توانید با خیال آسوده خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی با اهداف و مقاصد دورتر را انجام دهید.

 

 

1. صندلی خود را با دقت انتخاب کنید

 

اگر در پرواز داخلی و خارجی خود خیلی کم از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید، هنگام رزرو یا خرید بلیط داخلی و خارجی هواپیما صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. در این صورت مسافر بغلی شما بدون بیدار کردن شما در صورت نیاز تردد می‌کند و شما می‌توانید به پنجره تکیه داده و استراحت کنید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به یکجا نشستن ندارد، بهتر است صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید تا علاوه بر فضای بیشتر در صورت لزوم قدم بزنید.

 

 

2. هدفون خود را به همراه داشته باشید

 

برای اینکه بتوانید خوابی بهتر را تجربه کنید حتماً هدفون خودتان را به همراه داشته باشید. در برخی ایرلاین ها سیستم‌های سرگرمی در صندلی‌های هواپیما پیشرفته‌تر شده است که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. گزینه‌های پخش صوت فقط شامل آلبوم‌های قدیمی نمی‌باشد.

 

بلیط داخلی و خوابیدن در هواپیما - سام سیر

 

3. نفس بکشید...

 

با کمی تمرکز بر نحوه نفس کشیدن و مدیتیشن خواب آرامی را تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید در طول پرواز داخلی و خارجی خود چشمانتان را به‌آرامی بسته و در ذهن خود بر روی دم و بازدم تمرکز کنید. برای انجام این کار زمانی حدود 20-10 دقیقه لازم است. یکی از تأثیرات قابل‌مشاهده‌ی آن کم کردن اضطراب و نگرانی می‌باشد. این کار را می‌توانید هم در پرواز داخلی و خارجی و هم در خانه، محیط کار و ... انجام دهید. در این صورت انرژی خوبی خواهید داشت. اسطوخودوس ازجمله گیاهانی است که شمارا برای خواب بهتر آماده می‌کند و خواص آرام بخشی دارد.

 

 

4. به فکر ارتقاء صندلی پرواز خود باشید

 

ارتقاء صندلی به این معناست که شما فضای بیشتری را برای دراز کردن پاهای خود و استراحت داشته باشید. هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی به این موضوع دقت کنید. برخی از ایرلاین ها در پروازهای اکونومی نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. اما اگر می‌خواهید آسایش و راحتی را به معنای واقعی تجربه کنید باید خرید بلیط داخلی و خارجی هواپیما را به‌صورت فرست کلاس انجام دهید.

 

 

5. از مصرف کافئین خودداری کنید

 

همان‌گونه که می‌دانید برای داشتن خواب بهتر باید از مصرف مواردی که دارای کافئین می‌باشند، خودداری کنید. نوشیدن قهوه خواب را برای شما دشوارتر می‌کند. در این صورت خستگی ناشی از بی‌خوابی حتی پس از رسیدن به مقصد نیز همراهتان خواهد بود. بهترین گزینه برای مصرف دم‌نوش می‌باشد که هم به آرامش و هم خوابتان کمک خواهد کرد. بهتر است چند چای کیسه‌ای با خود به همراه داشته باشید و از مهمانداران تقاضای آب جوش کنید. چای‌هایی که دارای عصاره‌ی کامومیل هستند در خواب شما مؤثر می‌باشند. هم‌چنین در صورت داشتن درد در ناحیه‌ی شکم نیز به شما کمک خواهد کرد. بیشتر مسافران در پرواز داخلی و خارجی طولانی‌مدت دچار درد در ناحیه‌ی شکم می‌شوند.

 

پرواز داخلی و خواب در هواپیما - سام سیر

 

6. کم لباس بپوشید

 

لباسی که بر تن دارید تأثیر زیادی در راحتی و خواب شما به هنگام پرواز داخلی و خارجی خواهد داشت. لباسی را انتخاب کنید که به‌راحتی بتوانید آن را کم‌وزیاد کنید. اگر کفشتان را پس از نشستن بر صندلی دربیاورید، خوابیدن برایتان آسان‌تر می‌شود. اگر لباسی بر تن داشته باشید که نتوانید آن را کم و دمای بدن خود را تنظیم کنید، خواب به‌سختی به سراغتان می‌آید.

 

احساس گرما و سرما مانع خواب شما می‌شود. بنابراین با داشتن چندین لباس می‌توانید در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید به‌صورت لایه‌ای بپوشید تا آن‌ها را راحت‌تر کم‌وزیاد کنید. شایان‌ذکر است که برای خنک شدن تهویه‌ی هواپیما و برای گرم شدن نیز پتو در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

 

7. رویکردی منعطف نسبت به پرواز داشته باشید

 

عوامل گوناگونی در رزرو یا خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی تأثیرگذار می‌باشند؛ تنها نکته‌ای که مسافران باید در نظر بگیرند این است که نسبت به شرایط منعطف باشند. مسافرانی که خیلی سخت می‌توانند به خواب فرو بروند بهتر است تایم شب را برای پرواز داخلی و خارجی خود اختصاص دهند. پیش از خرید بلیط داخلی و خارجی هواپیما نیز امکاناتی که ایرلاین های مختلف به شما ارائه می‌دهند را بررسی کنید.



نظرتان را بنویسید







منو